H
Hobbyfixarn: Köpte Netgear's Wall plug XE102 för en vecka sedan och det funkar perfekt. Visserligen bara 14mbps överföring men det räcker tills vidare. Har ADSL modemet på nedervåningen och en trådlös router i kontoret på övervåningen. Hade routern vid modemet tidigare men behövde ett RJ45 uttag till printern så jag kan köra den som nätverksprinter och det här var ett bra alternativ istället
0 svar · 3,8k läst
J
johanforum: Min plan har varit att hitta något sätt att börja hålla koll på mitt hus och göra det från en dator. Tanken har inte varit 'larm' eller total HA. Men att börja laborera lite....och göra det utan att det kostar skjortan. Så jag kollade på lite trådlösa prylar, som hänger ihop med X10, men inte kommunicerar på elnätet. Främst rörelsedetektorer och föster/dörr sensorer. Köper
43 svar · 14,9k läst
M
Mr_Smurf: En cat6 kabel kan vara svår att kontaktera i vissa cat5 uttag eftersom ledarna när något grövre. Sedan är cat6 uttagen testade för 250MHz (vissa fabrikat testar upp till 550MHz), medans cat5 uttagen är testade för 100MHz...
15 svar · 6,7k läst
M
Mats: en coax och en cat5 utp bör gå bra i ett vp16 rör. Ta det bara lugnt när ni drar, smörj lite och var helst en som drar och en som matar i andra ändan så ser jag inga problem med den dragning under förutsättning att rören är vettigt dragna precis som funkis säger
2 svar · 4,4k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Trådlöst på Mac:en (Apple) fungerar i princip alltid oavsett fabrikat på basstationen i huset. Det är ju en standard, änna. ;) Inget tjafs med drivrutiner eller femtielva dialogrutor.
23 svar · 3,7k läst
A
ama: Apropå en del trådar i somras när det inte gick att få tag i portabel AC någonstans och det var nästan 30 grader på natten. Det som inte gick att få tag i för vare sig kärlek eller pengar reas ut nu. Shoppade en för 2700 på Coop Forum i Kållered, fanns 3 kvar efter mig. _Nästa_ sommar kan jag sova svalt! /ama
0 svar · 3,7k läst
T
ttboy: Ooops, såg precis att det fanns ett inlägg..... :P
14 svar · 2,9k läst
B
TN-Funkis: Gå in på www.teracom.se, sök på sändarinformation på din ort så får du veta frekvens för dina kanaler både analogt och digitalt. Din dåliga bild kan ev vara att det uppstått dålig kontakt i den blåa boxen som sitter på antennstolpen, ibland kommer det in vatten där med rost som ger följdfel som dålig mottagning på uhf eller VHF beroende på själva boxen.
4 svar · 3,0k läst
P
p_palm: Jupp visst var det som vi gissade på. Ny dipolförstärkare på plats och bilden är tillbaka. Hämtade även grejjer så jag kan sätta strömförsörjningen i sovrummet 8) Det gick på garantin typ ;D
3 svar · 4,7k läst
sandhall
sandhall: [citat] Man kanske vill se 4 (MPEG-2 då) filmer på 4 olika mottagare, spela in 2 och samtidigt (på lagligt sätt, naturligtvis) ladda ner två filmer till? :) Vem hade användning för 100MB för 5 år sedan? Vem vet vilka behov vi har om 5 år?
23 svar · 4,8k läst
M
MrMagic: Det uttaget har bara en koax-anslutning, har ett inbyggt filter som separerar den terresta signalen (Marksänd Radio / TV) från Satellit-signalen. I andra änden måste du ha ett filter som blandar signalerna ELLER, ännu bättre, en switch som du kopplar in dina antenner och Mikrovågshuvuden till. Då kan du ha satellitmottagare på flera ställen om du vill. Tänk bara på att du behöver
1 svar · 2,2k läst
K
Koste: Såga ett spår med cirkelsåg i listens baksida så kan du klämma kabeln i det. Se till att du inte spikar igenom. Har du fetare kabel så såga 2. Eller montera en överhandsfräs i ett bord och fräs ut. Tar en halvtimma.
