Teknik
stefancrs: Jag köpte mina grejer från parts-express + monoprice och är väldigt nöjd. Sjukt prisvärt.
VikHe: Men som snaggletooth sa tidigare så låter det som att du har en konstantströmsdriver i din armatur, då är det en annan princip för att dimmra. De flesta (alla?) dimmrar för LED-lister är av konstantspänningstyp, dvs nätaggregaten lämnar en konstant spänning på 12 eller 24V, och LED-listen bestämmer själv hur mycket ström den vill ha genom inbyggda motstånd. Där är alla
slaskman: Stämmer säkert, för får den lugna sig nån vecka går den igen. Letar därför sprängskisser
Erasmus Eminens: Jag har två inspelningsbara LG DVD-spelare (DR 4922 V och RH 387 H) som båda med tiden drabbats av samma sjuka. Enkelt uttryckt så när man när bränt ett skiva och man och vill stänga (finalize) så kommer först meddelande om att ett "uppspelningsfel har hittats". Efterföljande försök med att mata in skivan igen resulterar enbart i meddelande om "okänd skiva, kan inte läsas". Jag har
johan5588: Hej automover! Kul att få svar :) vi får utbyta lite erfarenhet om jablotron, har du JA-63 profi?
RilleRock: Som villakund kan mannen tycka det är bra tills kvinnan lärt sig larmet har ja "hört" :cool:
sventable: vi drog också upp ett tomrör om man skulle tänka sig ha larm med siren högt upp. men detta går självklart inte till mediaskåpet utan till garderoben där larmet sitter.
pelpet: [citat] Dra ut flexslangen i boden genom kabelröret. Det borde vara enklast, även om det innebär att du kanske får lägga dubbla kabelrör.
frallan74: precis som ovanstående skriver så bryr sig sällan tjuven om det är larmat eller inte, vill de in så går de in ändå. men för er del så får ni iaf en indikation på att något har hänt hemma och ni blir mindre överraskade om det nu har hänt något. så ser jag på det hela. Larmet vi har hemma är ett Galaxy G3D 512, ir av blandade sort...mm mm Se till och ha nån lampa som tänder
Casca: Det borde inte vara några större problem att lösa det problemet. Flytta sektionen i garaget till ett annat område 1616 klarar 2 område, sekvens 201 för att koppla in område 2 (2XX för vald sektion) och ställ in automatiskt tillslag (sekvens 18X) och frånslag (sekvens 68X) för denna. //J
Jo_W: Bra att det löste sig....
mycke_nu: 295 inkl alla boxar och krypteringsavgift. 245 till Telia för 100/10, telefon och 20 TV-kanaler. 50 till föreningen för driften av nätet.
Demmpa: båda förslagen funkar. gällande fjärrförlängning så har bl.a. Kjell&co fjärrförlängare via koaxkabel, dom funkar bra, har tidigare haft RF-förlängare men dom störs av bl.a. trådlösa termometrar.
lars_stefan_axelsson: [citat] Ingen fara. Finns alltid någon ställföreträdande besserwisser som rättar in i ledet. ;)
noone70: 14 februari börjar Surface säljas i Sverige. http://www.datormagazin.se/artiklar/nyheter/20130122/microsoft-surface-till-sverige-i-februari