4integration
4integration: Jag biter mig fast vid Win7 :) Sen kanske skiten i Win8/Metro sjunker in...
11 svar · 1,8k läst
C
calle.th: Googla sfs1998:150 och skapa sig en egen tolkning...
6 svar · 2,1k läst
raveper
raveper: [citat] Eller framför.. :banghead:
10 svar · 1,3k läst
·
L
Lyyski: Du kan gärna länka det du läser om du hittar något vettigt :)
11 svar · 1,6k läst
B
Bergling: Kör också Netflix gratis nu fram till årsskiftet. Det är ju lite äldre filmer och serier, men det kan man leva med för det priset. Det bästa är ju att det finns klienter till en himla massa apparater. Hemma kan vi se på Ipad, Android-platta, Androidtelefon, TV, Logitech Revue, WDTV eller datorn. Kommer högst troligt behålla det efter årsskiftet.
42 svar · 5,6k läst
P
puttrix: Bgsm-100 har inga ingångar utan enbart utgångar. Antar att du tänkt koppla larmets utgång(pgm) till bgsm's ingång som i sin tur ringer ett larm eller sms. Du får nog använda bgsm som en uppringare bara och låta pc1616 ringa ut sitt larm genom bgsm "simulerade" telefonlinje.
1 svar · 1,1k läst
R
Rena: Uppföljning. Har fått tag i 4 st Bosch vandalsäkra dome-kameror med IR belysning. Gjorda för utomhusbruk. Har några år på nacken men bör funka bra många år till. Även en Eritec DVR enhet följde med. Tror kvaliteten lönar sig!
15 svar · 7,8k läst
M
Mats: IEEE 802.3an-2006 :) Är väl inte den vanligaste än så länge men Cat6A så går det bra med 100 meter
5 svar · 1,1k läst
K
Kjell_G: På plats idag, hjälpte inte med reset. Signalen går inte ut via HDMI :( På siba tror de det är ett garantifel. Blir att gå dit o kolla om de kan rigga.
6 svar · 1,2k läst
·
F
fredl: Elgig säljer 46" 6715 för 7777:- i helgen. Det var den vi hade hemma på test innan vi insåg att vi behövde fortsätta med plasma. Som mellanklass LCD är den riktigt bra och designen är väldigt snygg.
11 svar · 2,1k läst
M
Monterat: Min PS3 lirar inte filmer med DTS-ljud, så jag byggde en HTPC av en gammal burk.
13 svar · 2,2k läst
J
Jovial: Tror inte 4g nätet är lika snabbt om några månader när alla mobiltelefoner också börjar ha det. Då blir belastningen på masterna riktigt hög och man sitter och betalar en massa pengar för hastigheter som man bara kommer upp i på Söndagnätterna. Sent from my GT-I9300 using Byggahus
12 svar · 1,4k läst
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: [citat] Finns många tips i den klistrade tråden om nätverk. Ett sådant är ju att sätta ett skåp över dosan så kan du ha patchpanel osv. inne i skåpet. Annars så finns det små 10" rackskåp just för det här ändamålet, där du kan ansluta inkommande i skåpet, men de kostar en slant.
9 svar · 3,0k läst
snuttjulle
snuttjulle: Oftast är det bättre att det är öppet och luftigt så inte damm, spindlar och fukt stannar kvar. Som info så täcker man bara skarvar på luftkabel med ett rör som är öppet i båda ändar för att vatten ska kunna rinna ur.
10 svar · 1,4k läst
G
gein: [citat] Du behöver inte nödvändigtvis koppla på en extern webbtjänst. Du kan kommunicera med den lokalt genom deras egna kommunikationsprotokoll (som går över IP). Jag har inte kommit mycket längre och tror inte att jag kommer att ha tid att göra något förrän nästa vår när huset börjar bli klart.
