Byggahus.se

Powermax+ event log

1. V
    Medlem Nivå 2
    Håller på att bi galen, jag hade lite problem med mitt Powermax+ larm så jag gjorde en reset på hela systemet och började om från början.
    Dock får jag en massa registreringar i eventloggen och larmet blir således "NOT READY"

Vet ngn hur man rensar jag eventloggen från eventen:

General Restore
    Sys Tamper
    System Reset
    Enter Installer

?

Så jag kan larma på igen....

2. K
    Medlem Nivå 2
    har du ett öppet systemtamper så är det ju inte så kontigt att du inte kan larma, ser ingen reset på de

annars spelar dei ngen roll vad et står i eventminnet, den visar ju bara vad som har hänt

3. V
    Medlem Nivå 2
    Tack för svaret!
    Men hur resettar jag min "System tamper" då?
    Hur kan den har uppkommit? när jag skulle ex para ihopmed den den externa sirenen?

Går det att rensa de övriga posterna i eventminnet oxå?

4. Consensus
    Medlem Nivå 9
    Du kan rensa eventloggen men du behöver använda rätt kod. Det är ju två koder krävs innan man är inne i de djupaste inställningsmöjligheterna. Bägge koderna ger access till eventloggen, men bara en tillåter att du raderar den.

Har du problem att larma på så har du förmodligen någon sabotagebrytare i tilllslaget läge fortfarande.

5. K
    Medlem Nivå 2
    på den trådlösa utomhussirenen finns de inte mindre än 2 sabotagekontakter, kan det kanske vara så att det är någon av dessa som bråkar?

6. E
    Medlem Nivå 12
    PowerMax + finns i två versioner. En som har två koder och en som endast har en.

Om larmet är köpt i England så har du inte möjlighet att rensa eventloggen (radera historiken). Däremot ska larmet inte göra dig uppmärksam på gamla events när du har läst dem.

/Jörgen

7. V
    Medlem Nivå 2
    Lyckades rensa "Sys Tamper" när jag tog bort kopplingen till den externa sirenen och nu går det att larma på, men hur fan ska man kunna para ihop den externa sirenen om det blir "Sys tamper" så fort jag petar på den.....?

8. E
    Medlem Nivå 12
    Har du kollat manualen? Jag tycker att det är bra beskrivet i den.

/Jörgen