717 läst ·
2 svar
717 läst
2 svar
Bluetooth sub
Har ett defekt biosystem från Philips men skulle vilja använda subben till nåt annat system. Tyvärr är det blåtand, men frågan är om de går att modifiera? Antingen programmera om den eller göra den trådad. Vem kan sånt - om det går?
F
fredrik.johansson
Husägare
· Skåne
· 1 770 inlägg
fredrik.johansson
Husägare
- Skåne
- 1 770 inlägg
Den typen av sub(som hör till ett komplett system) har jag fått för mig är ganska mycket specialgrejer. De behöver originalförstärkare, signalprocessor och eq för att låta vettigt. Kör man då på standardgrejer för övrigt så låter det inget vidare. Rent elektriskt kanske det går att hitta en ingång man kan löda sig in på, men jag skulle nog lagt ner projektet direkt. Blåtandskopplingen är nog också svår att lyckas med, stor risk att de använt blåtandsprotokollet som grund och byggt på med egna lösningar för att få ljudet i fas och liknande. Då passar det inte till något annat.
Tråkigt, men det var väl ett väntat svar. Antikens anläggningar gick ju att dela på och flytta mellan förstärkare, har haft högtalare som hängt med i trettio år. Synd att behöva slänga nya grejer. Och nej, reparation var inte tänkbar, dyrare än nytt :/
Klicka här för att svara