2 svar · 3,1k läst
E
emerson: Vill man ha möjligheterna öppna, både gällande kanalpaket och teknik... då är det Parabol som gäller. Startade själv med CanalDigital's paket men med egen Receiver. Kommer inom kort köpa Humax nya HDTV receiver för än mer "rock'n'roll"...,, Har faktiskt idag även en Quali-tv receiver som var en av de tidigaste med stöd för HD. Kan inte gärna rekommendera den. Dels p.g.a buggigt
34 svar · 5,5k läst
·
mattiasp
mattiasp: Frågan har nyligen varit uppe i ett annat forum: http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Ovrigt;action=display;num=1125565321
1 svar · 1,4k läst
Tomteland
Tomteland: Tänka bara på att ett fel-jordat TP nät, kan funka jätte bra som mottagare för radiosignaler, och därmed roliga störningar i data trafiken. /CH
17 svar · 5,7k läst
G
goerana: Pinsamt Svenska brand o certifierings ab var det ... suck //Goerana
1 svar · 2,2k läst
F
Fredrik.Aj: Det är alltså "dyr-Sonos" i en opensource-förpackning? Myyyyyyyyyycket intressant!
4 svar · 1,8k läst
P
psamuels: Har Du Vodafone täckning vid sommarhuset så kan kanske detta vara ett alternativ: http://www.vodafone.com/mc_section_teaser/0,3225,OPCO%253D-1%2526CATEGORY_ID%253D205%2526LANGUAGE_ID%253D0%2526CONTENT_ID%253D218512,00.html Jo, jag vet, en jävla lång URL, i korthet har Vodafone tagit fram en 3G Wireless router tillsammans med Linksys. Fördelen är ju att Du får "bredband" var Du än är
11 svar · 1,1k läst
B
bimbosorken: Nåfiken fråga finns det färdiga närverks skåp för hemma bruk tex finns ELKOs Link home grund utrustat med ett visst antal moduler ? Alla tips är intressanta Vad kostar dessa ca ?
0 svar · 2,9k läst
K
Kinslayer: Hjälpdosa (dragdosa) var femtonde meter är ju inte dumt! ;D
10 svar · 6,8k läst
F
fredl: Sand är en riktigt bra lowtech ljudisolering, har spelat in i en studio som hade sandisolering i dom yttre väggarna.
10 svar · 3,1k läst
M
muppen: Ok, så en multibox, sen digitalbox vid 2 tvapparater med kort och kanske tvillingkort, en tv bara 1,2,4, om man sneglar på boxer, då får man det jag vill ha, om en digitalbox har hårddisk... eller??? ???
2 svar · 835 läst
L
Lidman: Jo, det finns absolut mottagare för Boxer som har digitalutgång nu, men dock inte alla. Boxer sänder Dolby Digital 5.1 på SVT och Canal+ har jag fått reda på nu. // Lidman
3 svar · 896 läst
P
paso: Vi har fått fast tilläggspris på 3000 kr från vår elektriker på installation av antenn plus 3 uttag. För installation av förstärkare tillkommer 875 kr. Till detta kommer rördragning som i vårt fall ingår i standardinstallationen.
3 svar · 3,4k läst
T
Tomtebo: Var har du hittat skenan och vad har den för fabrikat / beteckning?
1 svar · 1,4k läst
T
Tomtebo: [citat] ???
2 svar · 2,0k läst
A
Andreas8: Jocke4u tyvärr ingen aning, de kan inte svara på varför!! Min egen analys är att det beror på att vi bor relativt långt från station, kombinerat med att det är gamla ledningar (nytt hus, gammalt område), det funkar säkert bättre om man har fiber rätt in i huset! Hoppas det går bättre för er att återkomma till Telia. Ska hämta ett nytt moden (det tredje) idag för att se om jag nu
24 svar · 3,6k läst
slaskman
slaskman: Nån som vet hur mycket de kraftigaste väggstativen tål? Det stativ jag avser är den typen med två leder som ger 360 graders vridmöjlighet. Och jag vill ha en JÄTTESTOR tv
0 svar · 2,1k läst
M
Mats: Säger också 40mm. Har sett en del mindre snygga lösningar där man har fått nödlösa efter att ha dragit för klena ledningar
3 svar · 788 läst
Boris
Boris: OM man känner osäkerhet vid nyckel hantering, så finns ju systemet "ASSA MAX" DÄR måste du som ägare/innehavare legitimera dig MED ditt speciella MAX kort. Fast skit dyrt. 0FG-XXXXX systemet har INGA krav på legitimation. Firman som sparar info låter liiiite suspekt...sparar man också all info om bilnyckeltillverkning. så hoppas JAG att man har bra förvaring för alla handlingar! Tja..
7 svar · 10,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.