9 964 läst ·
25 svar
10k läst
25 svar
powermaster-10 kamerabilder
Nästan så jag kommer köpa ett powermaster 10 system bara jag får några saker utrett. ni som utan problem får era bilder från pirkameran till er mail, är ni anslutna till någon larmcentral då?
Jag kommer inte ansluta mig till någon larmcentral men kan jag då få mina bilder skickade till min mail ändå? Vad för servrar använder man sig av i så fall. Verkar som det inte kan skickas direkt till mobilen av någon anledning.
Jag kommer inte ansluta mig till någon larmcentral men kan jag då få mina bilder skickade till min mail ändå? Vad för servrar använder man sig av i så fall. Verkar som det inte kan skickas direkt till mobilen av någon anledning.
De olika försäljarna har olika lösningar så fråga noga där du köper. Jag köpte från protexus.se, jag får det till min mail via en server i Danmark. Är inte ansluten till någon larmcentral.BarneY skrev:Nästan så jag kommer köpa ett powermaster 10 system bara jag får några saker utrett. ni som utan problem får era bilder från pirkameran till er mail, är ni anslutna till någon larmcentral då?
Jag kommer inte ansluta mig till någon larmcentral men kan jag då få mina bilder skickade till min mail ändå? Vad för servrar använder man sig av i så fall. Verkar som det inte kan skickas direkt till mobilen av någon anledning.
Redigerat:
Jag hade en IP-adress konfigurerad i mitt larm, men jag tog bort den när jag skulle koppla bort mej från Lövestads larmcentral. Jag insåg sen att jag kanske inte alls hade behövt radera den adressen, utan bara deras telefonnummer... Är det någon som har en IP som går att använda?
MMS är inte möjligt. Vissa återförsäljare har tillgång till en IPMP server och man kan genom den få bilder länkade via e-post. De svenska återförsäljare jag varit i kontakt med kan erbjuda detta. Man ska vara medveten om att bilderna håller låg kvalitet och frågan är om de någonsin kommer att kunna underlätta något. Valde av den anledningen inga pir-kameror.
Beställde till slut larmet från en svensk återförsäljare. Priskillnaden mot UK var helt enkel för liten när det gäller Powermastern. I mitt fall blev runt 15% dyrare att handla i Sverige men då ingick dessutom konsultation, programmering, dokumentation och support samtidigt som jag är skyddad av konsumentköplagen. För mig är det värt det, i sammanhanget en liten summa för trygghet och den tiden jag sparar.
Beställde till slut larmet från en svensk återförsäljare. Priskillnaden mot UK var helt enkel för liten när det gäller Powermastern. I mitt fall blev runt 15% dyrare att handla i Sverige men då ingick dessutom konsultation, programmering, dokumentation och support samtidigt som jag är skyddad av konsumentköplagen. För mig är det värt det, i sammanhanget en liten summa för trygghet och den tiden jag sparar.
Grattis MMMGGG till en riktigt bra deal med den svenska återförsäljaren. På mitt Powermaster-paket skiljer det betydligt mer än 15%. Har fått minst 30% påslag från svenska ÅF jämfört med ex. securitywarehouse, och då är moms och frakt inkluderat för att få en rättvis jämförelse. Så i mitt fall som ska ha larm till en villa så handlar det om tusenlappar. Får man fråga vilken ÅF du beställt av?
Fel av mig. Nu tänkte jag inte på att det är rea på punden för tillfället, det var det inte när jag beställde mitt larm. Idag hade skillanden faktiskt blivit över 20%.
Det är svårt att göra en rättvis jämförelse oavsett eftersom det inte är samma tjänster som ingår vid köp från England. Att handla inom EU är smidigt men att reklamera är inte lika smidigt och har i mina fall varit tidskrävande. Vi värderar saker och tid olika men det var en stor investering för mig och jag hade tagit samma beslut idag. Köpte mitt larm av Jonas på Protexus men var även i kontakt med KLSAB.
Det är svårt att göra en rättvis jämförelse oavsett eftersom det inte är samma tjänster som ingår vid köp från England. Att handla inom EU är smidigt men att reklamera är inte lika smidigt och har i mina fall varit tidskrävande. Vi värderar saker och tid olika men det var en stor investering för mig och jag hade tagit samma beslut idag. Köpte mitt larm av Jonas på Protexus men var även i kontakt med KLSAB.
Tack för svaret! Är inne på samma sak. Lite tråkigt att man inte kan få allt man vill kombinerat i en app. Skulle vilja ha bra bild samt styra lysen och larm med en app.
Undrar om Visonic kommer med någon Plink och app som man kan hantera det med.. Som jag förstått har de äldre versionerna en del av dessa funktioner med X-länken..
Undrar om Visonic kommer med någon Plink och app som man kan hantera det med.. Som jag förstått har de äldre versionerna en del av dessa funktioner med X-länken..
Klicka här för att svara