Teknik
Koffe A: och saknar deckaren tamperkontakt är de enklare att köra enkelbalanserat, alt köp en deckare md tamperkontakt :D skillnaden är att de inte går larm om man öppnar detektorns lock om du kör utan, kan kvitta vid hemlarm ,mer kritiskt i offentliga miljöer,
Mats: Det momentet var med för oss också. Plus att vi fick prova med vanlig filt också. Det funkar det med om vi pratar en ordentlig yllefilt. Inget syntetelände bara ..... med 2kg pulver kan man släcka ett halvt brinnande oljefat, Man hadde alltså klyvt ett fat på längden lagt ned det och fyllt med en variant på napalm, det fick vi sen öva på att släcka med pulver , knepet var att vara
ekblom: Tog mitt förnuft till fånga och gick till Kjell införskaffade en ny twist-on kontakt! Inte lika snygg å fin som den andra, men den syns ju inte ändå... :)
Rizado: Istället för en bärbar kan du använda en liten NVIDIA ION pc, tex någon av dessa: http://www.komplett.se/k/search.aspx?q=asrock+ION330 Blueray spelare är det enda som skiljer dem åt. De är väldigt strömsnåla och kan spela upp 1080p utan problem. XBMC är en riktigt schysst mediaspelare/miljö som tex hämtar hem info från imdb och kan styras mha iphone och annat. Inga problem att
Consensus: Centralenheten kan du sätta gömt, helst med skydd av en deckare. Knappsats innanför dörren är det som gäller och just det området skall då förstås inte täckas av en deckare. Annars löser du ut larmet medan du larmar av. Dörrsensor skall programmeras med en fördröjning, jag tror den max får vara 30 sekunder enligt normerna för "godkända larm". Detta bör stå i
Snorunge: I en dosa där en väggströmbtytare är infälld.
Troberg: ABS-plast limmar jag med cyanoakrylatlim. Funkar utmärkt.
Mats: För att garantera så bra bild som möjligt så Låser man delar av kapaciteten för TV. Oavsett om den är på eller ej samt att man ändrar ett par andra inställningar för att öka störningstoleransen. Bra för TV men lite mindre bra för extremspelare (för många tror jag att det kvittar lika men kompisen sa .....)
Andreas.zeelo: [citat] Kunde inte sagt det bättre själv... förstår inte dom som monterar tven 2m upp på väggen, eller duken för den delen. Ang. asvtånd till duk i förhållande till antal tum kan skilja mellan tillverkare. Har du en projektor idag så kolla på deras hemsida. Många har egna guider på avståndsberäkning. Körde en 720p InFocus ett tag och den fanns det massor med bra guider och
alfista: Nu är jag långt ifrån specialist på larm, men jag blev lite tveksam till detta larm när jag studerade manualer. Visst fanns många smidiga funktioner och designen var (till skillnad från i stort sett alla andra larm) något som man kan tänka sig ha synligt i ett hem. Men det kändes som om funktionen var mycket begränsad på många håll och det var klent med utbyggnadsmöjligheter. Går
knugen: Nu har ju diskussionen kommit en bit ifrån huvudfrågan om priset och jag tycker nog att det är skäligt, utan att arbeta på ovan nämnda företag. För OM den slutar fungera inom en tid så har ju du iom att du plockat med den själv per automatik avsagt dig all garanti utan att du vet om det.... Även om den inte larmar sab så ligger det kvar i händelseminnet ett bra tag.
snickarboden: Två är + och - 12 V och två är med all sannolikhet larmslingan. Troligen sitter det motstånd i deektorernas plintar för att kunna skilja på larm och sabotage. Bort med de motstånden och koppla in dig direkt på larmreläet som normalt är NC (normally closed) så har du funktionen du antagligen vill ha. Kolla på plinten eller så brukar det sitta en plintförteckning nånstans i
bjogul: Det blir aldrig billigare att skriva ut själv än att skicka på framkallning. Däremot kan det vara praktiskt med en fotoskrivare om man vill ha ett kort genast - eller roligt att hålla på. Fotoskrivarna kostar heller nästan ingenting därför att bläcket är så vansinnigt dyrt. Det är väl bara att bege sig till närmsta shoppinglada och hugga en skrivare...
nino: Har samma problem jag med, ute på trappan är det kanon 2m in i huset är det kass lite kallt att sitta ute nu... -16
f91jsw: Min gamla SE-telefon kunde inte kvittera mitt larm. Det gick bra att vissla kvittering däremot. På min nya Nokia kan man välja att skicka ut DTMF-toner under Val-menyn under pågående samtal.
henrikz: tackar det blev en beställning där så nu är det bara å vänta //Henrik
Johan Gunverth: [citat] Jo, men hyr du en bil och kör i diket, lär du få ersatta skadorna.
Hasti: Hej! Har stött på patrull! Det är nämligen så att jag för allt i världen inte kan rita huset så jag får med förhöjt väggliv och snedtak på insidan. Nån som vet hur jag skall gå till väga? Har de ytter väggarna som kneewall är det fel? Får inte till ceiling planes om det är det man ska köra...blir som en hylla bara. Sen har ett mystiskt fenomen uppstått och jag kan inte få
sri: Dåså.. uppföljning! Klant-jag hade kopplat in rökdetektorerna på PGM1, trots att jag var bombsäker på att de var inkopplade på PGM2... Nu har jag iaf flyttat över rökarna till PGM2 och bekräftat att sektionerna och PGM-utgången är rätt programmerad och efter någon minut började de fint blinka! Nu ska man väl bara testa dem också.. Tony på Teletec nämnde att då är papper
Nimajneb: På Tradera brukar man kunna hitta låsen, iaf 2002 för halva priset.
RogerC: Testade att sätta ihop en "Corona-kondensator" bestående av 2mm glas och mässingnät fäst med silikon på båda sidor av glaset. Med 7kV från insektsdödaren och en nätarea på 5x10cm så märks en tydlig ozondoft efter ca. 5-10s i drift. Skall bygga in "elementet" i en aluminiumlåda som sedan monteras i en mindre racklåda med en fläkt och en dimmer så att jag kan variera
Johan Gunverth: [citat] T.ex. som den broadcaststorm jag råkade ut för en gång. Orsak: glappande kontakt av felaktig typ på installationskabel. :cool:
it-snubben: [citat] Det är inte "Cat"-nivån som avgör om 4 eller 8 trådar (2 eller 4 par) används. Det går alldeles utmärkt att köra gigabit på cat 5. Om man nu vill splitta och köra två uttag på en 4-parsledning så anser jag att det är bättre att ändå fullkoppla uttaget med 4 par och då istället använda "kabeldelaren" som tidigare nämnts. Att splitta kabeln direkt i uttaget leder ofta
ljungskulla: en kirbymaskin är väl en sån som kostar 30 000? typ. Många som blivit pålurade sådana av hemförsäljare? Men rören borde väl se likdana ut som en vanlig dammsugare? Hur länge har man centraldammsugare jämfört med vanliga rulldammsugare?