Planerar att ersätta ett par mekaniska 3.5" HDD med 2.5" SSD i en av mina servrar och behöver mekaniska adaptrar i den här stilen:

Screen Shot 2014-08-20 at 9.08.11.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Amazon UK har liknande, men finns det några bra att köpa i Sverige?

Kontakterna måste hamna på "rätt" ställe eftersom diskarna skall monteras i en hp Microserver där diskarna monteras i slädar som skjuts in och möter fasta kontakter inne i maskinen.

Screen Shot 2014-08-20 at 13.15.49.png
Skapa konto

Screen Shot 2014-08-20 at 13.17.50.png
Skapa konto

Tackar! Den hade jag missat. :thumbup:

Blev några sådana här från Pixmania oxo. :)

Screen Shot 2014-08-21 at 6.59.02.png
Skapa konto

mycke_nu skrev:
Blev några sådana här från Pixmania oxo. :)

[bild]
Kommer nog bli hur bra som helst, men tänk på om du sätter dom i RAID att SSD-diskarna klarar ett begränsat antal skrivningar, kör du samma tillverkare och batch så är risken stor att de lägger samtidigt.

Så håll koll på MTBF och se till att byta ut diskar löpande INNAN dom säger upp sig.

Det blir "mjukvaruspegling" i form av Windows Home Server 2003.

Ska använda maskinen som kontorsserver för bla ett bokföringssystem som vi kör via RDC. Server 2003 är ju ganska åldersstiget men det är legacy software som inte funkar på nyare OS. Speglingen (samt Drive Extender) i WHS 2003 är ju dessutom ganska elegant.

Tyvärr supportar Server 2003 inte TRIM, men jag tänkte göra ett försök i alla fall.

..och så här blev det..

Screen Shot 2014-08-27 at 20.38.25.png
Skapa konto

Mycket bra kvalité på adaptern såvitt jag kan bedömma.

Tack för tipset. :thumbup:

• Gilla
Marive
  • Laddar…
Du får troligen med ett program med diskarna eller laddar hem det från Samsung som sköter trim åt dig.

Stämmer, det följde med ett program som faktiskt fungerar under Server 2003. Man får köra det manuellt, men det är inget större problem.

Ska försöka trycka in diskarna i den skarpa servern i helgen och installera om W2003, det går tyvärr inte bra att klona WHS.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.