M
Mats: Jag har bara testat med honeywells deckare och på de kunde man ställa effekten på microvågen så att den inte nådde utanför huset. För att utlösa så krävde den att både microvågen och IR larmade. Därmed tror jag att den typen av deckare det kan vara ett spår att undersöka för dig
5 svar · 1,5k läst
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: En HDMI kan vara 15 meter utan alltför stort krångel (måste vara en bra kabel, "high speed" märkt). Vill man ha längre så finns förstärkare/"aktiva" kablar som funkar bra. Men man skall inte ta första bästa utan kolla att den klarar de specar som är aktuella. SCART vill jag minnas inte gärna skall vara längre än 5 m. Fjärrstyrning av fjärren kan dock gärna vara trådlös. Finns
8 svar · 2,0k läst
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Jag som inte är elektriker skulle isolationsmäta, det kanske elektrikern också gör. Det låter ju som halvt-om-halvt kortis någonstans. Det kanske går att få utslag med ohmmätning med en vanlig multimeter också. Detta samtidigt som man bökar med sladdar och apparater för att framkalla kortslutningen.
13 svar · 5,3k läst
M
MangeGBG: Har varit kund till Universal Telecom i många år. Och de svarar ganska snabbt på kundservice och är alltid hjälpsamma. Dessutom har de väldigt bra priser. En kombination som jag har som krav. Så nöjd Universal-kund här. De följer upp problem och ringer tillbaka för att stämma av och informera vad som händer. Jättebra service.
24 svar · 47,5k läst
D
Daniel78: [citat] Boxee+ finns även direkt på www.boxeeplus.com Jag har redan provat Boxee+, men det gjorde ingen större skillnad, Boxee-folket har helt enkelt slängt in för mycket funktioner, så den orkar inte med det som den var tänkt att göra från början. Det är väldigt många som har extrema problem med att streama 1080p. Vad är det för mjukvara du menar?, Boxee-folket har meddelat att
46 svar · 9,7k läst
vojma
vojma: Jo det är den. Frugan har monterat fast laddaren i städskåpet. Nackdelen är ju just att batteriet måste lossas vid laddning. Andra dammsugare brukar ha externa kontaktbleck så att den laddas när den hänger i laddaren. På 10.8v-varianten finns en upphängningsögla som saknas på 18voltaren. [bild] [bild]
5 svar · 1,8k läst
·
Cujo
Cujo: Här är ett pisvärt köp: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=900454 Med dessa högtalare, och receivern ovan, spelar du skiten ur alla leksakssystem, med avseende på både volym och ljudkvalité: http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=64914 DLS R-serie reades ut med rejäla rabatter (30-40%), när den lades ned. Dessutom fick aldrig modellerna den uppmärksamhet som dem
11 svar · 3,2k läst
larsbj
larsbj: serie koppla två vanliga termostater och använd ena för nedre och andra för övre temp.
4 svar · 1,9k läst
B
b_hasse: Observera att portarna 1-22 bara klarar 100 Mbit/s. Därför bör man som ullet skriver använda port 23 eller 24 för att koppla switchen till DIR-655. Då har man sammanlagt 4 Gbit-portar tillgängliga, 3 på DIR-655 och 1 på switchen. Dessa bör användas för eventuell NAS och de PC som är inblandade i filkopieringar. När man kopierar stora filer mellan enheter så har man stor nytta av
6 svar · 911 läst
C
carjoh: Ingen annan som har erfarenhet av detta- det verkar ju rätt många här som har powermax-larm
8 svar · 1,6k läst
ullberg
ullberg: [citat] Så kanske man kan se det, dock är busskabel helt klart dominerande, och nästan alla deltagare (KNX-prylar) är anpassade för just detta medium. Jag menade framförallt att det finns alternativ för vissa krångliga situationer, men jag skulle aldrig bygga en hel anläggning utan att använda busskabel som huvudsaklig kommunikation (kanske trådlöst, men knappast det heller) /U
5 svar · 2,7k läst
D
Donald-Duck: Jag hade för något år sedan problem med att varje måndag fick mitt modem kontakt med telefonstationen men blev inte tilldelad någon IP adress. På tisdagen så fungerade ADSL modemet perfekt igen tills nästa måndag. Första veckan så fel anmälde jag det och på tisdagen så fungerade det igen. Andra veckan så orkade jag inte fel anmäla men gjorde det igen den tredje veckan. Telia la
21 svar · 2,2k läst
Enk Projektet
Enk Projektet: Köp färdigbyggda centraler.....det blir både bättre och billigare....