14 svar · 2,7k läst
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: Om det är rimligt tätt (dosor osv) och går i samma nivå, alltså inte upp och ner, i samma rum så skulle jag säga att risken är minimal. Det måste kunna ske en lufttransport för att få kondens. Och det sker egentligen bara när rör går upp på exv. en kallvind, dvs det blir stor skillnad mellan varm och kall sida i vertikalled. Det är klart att du kan pilla i en bit mineralull eller
8 svar · 8,0k läst
B
Bergling: Förespråkar också en TV utan lull-lull (även om jag själv nyss köpte en LG Smart-TV, p g a priset) och en separat box. HTPC eller renodlad mediaspelare á la PopcornHour/Twix/WDTV/etc... En HTPC är ju klart det mest flexibla, men nackdelen är ju i många fall priset om du skall få en tyst burk. Har precis beställt en WD TV Live för 699 kr. Den klarar i princip allt du slänger på den
11 svar · 2,0k läst
Demmpa
Demmpa: Gällande vilka operatörer som är tillgängliga beror på vem som äger fibern och vad den har för avtal. Kolla med fiberleverantören vilken/vilka operatörer som finns tillgängliga.
1 svar · 649 läst
S
SirJohn: tack för hjälpen det visade sig vara en skarv som krånglade.
3 svar · 1,9k läst
N
niclas82: skarva antenn kabel med f-kontakter och täta med vulka tejp och sen el tejp då brukar det hålla skarva alldrig kabel med skarv från class i sjön:)
10 svar · 2,6k läst
N
niclas82: jag skulle göra ett y av reglar så kan man borra hållen där man vill ha dom i efter hand om man vill att kablarna ska komma ut nedan för tv en
13 svar · 14,4k läst
·
Raskus
Raskus: Skulle slå ett slag för Nexus 7, precis lagom stor och bra prestanda.
96 svar · 12,3k läst
prototypen
prototypen: Trådarna är tvinnade runt varandra i par, om du skalar kabeln försiktigt så kommer du att se partvinningen. Skala 10 -20 cm annars kan det vara svårt att hitta igen paren. Det normala är att använda vit-blå från befintligt jack till det nya och tillbaka på vit-orange. Tvinningen gör ledningen mindre störkänslig. Protte
3 svar · 685 läst
M
mandg: inte för att våra sådan, men det är skilnad att skicka film '/ Bilder hela tiden mit att skicka ett serie nummer.... oavsätt om man är skygger kan man stoppa dns uppslaget mot dlink istället så ordnar det sig... Jag kör ftp samt smtp i det lokala nätet och tillåter inte kameran att gå utanför "nätverket".
9 svar · 2,0k läst
V
Videonisse: [citat] Håller med om att det kan vara vanskligt, det är ju många parametrar som påverkar. Tex är det lätt att tro att i gamla villakvarter i storstäderna är det lätt att få fiber eftersom det finns fiber till skolor mm i närheten. Tyvärr stämmer inte det. Anledningen är att det är dyrt att gräva upp asfalterade trottoarer/vägar och det finns ofta redan en hel del nedgrävt att
63 svar · 9,9k läst
S
superpin: Engelska menyer och engelskt tal, går inte att ändra. (Antar att du menar Powermax Pro?)
2 svar · 766 läst
W
worker: Radera all minne och programmera om det!
1 svar · 1,1k läst
Bruiser
Bruiser: [citat] naturligtvis, jag var nog trött i skallen där. Jag har kollat lite på fjädrande gaskolvar med avtryckare, och det verkar kanske inte så dumt faktiskt. Inte enormt dyrt heller. Dessvärre är jag alldeles för oerfaren för att våga chansa hejvilt så jag förkovrar mig fortfarande för glatta livet. Du får gärna sno idén, sålänge du vill vara med att utveckla den här så att
25 svar · 6,6k läst
·
M
Mats: Tag 2. Betala för 1 :) Trådarna ihopslagna /Mats Moderator
32 svar · 11,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.