2 917 läst ·
14 svar
3k läst
14 svar
Multifjärrkontroll
Jag gillar Logitechs Harmony 885 http://www.logitech.com/index.cfm/p...,CONTENTID=9933&ad=emea_harmony_chart_885.
Den fungerar alldeles utmärkt till alla lådor som behöver fjärrstyras.
Det finns några alternativ, kommer inte ihåg namnet nu, som kör både IR och radio, smart om man vill kontrollera t ex datorn i ett annat rum som är kopplad till TVn.
Jag har även testat att använda telefonen och handdatorn men blandade resultat. En smart funktion var att kunna fjärrstyra datorn via bluetooth.
/s
Den fungerar alldeles utmärkt till alla lådor som behöver fjärrstyras.
Det finns några alternativ, kommer inte ihåg namnet nu, som kör både IR och radio, smart om man vill kontrollera t ex datorn i ett annat rum som är kopplad till TVn.
Jag har även testat att använda telefonen och handdatorn men blandade resultat. En smart funktion var att kunna fjärrstyra datorn via bluetooth.
/s
Tjenis, jag har en Pronto som jag styr alla prylar med dvs; tv, video, dvd, stärkare, digitalbox, rubbet. Orkar man inre pilla med koder och layouter själv så kan et hämtas från tex remotecentral.com, där finns färdiga filer till allt möjligt och omöjligt. Jag har 94% kvar på minnet så du lär inte bli bromsad av dålig minneskapacitet... Jag gav 2995 för min inkl laddningsstation. Min modell heter RU940.
Hejs
Hejs
Hej, Vet inte vilken modell beteckning på Pronton jag testade hade men den var helt klart suverän.
När det gäller Bose, så har jag köpt in ett LS48 system med tre ljudzoner samt tre pm fjärrkontroller till det. Väntar bara på att golvsliparna skall dra igång innan jag installerar det.
När det gäller Bose, så har jag köpt in ett LS48 system med tre ljudzoner samt tre pm fjärrkontroller till det. Väntar bara på att golvsliparna skall dra igång innan jag installerar det.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 205 inlägg
Har en Sony RM-2100 som styr allt och har en enkel display. Funkar fint och tål stryk. Marknadens alla fabrikat är förprogrammerade, tom min gamla B&O-grammofon fungerar med den.
Hittade den på nätetompalompa skrev:Tjenis, jag har en Pronto som jag styr alla prylar med dvs; tv, video, dvd, stärkare, digitalbox, rubbet. Orkar man inre pilla med koder och layouter själv så kan et hämtas från tex remotecentral.com, där finns färdiga filer till allt möjligt och omöjligt. Jag har 94% kvar på minnet så du lär inte bli bromsad av dålig minneskapacitet... Jag gav 2995 för min inkl laddningsstation. Min modell heter RU940.
Hejs
http://www.remotecentral.com/ureview/40.htm.
Det verkar vara många positiva kommentarer. Jag kommer att kika lite närmare på Pronto serien.
/s
Vi håller på att bygga ett nytt hus och jag har börjat titta lite på dessa bitar, ljud, video och tele. Släng gärna upp ett inlägg om dina intryck när du fått igång det.OLHA skrev:
/s
Hittade denna på samma ställe för de som vill läsa mer om den.Johan Gunverth skrev:
http://www.remotecentral.com/ureview/2.htm
Bose är bra för ljud men knappast för bildhantering och telefoni. Allt är ju relativt men det är ett diskret system med vad jag tycker ett bra ljud som Du kan köra ut till uteplats, badrum, hemmabion, etc.stj7005 skrev:
Hade ett stort B&O system tidigare som är betydligt bättre på integration med bild, data, ljud och telefoni. Kostar dock något mer men jag anser att det var värt det. Titta på ex.vis på Mediaservern och integrationen med TV och CD. Men det kostar, som sagt. Se till att Du får en bra kabeldragare för det är alltid där det spökar med B&O och då får Du resetta systemet. Vilket inte är kul om Du har ett stort system. Men B&O är i världsklass i många avseenden.
Klicka här för att svara