4 svar · 1,6k läst
N
norrbottenstorpet: Det ska gå, jag kommer på sikt att försöka göra detsamma. Dock kollade jag temp-specen på fibaro-puckarna igår och de är bara specade ner till 0 grader, dvs inte garanterade att fungera utomhus. För det du beskriver kanske det inte är något problem då det kanske finns apparatdosor inomhus att placera puckarna i och sedan kabel till utomhuspositionerna. Du har väl läst
1 svar · 3,8k läst
prototypen
prototypen: Och för att få perfekt ljud till alla så måste man sitta i knät på varandra... Nej bara lite ironiskt Protte
4 svar · 1,5k läst
·
M
Mats: Det finns ju en risk att det skiljer från butik till butik iofs men den jag har i närheten brukar lösa det mesta faktiskt
12 svar · 3,9k läst
M
markusla: Robotdammsugaren är tydligen utsedd till årets julklapp, och här är ett test av ett flertal olika modeller http://www.idg.se/2.1085/1.483726/stort-test--har-ar-basta-stadroboten-for-ditt-hem Neato XV-25 blev test vinnare.
71 svar · 45,0k läst
·
I
ikeo: varför inte bygga en låda i trä det borde ju vara enklast
6 svar · 2,5k läst
F
fredl: Det är ju inte fel det heller... :)
3 svar · 1,2k läst
O
Oldfart: Nu förstår jag inte. Det som sitter i en s.k "mediecentral" är ju rackmonterade saker. Fast istället för att följa väl etablerade standarder, ha utrustning ifrån kända tillverkare och ha bra dokumentation får man en speciallösning med okända OEM-produkter, dålig dokumentation och support ifrån en elektriker istället för en expert på nätverksutrustning. Känns som en dålig
7 svar · 2,3k läst
O
Oldfart: [citat] Det är vanlig MPEG-TS som innehåller de vanliga ljud- och videoformaten. Allt överförs via IP-multicast som styrs av vanlig IGMP. Det är helt korrekt men jag pratade om hur boxarna fungerade, inte vilken teknik och format som användes för att distribuera materialet. Självklar kan du försöka ta emot materialet med en dator, försöka avkryptera det och mot förmodan spela upp det
6 svar · 2,6k läst
phl
phl: [citat] Gäller att smida medans järnet är varmt. ROTFL ;-)
6 svar · 3,8k läst
S
Snickerick: Ja, nu sitter jag här och testar skrivaren, men när jag ska installera appen för scan-to-email så får jag infon att det inte finns för min skrivare, trots att det står att skrivaren (scannern) ska stödja detta. Någon som har några tips? edit: Jaha , den funktionen är ingen app på denna skrivaren, utan ligger som en fast funktion i skrivaren. Man ska visst bläddra igenom allt i
18 svar · 2,1k läst
Suhagg
Suhagg: [citat] Trevligt. Jag har min inne fortfarande, men har tänkt flytta ut den så IR seendet funkar som det ska.
7 svar · 2,8k läst
sir_daniel
sir_daniel: Här finns "några" ;) http://m.aliexpress.com/search.htm?keywords=Android+tv Sök annars på ebay.com på android tv (men aliexpress är billigast)
14 svar · 1,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.