K
Kjell_G: Hittade följande på Inet Det får nog bli den, det är RF så den räcker kanske en bit. Om det inte funkar så får jag skaffa separat IR-adapter och programmera Harmonyn. Kjell G
10 svar · 1,7k läst
5.2 racing
5.2 racing: Blev det nåt?
10 svar · 1,7k läst
M
mrfrenzy: En gammal tråd om boxer men eftersom den väckts till liv kan jag återge mitt samtal till deras kundtjänst förra veckan. Ringde för att säga upp mitt abbonemang då dom inte har några HD-kanaler och inte kommer ha inom överskådlig framtid i småland. Boxer: Jamen då är det bara att du köper våran HD-box! Jag: Ni sänder ju inte HD för det. Boxer: Jo boxen skalar upp det till HD.
20 svar · 16,6k läst
M
mikaelbe: Att det ekar låter som att det är problem med impedansanpassning, reflexioner. Vad händer om du plockar bort ADSL-filtret?
4 svar · 2,1k läst
F
fotord: Jag fick svar från ett annat forum som kanske kan hjälpa någon i framtiden. Ken_in_Pittsburgh @ www.diyalarmforum.com [citat] ...och på frågan om olika balansering på olika zoner [citat]
5 svar · 2,9k läst
A
Ante78: Ja, dosor (single och double) är nu på väg. Visar sig ju att en polares svåger håller på med installationer av multiroomsystem. Så det blev ju väldigt smidigt!:D
18 svar · 3,3k läst
hajof70
hajof70: Kanske i och för sig borde tillägga att min tråd inte var tänkt som någon uthängning av Glocalnet som en urusel bredbandleverantör, förutom detta har de fungerat alldeles utmärkt. Jag har faktiskt haft mer problem med Telia et al tidigare. Trådenskapandet var mer för att skriva av mig frustrationen att de inte kunde informera mig om att jag kunde få snabbare uppkoppling. Därefter har
6 svar · 1,2k läst
C
Carla: Ok tack jag ska testa om det fungerar bättre med denna, jag har provat med en König antenn tidigare men det fungerar inget vidare.
2 svar · 2,0k läst
M
Mats: [citat] Du förutsätter dock att 1. Det finns en fiberleverantör på platsen och 2. att den leverantören har ett nät som sänder HD. Tyvärr kan man inte utgå från någon av dessa förutsättningar idag.
22 svar · 3,5k läst
K
Kjell_G: [citat] Har du lust att beskriva närmare hur du kopplat in ljud? Min dator har 7.1 och spdif ut, även HDMI, dessutom de vanliga mikrofon o nåt uttag därbak. Behövs receiver? Hälsningar Kjell G
33 svar · 3,8k läst
K
Koffe A: ska ge dig samma tips som alla andra oavsett om du skaffar ett bil eller ett "riktigt larm" köp ett trådbundet, sen kan du satsa på ordentliga rörelsedetektorer så du slipper åka till stugan titt som tätt pga falsklarm, gärna en kombi detektor, en som använder både microvåg samt pir teknik för detektering, bosch har ett fint urval o kostar nästan ingenting
10 svar · 8,0k läst
N
Nerre: Du kan använda en softphone mot AllTele, men inte samtidigt som du använder den vanliga IP-telefoniroutern (man brukar bara kunna registrera (d.v.s. ansluta) en enhet i taget mot abonnemanget). Vill du köra båda samtidigt så måste du ha nån form av "växel" mellan så det bara är EN anslutning mot AllTele.
9 svar · 2,2k läst
J
Jinnestrand: var inne och kollade lite på hemsidan och det verkar ju vara en bra mjukvara att bygga systemet på som kan erbjuda det mesta och går att bygga ut ännu mer. men vad skall jag ha för fysisk burk som står där och surrar?
2 svar · 799 läst
D
Daniel_76: Hej på er! Har läst in mig på DSC 1832 som jag är väldigt sugen på. :) Dock ville jag göra en liten koll på Honeywell Gen4 som säljes via Securitywarehouse.co.uk. Larmet: http://www.securitywarehouse.co.uk/catalog/index.php?main_page=product_info&products_id=1462 Jag hittar ingen info, varken i "User"-manualen eller i "Engineer"-manualen vad motståndsnivåerna ska vara på en slinga.
