Jag tror att det kan bli stabilt med zyxeln. Min erfarenhet är att zyxel ofta befinner sig i segmentet mellan enterprise och konsument, dvs shop/home/office.

Fläktlöst är trevligt. Många enterpriseswitchar förutsätts sitta i ett avskilt utrymme och låter rätt mycket.

Om man nu som trådskaparen bara behöver vidarebefodra en nätkabel till ytterligare ett rum behövs ju inte speciellt många portar i switchen. Däremot skulle det ju kunna vara trevligt att driva switchen med PoE.

Någon som vet en liten switch som drivs med PoE?

Söker jag får jag ju bara upp switchar som kan leverera PoE

/Gojan

T.ex HP 1810-8G kan drivas av PoE.
PoE-matningen måste komma in på port 1.

Edit, exempel:
http://www.dustin.se/product/5010332281/hp-1810-8g-switch/
http://www.dustin.se/product/5010657672/hp-1810-8g-v2-switch/

Edit igen:
Dustin har fått en knäpp, för nu är priserna helt olika beroende på om man går in på "vanliga" eller "home" (det är inte bara momsen som skiljer). Home har mycket bättre fraktalternativ, så priset måste vara mycket lägre på "vanliga" Dustin om det ska löna sig.
Kolla noga innan ni beställer från Dustin! Även företag kan beställa från Dustin Home,
men man får vara lite kreativ när man fyller i sina uppgifter.

Redigerat:
B
b_hasse skrev:
T.ex HP 1810-8G kan drivas av PoE.
PoE-matningen måste komma in på port 1.

Edit, exempel:
[länk]
[länk]

Edit igen:
Dustin har fått en knäpp, för nu är priserna helt olika beroende på om man går in på "vanliga" eller "home" (det är inte bara momsen som skiljer). Home har mycket bättre fraktalternativ, så priset måste vara mycket lägre på "vanliga" Dustin om det ska löna sig.
Kolla noga innan ni beställer från Dustin! Även företag kan beställa från Dustin Home,
men man får vara lite kreativ när man fyller i sina uppgifter.
Dustin är absolut inte ensam med att ha olika priser mot privatpersoner och företag.

Jag måste ha läst första inlägget dåligt. Är det bara en kabel man ska vidare med, och totala kabellängden blir under 100 m, så kör man med ett skarvdon.

TS ville ha igenom två kablar, så en switch behövs om han bara får igenom den ena.
Nödlösningen med att splitta en kabel till två uttag på 100 Mbit/s gillar jag inte, men jag använder det faktiskt för att ge ethernet både till BlueRay-spelaren med inbyggd DLNA-klient och mediaspelaren (Popcorn Hour).

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.