Hej,

jag har ett befintligt hus och behöver dra kablar och det behöver ev. borras. Har ni förslag på något företag som utför detta?

tack / HEnrik

Första bästa elfirma ...

Dock skulle jag ta in offerter från en tre-fyra olika och se vad du får för priser

Fundera på att göra det själv. Det är inte svårt, och det blir bra mycket billigare.

är det där med håltagning och dragning i befintliga väggar. Beroende på hur bra man är på det så kan det bli snyggare om någon med mer vana gör det men det är ju tycke och smak samt beroende på egna färdigheter (mina inte riktigt tillräckliga)....

Det kanske kan vara en idé att fråga om pris hos de som installerar tv-antenner och liknande?

("Kan" elektriker installera cat5-kabel? Min 20 år gamla fördomsfulla erfarenhet är att det oftast blev fel när elektriker gav sig på tv-antennkabelgrejer)

Skulle nog vara mer orolig över att låta antenn-gubben röra datanätet... I dag ingår det i princip alltid ett spridningsnät för data & tele i kategori 6 vid nyproduktion av kommersiella lokaler så om man inte går på "Nisses nystartade el & installation" så torde det inte vara något magiskt.

Om du köper en installation så se till att den dokumenteras med en riktig mätning (inte ett enkelt instrument som visar parföljden) utan ett sådant som spottar ur sig mätprotokoll (t.ex Fluke DSP4300)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.