0 svar · 2,1k läst
K
Kjell_G: Har nyss installerat DIR-615 men fick problem med att den kopplade från ibland, verkade inte förnya IP-adressen på rätt sätt. Fick felmeddelande ang W-LAN kort trots att burken är trådad. Lite irriterande och jag kan för lite för att fixa själv med inställningarna i routern. Men sen hittade jag en uppdatering här och vips verkar problemet ha försvunnit. Dessutom hittar datorn mina
0 svar · 800 läst
V
villafors: Provlyser med 4st! Ser bra ut! Rrrrrr Nu ska du inte vara så negativ, det blev ju skitbra! Så länge frun i huset är nöjd så är jag nöjd!
6 svar · 838 läst
M
Mjohan: Nja, rören är ju redan monterade. På övervåningen blir det två rör, men det är bara ett rör som går till nedervåningen och där är det färdigrenoverat.
11 svar · 1,2k läst
P
pappan: Håller med om att det troligen inte finns ngn TV med bra ljud. Har i allafall aldrig hört ngn. Däremot finns apparater som klart o tydligt, även med ganska hög volym, återger vad nyhetsmannen i Rapport säger. Men musik och ljudeffekter i ex en film låter inte ngt vidare. Men alternativet måste inte vara surround. En hygglig stereo med eller utan sub-bas ger ett stort lyft mot tv-ljudet.
16 svar · 4,4k läst
F
fredda: Om modellen stämmer så löser du det där med http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01682742.pdf och en display från ebay för under 800:-
4 svar · 900 läst
A
Anton_J: Smarta hem är framtidens melodi. Det menar forskaren Greger Sandström som har doktorerat på hur tekniken fungerar i praktiken. http://svtplay.se/v/1854305/smarta_hem_framtidens_melodi
0 svar · 1,0k läst
J
Jerlinder: Hej! Jag har likadan panna i min fastighet som jag flyttade till nu i Januari. Kör du bara på el? Eller kör även på olja eller har du gjort som de gjort i min kåk att de har konvertera till pellets? Jag har inte behövt felsöka på min panna än! :)
1 svar · 1,3k läst
T
Tompa74: Lugn vänner! Inget bråk nu :-) Alla inlägg är intressanta. Även om det inte skulle vara ekonomiskt möjligt! Men visst, går det att lösa för rimliga pengar så blir det ju genast intressantare! Kanske att man får ha en box vid varje TV...men jag ska i varje fall inte behöva ha tre boxar vid varje TV...det blir lite jobbigt :-)
12 svar · 3,4k läst
L
Ljusbåge: Dom enkla finskydden som säljs överallt duger inte om man inte har ett grovskydd först, i alla fall inte för oss på landsbygden med luftledningar. Till mitt dyra elstängselaggregatet kunde man köpa till ett litet åskskydd som pluggades in i eluttaget. Efter första åskvädret som dessutom var på lite avstånd så gick aggregatet sönder. Dum som man är köpte jag en ny plugg och lät
10 svar · 2,7k läst
T
tomlan: Box vid varje tv, så får du bäst bild och även HD om du har sån box, alt inbyggd it om vi pratar vanlig skogsantenn o boxer, för viasat+canadigital separat box
15 svar · 2,3k läst
H
Helmersson: ok då verkar jag vara inne på rätt spår. Får beställa hem grejer och börja testa lite.
10 svar · 1,8k läst
·
J
jerk: Ja man kan styra dessa zoner från samma fjärr. Man väljer helt enkelt tex zone2 på fjärren och sedan vad man vill lyssna på, tex CD, sedan justerar man volymen som vanligt. Fjärren minns att man valt zone2 så lägger man ifrån sig fjärren och senare vill ändra volymen så går det bra. Skall man ändra volymen på något annan zone så måste man välja den först.
13 svar · 4,9k läst
·
Z
zlatan01: Jag har verkligen lärt mig massor om nätverk hemma. Ang. extra accesspunkt i nätverk, går det bra att koppla en router inställd utan DHCP och använda också switchdelen på den? Om jag har förstått rätt så alla datorer och annat (typ dreambox) går att koppla i ett hemnätverk oavsett toppologin av nätverket (typ switch på varje vånning)? Jag förstår att i såfall uteslutas IPTV.
19 svar · 2,8k läst
K
Koffe A: d^_^b
6 svar · 2,5k läst
K
6 svar · 2,5k läst
Bjurran
Bjurran: vad har du för problem med homeserver.com? Har inte haft något bekymmer alls med den sen jag satte upp min whs. Tänk bara på att om du ska använda en annan dns bör du konfigurera detta i whs, annars är risken stor att du får du certifikatvarningar varje gång du försöker komma åt whs utifrån. (har en dyndns konfigurerad i min gateway så jag kan komma åt allt via den också)
6 svar · 2,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.