H
hempularen: Det beror väl på vad som är förberett. Du säger att du har nätverk osv. Ett sett att få in TV numera är ju via bredbandsoperatörerna. Men annars kanske du har ett tomrör som mynnar med en antennkontakt i närheten av lämplig plats att sätta TVn. Jag tror att det vid nybyggnad ofta är elektrikern som dra in själva antenn sladden från vinden (eller var man nu får in sin
2 svar · 2,1k läst
M
MrMagic: Och plastfärgen i taket brukar följa med när du tar ned kabeln.
5 svar · 2,5k läst
M
Mats: BB ligger på ungefär samma värden som Telia. I värsta fall får du 4-5 Megabit att surfa med när TV:n är på
8 svar · 2,6k läst
R
robsarve: Nu tillhör jag inte normallyssnarna, Mitt ljudsystem skulle väl hamna på fel sida om hundratusen i butik. Spela högt blir man inte för gammal för -om man har bra grejjer.... :-) Det som retar mig med dem är att folk tror att de får bra ljud när de köper deras prylar. Billiga element som frekvenskorrigeras massor för att låta vettigt. Grymt sund ekonomi naturligtvis. Helt sant det är
24 svar · 3,5k läst
P
Pedda_P: Har sett nysläppta liknande burkar för 3495:- Men A2B´s variant har jag inte sett ute än, väntar
23 svar · 5,2k läst
R
robsarve: Närmaste PA eller Sterohandlare har nog. XLR hittar du nog t.om hos Clas Olsson, definitivt hos Kjell & Co. Speakon är lite mer besvärligt, men finns hos Ljudia, Hifi kit och Elfa.
14 svar · 7,7k läst
M
Mats: Mja Dlinks routrar och all in one är skrot enligt min uppfattning men de rena AP:na ska vara rätt bra. Många bekanata som kör på dem utan problem (annars jag som brukar få fixa det). Dock är det som vanligt man får vad man betalar för. Det är också därför jag rekommenderar 3Com som första alternativ. Lagom dyra med god stabilitet och hyffsat med finesser
17 svar · 3,6k läst
Q
que: Efter lite semester från multimediatankarna, så har det nu poppat upp några frågor: a- om man har en showcenter som i nutid för över information från PC till showcentern, måste man då nå PC'n med fjärrkontrollen eller går sökningen via LAN från showcentern till PC'n, dvs är det mot showcentern eller PC man riktar fjärrkontrollen? b- med en DVD med HDD, om man där spelar in på HD
0 svar · 1,4k läst
M
MrMagic: Du kan sätta ett likadant parallellmots över varje kontakt och seriemots i den sista (längst ut på slingan), dock ökar resistansen för varje fönster du öppnar. Teletec accepterar tex max 3 st samtidigt öppna innan sabotagelarm avges, Galaxy och RB klarar upp till 10 st.
15 svar · 5,6k läst
P
perese: Köpte DAT 75 och den är kanon. Dock blir jag lite misstänksam till att de säljer en dipolförstärkare till denna..... ??? I min så ingick det en sådan, därav 13 dbs förstärkning antar jag. I allafall om du har nära och inte behöver köpa via postorder skulle jag definitivt satsa på denna istället. Inte så stor prisskillnad men större skillnad. Allt för att främja den framtida
6 svar · 1,2k läst
T
TN-Funkis: Hmm- blir inte klokare av att man använder 2-3 olika standards när man ska ange ljusstyrka. Jag skulle gärna prova led på en del ställen där halogenspot dels tar för mycket plats och ger för mycket värme. Priserna avskräcker också när folk betalar runt en tusen pix, konstigt att Clas O då säljer en spot för runt 70:-, kanske är rena "glödljuset" då..? Däremot verkar det som
5 svar · 1,7k läst
A
Andreas8: Tusen tack för alla svar! Ett styck 3com är beställd. Mvh /Andreas8
6 svar · 2,0k läst
N
neiden: Jag håller på och ritar mitt fritidshus i sketchUp, inge special utan ett rakt enkelt hus med 1 sovrum och 1 badrum. (edit: och allrum förstås) Jag har för att tänka på takstolar/regelverk placering på fönster etc etc ritat allt från bjälklag till innergips i sketchup.. Bygglovsritningarna kan jag fint få ut from sketchUp och det mesta av konstruktionsritningarna. Och nu funderar jag
0 svar · 4,2k läst
M
mojjen: Vill du gora det riktigt sa har sonance sin xtreme serie. Klarar att sitta bade i bastu och inne i dush. Dock ganska dyra.
