Många trådar runt helautomatisk nyligen.
För alla som vill leka lite utan att lägga multum med pengar kanske det är intressant att kolla in
www.fhem.de
Perl baserat system, kostar inget, flexibelt beträffande hårdvara och sensorer/aktörer. Aktiv utveckling (händer saker

)
Mesta dokumentation är på engelska - forum mest på tyska dock.
Själv styr jag lite belysning (via fs20 och intertechno) och loggar temperatur via 1wire.
Systemet går på min router (fritzbox), raspberry pi funkar också (varenda linux system), plus en cuno från
www.busware.de
Sensorer och aktörer finns billigt på Conrad.se (fs20 eller homematik) eller elv.de.
Funkar för mig - kan också styra z-wave, enocean, knx, telldus, mfl.
W
Sent from my LT26i using Byggahus