Har laborerat med senaste XBMC 12, Frodo och testat PVR-funktionen i denna med gott resultat.
Hänger sig ibland vid kanalbyte men i det stora hela funkar det bra och var väldigt enkelt att sätta upp.

Tanken är att streama TV från satellitmottagaren i vardagsrummet till små Androidklienter som kör XBMC.
I mars/april släpps äntligen http://www.ouya.tv som kommer ha XBMC-stöd redan från början då utvecklarna av XBMC och Ouya teamat ihop sig. Tror det kommer bli väldigt bra, på köpet får man en liten spelkonsol som säkert kommer roa den också. Allt för 99 dollar styck!

För att slippa titta på samma TV-kanal runtom i huset skall jag så småningom byta mottagare från min Dreambox 800HDse till antingen senaste VU+ Duo 2 eller GigaBlue HD Quad.

Är det någon som går i liknande tankar?
Ett par frågor som dykt upp är: Måste man ha dubbla kablar från parabolen ned till mottagaren? Var hittar man antennuttag med dubbla satellituttag + radio som passar i Elkos täckramar?

gigablue_quad_1_1.png
ouya.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Intressant, det enda som verkar skilja våra projekt åt är själva hjärtat i systemet, och att din lösning verkar mer tekniskt raffinerad. En moderator kan slå ihop trådarna om hen viill.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.