Finns det någon svensk standard att följa angående symboler och liknande när man ska upprätta en elritning?
 
Japp. Kolla i elkos katalog.

Www.elko.se

Finns dom vanligaste symbolerna
 
Stort tack! sida 366 i katalogen finns symboler för er som är intresserade.
 
  • Älska
BjörnKraft
  • Laddar…
Var någon som postade en cad - ritning med en massa elsymboler här på forumet. Var inga problem att importera dessa till Visio iaf. Sök, och du skall finna. :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.