piliz
piliz: någon som har installerat ett system från RAKO? http://www.rakocontrols.com/ Är det bra eller dåligt? / Fredrik
0 svar · 1,6k läst
I
i94sveli: Här är en svensk leverantör: http://www.legoelektronik.se/se/produkter/solceller/solpaneler/tunnfilmsceller De hade några tunnfilmssolceller 1,5 - 5 - 13 W.
5 svar · 13,0k läst
N
Nile: ingen åska såvitt vi har märkt . visade sig att två av uttagen hadde dött i antennförstärkaren med de resterande två fungerade...
2 svar · 1,9k läst
A
ankaon: Har nu monterat och det funkar hur bra som helst, va skönt att kunna dimma flera olika "sektioner" sammtidigt utan att behöva dra kabel till dimmern, utan bara 230v till trafon.
2 svar · 3,9k läst
K
Konult: ------------------------------------------------------------------------ Var hittar jag ett fyra eller sex-kanaligt kopplingsur för att styra mitt halv-inteligenta hus? Har tittat runt och sett på både rena kopplingsur(svindyra), eller mindre-PLC system typ : : Siemens LOGO eller Telemecanique ZELIO, men dessa verkar bara ha 4-kanaler.   Skall styra ytterbel, bilvärmare uttag, ventilation
0 svar · 2,1k läst
B
bompaholm: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=El;action=display;num=1122220509;start=0]El[/link] av MathiasS.
0 svar · 2,3k läst
M
MrMagic: Bara en satellitmottagare, annars behövs mikrovågshuvud med dubbla (eller fler) utgångar och separat kabel till respektive mottagare. Boxer-lådor däremot kan du ha flera.....
5 svar · 6,0k läst
Buuzzz
Buuzzz: Kolla denna tråd ;) http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Teknik;action=display;num=1107767029;start=10#10
1 svar · 1,3k läst
P
Anonymiserad 22996: [citat] Har lustläst idag men inte hittat något om det. Är det bara att slänga grejerna eller? :'(
4 svar · 6,3k läst
D
drx: Tackar för tipset :)
4 svar · 2,7k läst
D
4 svar · 2,7k läst
F
fredstu: Jag körde på Likriktarbrygga,funkar kanon. Men döm av min förvåning när det visade sig att vi fått fel färg på Plissé gardinerna,bara att returnera.... >:(
5 svar · 1,8k läst
dadid
dadid: Där ser man! Tack /Dadid
2 svar · 2,6k läst
M
mickesgw: Hej. Nä att väktaren skulle hinna i tid innan en tjuv försvinner är ganska liten, ju snabbare desstu mindre skada, men att just få huset säkrat igen vill man. Sen kan man hos LC ha olika åtgärder när larmet går,kompis,granne blir uppringd,väktare med eller utan åtgärd, din mobil kan samtidigt bli uppgringd, Allt detta bestämmer du som kund..
6 svar · 12,0k läst
E
El_-micke: hej kör själv med visonic powermax+ där kan man lägga in olika alternativ för olika användare tex handsändare till barnen som endast kan avaktivera larmet efter det att dörren låsts upp med nyckel o ingångstiden är aktiverad........
