F
Fredrik.Aj: Det är alltså "dyr-Sonos" i en opensource-förpackning? Myyyyyyyyyycket intressant!
4 svar · 1,8k läst
P
psamuels: Har Du Vodafone täckning vid sommarhuset så kan kanske detta vara ett alternativ: http://www.vodafone.com/mc_section_teaser/0,3225,OPCO%253D-1%2526CATEGORY_ID%253D205%2526LANGUAGE_ID%253D0%2526CONTENT_ID%253D218512,00.html Jo, jag vet, en jävla lång URL, i korthet har Vodafone tagit fram en 3G Wireless router tillsammans med Linksys. Fördelen är ju att Du får "bredband" var Du än är
11 svar · 1,1k läst
B
bimbosorken: Nåfiken fråga finns det färdiga närverks skåp för hemma bruk tex finns ELKOs Link home grund utrustat med ett visst antal moduler ? Alla tips är intressanta Vad kostar dessa ca ?
0 svar · 2,9k läst
K
Kinslayer: Hjälpdosa (dragdosa) var femtonde meter är ju inte dumt! ;D
10 svar · 6,8k läst
F
fredl: Sand är en riktigt bra lowtech ljudisolering, har spelat in i en studio som hade sandisolering i dom yttre väggarna.
10 svar · 3,1k läst
M
muppen: Ok, så en multibox, sen digitalbox vid 2 tvapparater med kort och kanske tvillingkort, en tv bara 1,2,4, om man sneglar på boxer, då får man det jag vill ha, om en digitalbox har hårddisk... eller??? ???
2 svar · 846 läst
L
Lidman: Jo, det finns absolut mottagare för Boxer som har digitalutgång nu, men dock inte alla. Boxer sänder Dolby Digital 5.1 på SVT och Canal+ har jag fått reda på nu. // Lidman
3 svar · 901 läst
P
paso: Vi har fått fast tilläggspris på 3000 kr från vår elektriker på installation av antenn plus 3 uttag. För installation av förstärkare tillkommer 875 kr. Till detta kommer rördragning som i vårt fall ingår i standardinstallationen.
3 svar · 3,4k läst
T
Tomtebo: Var har du hittat skenan och vad har den för fabrikat / beteckning?
1 svar · 1,4k läst
T
Tomtebo: [citat] ???
2 svar · 2,0k läst
A
Andreas8: Jocke4u tyvärr ingen aning, de kan inte svara på varför!! Min egen analys är att det beror på att vi bor relativt långt från station, kombinerat med att det är gamla ledningar (nytt hus, gammalt område), det funkar säkert bättre om man har fiber rätt in i huset! Hoppas det går bättre för er att återkomma till Telia. Ska hämta ett nytt moden (det tredje) idag för att se om jag nu
24 svar · 3,6k läst
slaskman
slaskman: Nån som vet hur mycket de kraftigaste väggstativen tål? Det stativ jag avser är den typen med två leder som ger 360 graders vridmöjlighet. Och jag vill ha en JÄTTESTOR tv
0 svar · 2,1k läst
M
Mats: Säger också 40mm. Har sett en del mindre snygga lösningar där man har fått nödlösa efter att ha dragit för klena ledningar
3 svar · 791 läst
Boris
Boris: OM man känner osäkerhet vid nyckel hantering, så finns ju systemet "ASSA MAX" DÄR måste du som ägare/innehavare legitimera dig MED ditt speciella MAX kort. Fast skit dyrt. 0FG-XXXXX systemet har INGA krav på legitimation. Firman som sparar info låter liiiite suspekt...sparar man också all info om bilnyckeltillverkning. så hoppas JAG att man har bra förvaring för alla handlingar! Tja..
7 svar · 11,0k läst
I
ivar: Efter diverse testande har jag hittat det egentliga felet! Det är min Samsung-skärm som ger "bakström" på via polerna 4, 11, 12 och 15. [bild] Därför blir antenningången på tv-boxen strömförande och jordfelsbrytaren löser ut. Enligt Samsungs support ska det gå ström via de polerna. Men när jag mäter på en Hyundai-skärm, så finns där ingen ström. Skumt... Får se om
3 svar · 1,8k läst
F
Fidde: Skulle bara tacka El _-micke. Det visade sig vara kolet. En kompis som lagat tvättmaskiner förr hjälpte mig fixa nytt kol. Han trodde även att "hjulet" gått emot lite. Kan ha hänt när vi tvättade en stor matta i den en gång. Dessutom fick vi ut 3 byglar från maskinen. Så nu har min flickvän fått nya direktiv när det gäller att tvätta bygel-bh´s
6 svar · 3,1k läst
F
fredstu: Fasadmätarskåpet är inte lämplig plats för en opto converter. Jag grävde in kabeln i bottenplattan tillsammans med inkommande el och tele.
