Jag ska koppla in mitt Lexcom home nätverk
och har just kopplat 2 uttag, jag kollade uttagen med en
nätverkstestare och trådarna visar ok
det jag har svårt med är skärmen - när jag provar med en skärmad patchkabel så får jag GND lampan att lysa = skärm funkar.
men inte när jag testar uttagen.
Så jag gissar att jag inte lyckats att kontaktera skärmen i Lexcom Home
uttagen
jag tycker jag har gjort på samma sätt som i denna
blogg.
Är det någon som har kopplat Lexcomhome uttagen och som har något tips hur man säkrar att skärmen funkar?
kanske jag gör något typiskt nybörjarfel?
eller är det så att jag har skärmen funkade men min testare inte funkar på dessa uttag? ( långsökt men...) isåfall hur testar man skärmen på annat sätt?