3 svar · 3,5k läst
M
mrd: Jag håller på att dra ny el/tele/antenn i ett gammalt hus och skall byta antenn och antenn kabel. Vad skall man ha för kabel för att få bästa möjliga signal? Det är c:a 6 m från antenn på taket till ett skåp där jag skall han en förstärkare/fördelare för alla uttagen i huset. Jag har Boxer digitaltv. Hur stor skillnad gör kvaliteten på kabeln? En fråga till... Jag skall koppla
0 svar · 4,2k läst
O
ordain: Det finns flera lagar som troligtvis ger problem. En är Lag (SFS 1998:150) om allmän kameraövervakning. Den säger att du inte får kameraövervaka plats dit allmänheten har tillgång utan tillstånd från länsstyrelsen samt tydlig skyltning. För plats där allmänheten inte äger tillträde, som din tomt, får du sätta upp automatisk kameraövervakning utan tillstånd, så länge
22 svar · 17,0k läst
M
MG68: [citat] Jodå, jag har testat grc. Det finns test på www.pts.se oxå
33 svar · 6,7k läst
M
Mats: Tja jag har ju några inspelningar av "min" haubitsbataljons målskjutningar. Någon av dem på PA ca 03.30 ett par morrnar..... Alternativen är ett par välriktade luftevärskulor allt en avbitare. Farbror blå får lappsjuka härute så honom ser vi regelbundet på midsommar och nyår när de tar halvårspatrulen häromkring
10 svar · 3,2k läst
T
TN: Prova på ett löst rör först, men borde inte vara några problem. Drog 4x1,5 i 16mm rör igår, mkt siliconspray löser det mesta av friktionsproblemet ;)
4 svar · 2,0k läst
A
ama: Tips: kolla runt i de olika affärerna redan nu och köp när du hittar en i den prisklass du tänkt dig. I prisklassen 3000 kr är det slut i alla affärer (ElGiganten, Jula, Rusta, Hornbach, nästa prisklass är 3500-4000 kr och sådana fanns åtmistone i förrgår) i Göteborg för tillfället, vet inte vilken ort du bor i, men det kan vara likadant där. /ama *EDIT* I de billigare varianterna
2 svar · 4,7k läst
A
AndersG: OK, men problemet är att jag inte behöver ett larm. Det räcker med en tempgivare samt en på/av kontakt. Stugan ligger så att det är rätt komplicerat att ta sig dit och i den finns inget som ngn tjuv vill ha...
2 svar · 1,6k läst
morsan
morsan: Ha alla fönster och dörrar stängda på dagen, ha så många fönster och dörrar som går öppna på natten + fläktar Mao: stäng värmen ute på dagen, släpp in ev kyla på natten
18 svar · 21,6k läst
K
Ken: Jag har velat köpa en stor plasma i 2 år nu, men utvecklingen går så snabbt och priserna går neråt ännu snabbare så jag väntar än så länge. Såg en ny Panasonic som såg bra ut i bilden, kostade 27 000 (37"), samtidigt som Philipsen som kostade 30 000 förra året ligger på 15 000 nu....Om 6 månander kostar den där nya Panasonicen 15 000 och så kommer det nått nytt och bättre.
4 svar · 3,6k läst
B
BobTheBuilder: [citat] Men om man ÄR ute efter yppersta ljudkvalite så kan man ändå lösa det med streaming. Jag är rätt kräsen när det gäller ljud, så jag har lagt av med MP3:or. Istället lagrar jag alla mina skivor på en server i FLAC-format (lossless komprimering). Jag spelar upp ljudet via Squeezebox (www.slimdevices.com). Squeezebox har egen display så det behövs ingen dator eller TV för att
14 svar · 7,5k läst
RoTe
RoTe: Bara 9Ah? Jag har nästan 30 totalt i min. Har funderat på att byta till ca 50Ah men då måste jag såga bort lite plast först. ;D
10 svar · 7,0k läst
M
Mats: Letar också släp. Vill ha minst 140X290 flakyta så att man kan lasta asfaboard bekvämt
4 svar · 2,3k läst
M
Mats: Jag drar mitt standardsvar. Sätt minst en dosa i varje rum avsedd för ett fastighetsnät. Anslut denna dosa med dubbla vp 16 (skippa slangen och dra rör) till en central panel. I dosan sätter du ett dubbelt datajack och kör datorer och telefon över detta. Sätt en dosa för någon typ av tv system i varje rum. Mata från samma centralpunkt. Detta finns betydligt tydligare beskrivet i detta
1 svar · 2,7k läst
O
OLHA: Fast ta med henne till Ensi (Grossist på krukor! ) Då kanske det funkar! :-)
5 svar · 3,4k läst
TLovskog
TLovskog: Hej, Jag har sorround förstärkaren i förrådet. Och ja, DVDns kablar + GameCube/XBOX går från glashyllan till förstärkaren och vidare upp i taket mot projektorn. Kan hålla med om praktikaliteten med en "vanlig" tv för nyheterna, fast det har fungerat rätt bra med projektorn också. Dessutom brukar jag kolla på nyheterna i köket eller sovrummet. Ta dig också en funderare på
3 svar · 2,2k läst
P
ppalm: Din lyckans ost
4 svar · 3,2k läst
P
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.