B
b_hasse: Jag vill bara påpeka att det är maxströmmen som specificeras för en lysdiod. Det är slöseri med energi och livslängd att köra så mycket, och det blir i de flesta fall ett onödigt starkt ljus. Jag brukar sikta på ca 5 mA om man ska ha den som indikator. De flesta lysdioder lyser fullt tillräckligt vid den strömmen. Om man försöker konstruera t.ex en ficklampa kan det finnas
24 svar · 3,8k läst
·
T
thomasx: [citat] Jag upptäckte av en ren händelse att inspelning med bluetooth headset funkade med A Call Recorder och min s3. Nu har du en bra anledning att investera i en s3 ;)
9 svar · 2,7k läst
I
Ingper: Efter att jag mailade SvD har de nu bytt ut bilden mot.....en annan glödlampa ! Den som så bara vet lite hur en lågenergilampa är uppbyggd ser att det är en glödlampa. Men texten är ju ändrad i alla fall :rolleyes:. Men för säkerhets skull har man nu inne i texten garderat sig och lagt till "vissa" före lågenergilampor. För det kan ju inte vara så illa att alla av dessa
5 svar · 2,7k läst
·
B
b_hasse: TS ville ha igenom två kablar, så en switch behövs om han bara får igenom den ena. Nödlösningen med att splitta en kabel till två uttag på 100 Mbit/s gillar jag inte, men jag använder det faktiskt för att ge ethernet både till BlueRay-spelaren med inbyggd DLNA-klient och mediaspelaren (Popcorn Hour).
35 svar · 8,1k läst
ullberg
ullberg: [citat] Alldeles riktigt, sorry! Har ändrat inlägget ovan. /U
7 svar · 10,5k läst
·
W
will: Många trådar runt helautomatisk nyligen. För alla som vill leka lite utan att lägga multum med pengar kanske det är intressant att kolla in www.fhem.de Perl baserat system, kostar inget, flexibelt beträffande hårdvara och sensorer/aktörer. Aktiv utveckling (händer saker :-) ) Mesta dokumentation är på engelska - forum mest på tyska dock. Själv styr jag lite belysning (via fs20 och
0 svar · 2,8k läst
E
EndZone: Tanken har faktiskt slagit mig perkaby. Tror att de stod tillsammans omkring en timme igår, men jag kanske ska testa att ha dem tillsammans över natten. Jag gör så och återkommer med rapport!
5 svar · 3,9k läst
C
Credde: Det finns också Zensehome (http://www.zensehome.se/), ett dansk system som är kommit till Sverige i 2011. Har set systemet i DK och det verkar spännande men det är också dyrt.
2 svar · 2,9k läst
svartöra
svartöra: [citat] Jag köpte en härva siames (5e UTP från Draka) billigt på Tradera och har inte haft några problem, men det är ju förstås bara en enda installation. Hade det varit problem borde switchen ha loggat ett eller annat korrupt ethernetpaket.
20 svar · 4,6k läst
·
M
markusla: Ehumm, snabb googling gav detta [citat] Så verkar vara en begränsning i portabla iDevices. Suck :(
22 svar · 8,6k läst
B
Boan: Hej Vet någon om en SAB siren som drar max 400mA ?
0 svar · 817 läst
mycke_nu
mycke_nu: Just i krypgrunden är nog inget bra ställe. Efter en brand ligger resterna av ett helt hus ovanpå och glöder i flera dagar. Sedan är jag inte heller vän av inbyggda kassaskåp. Min mamma hade ett mycket väl dolt sådant, men inbrottstjuvarna kom utrustade med metalldetektor. Skåpet hittades uppbrutet i en skog i Skåne något år senare.
23 svar · 17,9k läst
Raskus
Raskus: Intressant, det enda som verkar skilja våra projekt åt är själva hjärtat i systemet, och att din lösning verkar mer tekniskt raffinerad. En moderator kan slå ihop trådarna om hen viill.
2 svar · 1,5k läst
·
A
AndersS: [citat] Och problemet var löst om du skrollat upp några inlägg;)
28 svar · 7,3k läst
·
M
MangeGBG: Skulle bara säga att det löste sig. Skrev in WAN-ip osv i Ciscon som pekade på Thomson. Och sen därifårn ISP-uppgifterna. Så allt funkar bra. Tack för hjälpen.
8 svar · 4,1k läst
J
jaeger77: Japp. Som beskrivet ovan har jag förstått att det funkar. Jag får ut kanalerna analogt via antennkabeln till samtliga tv apparater. Man gör gammal hederlig kanalsökning och kan se på olika kanaler. Vill man så kan man använda sig av en dvb-c mottagare, en vid varje tv givetvis, och se kanalerna digitalt om man även betalar en krypteringsavgift. I mitt fall är den på 33kr/mån och
6 svar · 6,4k läst
Kilensnickare
Kilensnickare: Ang browser och xbmc Såg detta: http://xbmc.org/natethomas/2012/03/24/xbmc-11-0-eden/ Beyond XBMC 11 for Windows, Linux, OSX, and iOS, we are also happy to announce XBMCbuntu Final. XBMCbuntu is very similar to past versions of XBMC Live. By default, the user boots directly into XBMC, and if he/she chooses, he or she will never see the underlying OS. However, unlike Live, XBMCbuntu is now built
86 svar · 18,6k läst
G
gubbaluringa: [citat] Tyvärr är det nog detta som hänt. Brukar bli en "fet" fläck i mitten av touchpadden efter bara några veckor. Rent slitage. Mina laptops har t.o.m. börjat förlora sin lack just där (kan bero på att jag sitter för mycket framför datorn :D).
4 svar · 1,7k läst
Realdoolar
Realdoolar: Hej, Jag har macabs antennuttag tillsammans med flerfacksramar samt centrumplatta från Elko plus. Jag har ett problem och det är att själva uttagen hamnar lite för långt in så det är svårt att få en antennkontakt att sitta bra. Jag trodde dessa grejjer var skapligt standard, men det kanske inte är så enkelt. Det "funkar" ju som det är nu men jag är inte helt nöjd. Någon som vet om
0 svar · 994 läst
F
fender888: Hmm... Nu funkar det igen. Begriper inte varför.
5 svar · 872 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.