Teknik
hajof70: Tja, och letade jag runt lite på nätet så hittar jag att: Siren SD15W har 350MA POWER DRAW Strobe SL12R har 12VDC och Rating: 180MA Då torde det inte vara något problem att köra ELLXB där heller. Märkligt att det sitter FK på stroben ???
MathiasS: Jag kör en brygga mellan två billiga ap's (dlink 54Mbit, 11g). Billiga antenner i varje ända, riktig kabel mellan ap's och antenner. Avståndet är 80meter. Där får vi ut ungefär 500kbyte /sek, cirka 4Mbit, på "riktigt". Föräldrarna får iaf gratis surf och inte går det segt när man surfar heller....
Mats: Om du tittar på classe:s modulator så har den en klar in och ut så ja gmisstänker att den har just en sån spärr inbyggd.
Hemmakatten: Tack! :) Om jag inte hörs av mer, så efterlys mig hos Bredbandsbolaget. Ligger då förmodligen begravd underst i deras hög med flyttanmälningar...
freeve: Du behöver egentligen inget speciellt, bara en telefonmodul som DIN T100(parallell) eller DIN T105 (seriell). Har du den seriella telemodul så kopplar du in ADSL:en på första porten i modulen. Har du den parallella telemodulen får du koppla in ADSL:en före hela modulen, vilket kan kräva lite eget kabelklämmande och dragande.
nijo2: Tjena, Jag surfar med Swepet Satelitt. Fungerar utomordentligt bra. Går bra mycket bättre än vanligt modem. Swepet använder sig av samma satelitt som Canal Dig. Har däremot hört att Viasats (sirius) inte är speciellt stabilt.
emerson: Om du köper en s.k "dragonmodule" så kan du skaffa viasat abonnemang tillsammans med deras billigaste decoder, och sen går det faktiskt att använda deras NDS kort i princip vilken receiver som helst där dragonmodulen fungerar. Därigenom kan du alltså köra både Canal+ och viasat i samma box. Du skulle m.a.o kunna välja t.ex någon av samsung's receivers med inbyggda conaxplatser samt en
nijo2: Hej, Jag har oxå nylien skaffat en sagem 6680t (expert). Upplever inga problem med hängningar. Var har du hört om en uppdaterad prog.version? Funkar bra med text på inspelningarna.
2+2: Bygger hus och funderar på vad vi skall välja för typ av TV. KabelTv (Transit) dras in till huset. Skall man dra kabel för uttag för detta eller bör man satsa på dragning för att ansluta sig till Boxer/Canal Digital etc? /2+2
Buuzzz: [citat] :-[ :-[ :-[ Vet inte varför jag skrev 100Mbit :-[ helt rätt WDM 2.5Gbit/våglängd, DWDM 10Gbit/våglängd F'låt ;)
snuttjulle: Alla satmotagare har en F-kontakt och inte en vanlig TV kontakt för att den vanliga har vissa kontaktsvårigheter. ;) Hur man gör vid fasta instalationter idag har jag ingen aning om. Men skarvstycken finns ju så det går ju att göra ett eget uttag.
TLovskog: Samma användningsområde för mig. Har alla filer på en server och 1Gbit ger HD prestanda (nästan), 100Mbit gör det inte. Jag har dessutom alla barnens CD skivor på en server via Virtual CD 7. Funkar också bättre i 1Gbit.
Mats: jonfri: vi har nått tusental 270 kvar att byta planka på. OCh 4000+ GX280 så jag hoppas att de håller ett tag till. Annars kommer det att gå addidas
Mats: Aha då fick de hyfsat optiskt ändå och då funkar det helt klart. Wlan och betong är annars en urusel kombo. Enda vettiga motmedlet är som sagt en bra lösenordshantering. Helst certifikatbaserad ihop med smartkort och sen önkar jag de stackarna lycka till. AES krypton med 6 timmars nycklar gör det rent ut sagt jobbigt.
TN-Funkis: 1 in 8 ut är nog en låda för s.k SMATV-nät där man blandar in vanlig antenn med mf-frekvenser för satellit (varje uttag har då radio-tv-satellit ) Antron m.fl gör dessa boxar som går på runt 1300-1700:- st.
AndersG: OK. Då är vi överens. Testade igen i går. Hemifrån tappades paket hej vilt. Från London, till samma host som jag vet sitter inne hos ISPn tappades inget.
hkkv: Glömde en sak, Då du ska bygga en ny villa så ser du till att rör dras från inkommande fiber och ut till alla rum samt till de platser tv och till ev. till platser där datorer kommer att vara. Länken går till stadsnätet i Helsingborg, där fanns tv bredbandstv leverantörer. Det är framtid med dessa tjänster. Det är bara att läsa på och ringa dem. Spela lite "dum" och trevlig, då
JockeR: Om man har Länsförsäkringar som försäkringsbolag kan man i alla fall i Uppsala köpa ett larm från Swesafe för ~4000:-. Det larmet går att koppla till larmcentral om man vill, men det behövs inte. Sen är det trådlöst, så det borde inte vara så svårt att installera själv heller..
Mercafreak: Kan rekomender E-lux EDC509 som är väldigt ekonmisk för att vara en tumlare då alltså ;) Vi har sålt väldigt många å inga fel änsålänge. MVH ÅF för E-lux
Ranchn: jag har löst problemet för min del. Jag skaffade en nordenparabol på 78 cm. Kommer att placera den just under nocken på södra husgaveln. Jag skaffade ett lokalutbud från CanalDigital. Jag har i en annan tråd väckt frågan om och hur det går att måla om parabolen. http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Farg;action=display;num=1128411730
Gagga: He, he. Tor att min sambo skulle bli lite pissed off. om man föreslog detta! Soffan nästa.... Gagga
robsarve: Om den skall uppenbara sig så blir det dyra det linjära ställdonet som skall driva den. Ett alternativ är naturligtvis en elhissmotor.
Fluke: Jag bara gled in här av en slump. Men... Varför inte posta denna fråga under rubriken "El"? Det känns liksom mer naturligt att fråga om elgrejer under just nämnda rubrik än under denna... ;)
Fredrik.Aj: Någon som har erfarenheter av just Clas Ohlsonlarmet? Jag tycker det verkar vara ett intressant alternativ.
emerson: Jag köpte larminstallation via larmassistans/teknik, det som var positivt med deras hjälp var att dom gjorde grundjobbet samt gav mig förslag på ett antal olika larmcentraler/vaktbolag som jag kunde välja att koppla mig mot. Genom detta kan jag avväga pris,etc, i relation mot tid för utryckning och vad man tror sig behöva, sist men inte minst,, genom att larmet är på plats och
que: Håller med 16ms är för mycket. Tycker fortfarande att Sony nedan är den bäst köp i 32" klassen, själv pendlar jag mellan 32" och 37". Har årsskiftet som deadline, så priserna hinner väl gå ner lite till... http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=45724