1 045 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
Powermax+ event log
Håller på att bi galen, jag hade lite problem med mitt Powermax+ larm så jag gjorde en reset på hela systemet och började om från början.
Dock får jag en massa registreringar i eventloggen och larmet blir således "NOT READY"
Vet ngn hur man rensar jag eventloggen från eventen:
General Restore
Sys Tamper
System Reset
Enter Installer
?
Så jag kan larma på igen....
Dock får jag en massa registreringar i eventloggen och larmet blir således "NOT READY"
Vet ngn hur man rensar jag eventloggen från eventen:
General Restore
Sys Tamper
System Reset
Enter Installer
?
Så jag kan larma på igen....
Du kan rensa eventloggen men du behöver använda rätt kod. Det är ju två koder krävs innan man är inne i de djupaste inställningsmöjligheterna. Bägge koderna ger access till eventloggen, men bara en tillåter att du raderar den.
Har du problem att larma på så har du förmodligen någon sabotagebrytare i tilllslaget läge fortfarande.
Har du problem att larma på så har du förmodligen någon sabotagebrytare i tilllslaget läge fortfarande.
PowerMax + finns i två versioner. En som har två koder och en som endast har en.
Om larmet är köpt i England så har du inte möjlighet att rensa eventloggen (radera historiken). Däremot ska larmet inte göra dig uppmärksam på gamla events när du har läst dem.
/Jörgen
Om larmet är köpt i England så har du inte möjlighet att rensa eventloggen (radera historiken). Däremot ska larmet inte göra dig uppmärksam på gamla events när du har läst dem.
/Jörgen
Lyckades rensa "Sys Tamper" när jag tog bort kopplingen till den externa sirenen och nu går det att larma på, men hur fan ska man kunna para ihop den externa sirenen om det blir "Sys tamper" så fort jag petar på den.....?
Har du kollat manualen? Jag tycker att det är bra beskrivet i den.
/Jörgen
/Jörgen
Klicka här för att svara