Zon2 IR-deckare var felkopplad, sicket djävla klantarsel man är. Hur den ändå reagerade vid walk test fattar jag inte men nu är den rättkopplad så zon2 är stängd om jag inte går in där då naturligtvis.

Zon7 fungerar nog nu, jag testade att öppna dörren när det var olarmat och scrollade genom vilka sektioner som var påverkade och en 7:a dök upp.

Zon14 har slutat fungera över natten så jag byter nog batteri trots allt, backupbatteriet är kasst så varför skulle inte ett av dom andra kunna vara det. Systemet är bara 1 år gammalt men har legat och väntat på att jag ska ta tag i det.

Felkod 4 verkar kräva att jag får en lyckad kommunikation med telefonen innan den försvinner alternativt att jag drar både nätspänning och batteri så det får vara sålänge.
Eg. ska jag bara ha igång dom trådlösa ordentligt så ska det nog funka nu. Fan vet vad som strular bara. Jag får väl byta batterier på alla för att vara på säkra sidan och sedan nolla alla ESN för att sedan lägga in dom igen. Får gå igenom zon definitionerna och kolla att bit8 är på också.

låter som en plan, ang språket så kan de stämma, jag monterar själv bara produkter som e sålda av grossist här i sverige så kan vara olika promar till olika länder

tycker nog med att du ska prova byta batteri, ev så är ir detektorn kass sånt händer, komunikationsfelet kan du slippa om du programmerar sekvens 350 till 06 06 o sen gör en "norsk reset" av larmet

ett tips är att ir detektorn har batterisparfunktion, vilket innebär att den bara kan skicka signaler oavsett om larmet e på eller ej var 2-3 minut, så om du har en ir i en hall tex o har 30 sekunder i utpassering o ska prova larmet o knatar ut så kommer ingenting hända med den iren förrän den fått "vila" ett par minuter med stiltje framför den

ang balanseringen så är det såpass enkel att utföra i detektorn o det ger så mycket mer info vid felsökning osv, men rent säkerhetsmässigt kan de kanske kvitta i en villa

Redigerat:
Idag kommer jag ingen mer vart, hann aldrig ordna nya batterier. Har endast gjort en "norsk reset" för att få bort felmeddelandet, lagt in så klockan går rätt (50Hz istället för 60Hz) och ändrat så hallens IR-deckare blir fördröjd om magnetkontakten i dörren bryts först.

Får väl se imorn vad som händer med nya batterier.

Helmysko alltså, bytte batterierna och fortfarande funkar inte magnetkontakten eller brandvarnare. IR-detektorn verkar däremot leva.
Har knappat in ESN numrena återigen men både på brandvarnaren och magnetkontakten så indikerar panelen att dom inte är enrollade.
Zon 1-16 är aktiva i partition1 och partition1 är aktiv, zon definitionerna är inlagda i 001 sekvensen, bit8 är aktiverad för den definition som dom använder (103). För enheterna använder jag zon 13,14 och 16.
Något saknas för att det ska fungera... fan vet vad bara.

ja de är så det ska vara, är sektionerna aktiva i området sekvens 203 tror jag det är för 17-24 o 202 för 8-16 o esn är inlagd o 8an e tänd på sektionene i fråga så ska de funka

o de reagerar inte i 904 heller på sektionsprov?

då vettefan... hade man vatt på plats så o gjort o mde från början

Gilgo skrev:
bit8 är aktiverad för den definition som dom använder (103). För enheterna använder jag zon 13,14 och 16.
Du har alltså "markerat" 8 i sekvens 113,114 och 116?

Vilken sorts detektor har du?
WS4904--Installationsmanual...
"För att förlänga batteriets livslängd har detektorn en funktion som kopplar bort enheten om det förekommer mycket trafik
(många rörelser inom kort tid) framför detektorn. När en rörelse detekterats sänds en rapport om detta till mottagaren och
sedan stängs detektorn av under tre minuter. Om en ny rörelse detekteras under denna tid sänds inget meddelande om detta till mottagaren. Först tre minuter efter den första detekterade rörelsen kan ett ny detektering sändas, d.v.s. detektorn kan som mest sända larm var tredje minut."

jag skrev detta längre upp men de verkade som TS fått igång ir, lättaste sättet för o verkligen se om dem funkar är o gå till den aktuella sektionen i sekvens 904 o göra sabotagelarm på den, då ser du om den e med i matchen

puttrix skrev:
Du har alltså "markerat" 8 i sekvens 113,114 och 116?
Näe, bit8 är markerad i menyval 103. Zon13 och 14 har zon definition 03 Instant, d.v.s menyval 103.
Zon 16 har zon definition 88, 24h wireless där är bit8 markerad per default.

Koffe A skrev:
jag skrev detta längre upp men de verkade som TS fått igång ir, lättaste sättet för o verkligen se om dem funkar är o gå till den aktuella sektionen i sekvens 904 o göra sabotagelarm på den, då ser du om den e med i matchen
Jag har kört sekvens 904 flera gånger, det som har hänt är att jag fått rödblink. Panelen har kontakt men vill inte kännas vid dom ändå.
Idag tröttnade jag och köpte mig en trådad IR-detektor och en trådad magnetkontakt så nu har jag en ful kabel dragen som jag ville slippa. Men det funkar åtminstone.
Jag kan alltid sätta ut de trådlösa prylarna i förrådet så blir det larmat där med, OM jag får igång dom alltså :(

Nu med bara trådade enheter verkar det funka perfekt. Vid walktest tjuter det fint när jag rör mig i huset. Öppnar jag dörrarna tjuter det lika fint. Det enda jag inte vet om det funkar är uppringningen men det ger sig, viktigast är att det tjuter när det skall.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.