6 svar · 4,8k läst
·
F
Frippe: Hej. Tack för svaren. Jag kollade länkarna men det var inte nån jag såg på mässan. Kamerorna på länkarna är inte det det jag söker (kanske för att jag kommer ihåg den andra burken). Mässlarmet var liksom ett komplett larm klappat och klart med ingångar för brandvaranre utgång för siren etc plus att det också då kunde klara fyra kameror på en gång. Sen var det också byggt
3 svar · 1,5k läst
M
MrMagic: Funkar nog med vanliga Radio-IR också, sätt dem på lägsta känslighet bara....
5 svar · 2,2k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Ett alternativ är att rita det mesta i 2D i ett riktigt ritprogram som Adobe Illustrator och sedan lyfta in det i ett 3D-program Ritade själv huset helt och hållet i Illustrator och det fungerade så bra att konstruktören kunde använda mina filer helt och hållet.
6 svar · 27,4k läst
G
Ghostriver: Jag bor i ett 2 plans hus norr om Stockholm. Och jag har valt SectorAlarm för mitt trådlösa larm. Jag tycker att dom var bäst för mina larm krav, Jag har haft det i ca 1 år och har inga som helst klagomål negativa erfarenheter. Man kan bygga ut med olika funktioner när man kännar för det. ;)
22 svar · 3,6k läst
lastkaj
lastkaj: [citat] Kan alla i huset titta på olika kanaler samtidigt? Eller måste alla titta på samma kanal? Om alla kan titta på olika kanaler samtidigt, hur ser er lösning ut? Personligen tänker jag fortsätta att skicka ut den analoga signalen till alla rum plus den digitala från en huvudenhet. Därefter kommer jag att förse alla rum med en digitalbox a la Boxer. Detta tar ett par år då jag
10 svar · 1,3k läst
M
magnuso: Ingen som har några riktigt kul lösningar som ni är stolta över och vill visa?
1 svar · 1,7k läst
D
Drogen: [citat] Exakt! Man måste alltså ha separata mottagare för det man ska titta på.
19 svar · 2,2k läst
TLovskog
TLovskog: KEF har ju en serie med in-wall speakers som med motor kan tiltas. Kan kanske användas för att göra rear lite mer diffus. Används flitigt i High-end hemmabio i USA. Jag kollade på föregångaren för ett antal år sedan till min bio, då kostade de 400€ styck vill jag minnas. http://www.kef.com/products/ciseries/technical/ci200qttec.asp
5 svar · 7,0k läst
M
Mats: För att ADSL ska fungera bra så ska man ha första jacket seriekopplat annars kan man få brus osv. Efterföljande jack kan man mycket väl ha parrallella om man vill. Det kunde vålla lite problem före AXE stationernas tid men det var några år sen. Man kan få lite sämre prestanda på sitt ADSL med parrallelkoppling bakom splittern men vi talar troligen om promille här. Den troliga
5 svar · 3,9k läst
D
drx: Jag har löst det med en antennförstärkare och ett utanpåliggande uttag ( väggen är av betong modell hård ). Rekommenderar verkligen antennförstärkare då signalen annars har en tendens att bli för klen. :) Sådan här använder jag : [bild] Enda skillnaden är att min har 2 utgångar. Den är köpt på Kjell & Co för 299 kr Tror dom ersatt "min" med denna [bild] som kostar 349 kr
1 svar · 8,2k läst
A
aiksteffe: Hejsan! Håller på att scanna av marknaden för helhetslösningar inom avd multiroom ljud/video/styrning och då givetvis genom det givna standarden TCP/IP...specialnät mm tror jag har passerat bästadatum numera även om det givetvis kommer att finnas kvar... nåväl, vill alltså ha något där man kan "streama" från en central enhet oberoende om det är video, TV, stereo, DVD, Cd etc dock
0 svar · 1,2k läst
J
jonasmj: Framsida: [bild] Baksida med plint: [bild]
1 svar · 3,6k läst
P
perese: [citat] Se mitt egna svar så ser du vad jag redan kom på.... Mvh Peter
5 svar · 1,4k läst
A
AndersG: OK. Jag skall kolla. Behöver bara själva lampan att sätta i en befintlig armatur för att få ned strömförbrukningen.
1 svar · 2,0k läst
jarlh
jarlh: Först vill jag tacka alla för svaren. Efter lite klurande kom jag igår på en alternativ lösning - jag drar en antennsladd i samma rör där det går en telefonledning. Det sitter nämligen ett antennuttag precis bredvid ett telefonjack i ett annat sovrum. Från det sovrummet går det en telefonledning, utan omvägar eller mellanstationer, till det sovrummet där jag vill ha en till TV. Så
17 svar · 38,6k läst
G
Granit999: Jag letar efter system att övervaka och styra temperaturen i ett fritidshus. Jag har hittat system från Intectra, Clas Ohlsson, Elfa och teletec-Connect. Har ni fler förslag så är jag tacksam att få veta dessa.
0 svar · 2,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.