7 svar · 10,7k läst
S
sverre: [citat] Det finns bara en fabrik idag som tillverkar tvättmaskiner i Sverige, och det är inte Electrolux!
14 svar · 4,8k läst
L
Lidman: Men det sjukaste av allt är ju att man inte kan välja exakt vilka kanaler man vill se och bara betala för dem. Ex: Vi har Canal Digitals familjepaket som kostar 189 kr/mån. Då ingår nästan 50 kanaler. Minst hälften av dem ser då varken jag eller min sambo på. Det borde vara så att om man vill se t ex tv3, Kanal 5 och Animal Planet, så borde man kunna köpa endast dessa kanaler. Då
9 svar · 2,2k läst
L
Lidman: Jag gissar att Canal Digital inte är så sugna på att bjuda på en installation två gånger. Med tanke på att en "standardinstallation" (alltså endast med det som följer med i Canal Digitals paket, dvs 25 m kabel, parabol och väggfäste) av en installatör kostar ca 1500 kr, så kan det som tidigare sagt vara en god idé att köpa en satellitsökare på t ex Clas Ohlson för ca 300 kr. Då
3 svar · 5,7k läst
M
mattiase: Vitsen som jag såg med Happages modell var att den var så billig. Kör man den ihop med en strömsnål ITX-maskin så har man väldigt stor flexibilitet till låga priser. Man slipper låsa upp sig i en dyr allt-i-ett spelare där det kan vara svårt att byta ut enstaka delar för att uppgradera... Om ITX:en dessutom rullar som en mycket energisnål filserver för resten av hemmanätverket så
6 svar · 3,6k läst
M
Mats: Magnus: det går med ett rör men jag rekomenderar det inte just eftersom det kan jäcklas och har du två så har du tex plats för lexcom eller antenkabel om du skulle vilja göra någon ändring framöver. Johan: Det är enbart den undre panelen som används för distribution ut i huset och den är garanterat cat6. Den övre används bara för att patcha in telen för att uppfylla i
7 svar · 2,4k läst
T
Tomtebo: fredl, det verkar vara ett bra system! (Tull och moms skall väl adderas.)
6 svar · 5,9k läst
payman
payman: [citat] Nu var det Acer men den ser ändå väldigt lovande ut.
43 svar · 6,4k läst
P
pandy: Jag såg någon tråd om detta någon annanstans och blev faktiskt lite överraskad över att det säljs produkter med dålig mjukvara idag. Jag tycker absolut inte att marknaden är mogen för att gå över till DigitalTV ännu. Det kommer säker se helt annorlunda ut på produktfronten om ett eller två år och vara ett helt annat prisläge. Stackars de som tvingas att anpassa sig nu med
11 svar · 2,7k läst
N
Nix: Tjoho!!! Nu är jag här på allvar! Det fungerade att klippa tidigt på kabeln, trådlösa nätverket fungerar, och hustrun är glad igen (hon är föräldraledig och är LITE trött på att inte kunna läsa mailen)
35 svar · 3,5k läst
P
Per-Erik: Om du ringer mycket utomlands så finns nästan bara dom stora bolagen att rekomendera.. Mindre operatörer använder billiga utlandsoperatörer (oftast) där kvaliteten varejerar Otroligt mycket.. 1 gång i månaden så styr man om till nya billigare operatörer.. vilket i värsta fall kan ge att du gång på gång får samma fel med just utlands destinationer.. Innom Sverige.. Funkar nog
2 svar · 2,9k läst
P
psamuels: Beroende på hur ambitiös Du är så kan Du börja här: http://www.plasmatvbuyingguide.com/ Svenska sidor med mycket info: www.dvdforum.nu samt www.prisjakt.nu Lycka till ! /Per
1 svar · 729 läst
Immobil
Immobil: Jag har fällt in en gammal bilstereo i väggen. Bilhögtalarna hamnade under taket. :D
5 svar · 937 läst
M
Mats: Ska du klara analog tv så behöver du ca 850-900 MHZ i kabeln. Cat5 klara ca 100, cat 6 ska klara 250 så ingen av dem duger igentligen för tv
11 svar · 3,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.