9 964 läst ·
25 svar
10k läst
25 svar
powermaster-10 kamerabilder
Sida 1 av 2
Hej!
Har fipplat lite med mitt powermaster-larm och ställt in en mailadress dit bilderna tagna med kamerorna ska skickas när larmet går, men jag får inget när jag triggar larmet. Är det någon som har samma larm och fått det att funka?
Har fipplat lite med mitt powermaster-larm och ställt in en mailadress dit bilderna tagna med kamerorna ska skickas när larmet går, men jag får inget när jag triggar larmet. Är det någon som har samma larm och fått det att funka?
Edit ; Sorry, tänkte fel. 
Redigerat:
Exakt vilken utrustning har du och var har du köpt den? Jag är sugen på att byta vårat Securitas Direct-larm mot ett Powermaster 10/30 och blir inte klok på hur det här med kamerabilder funkar.benox skrev:
Det krävs att man är uppkopplad mot en speciell server för att bilder ska funka. Bilderna skickas nämligen alltid till en server som i sin tur mailar ut bilderna.
Sådana servrar är det ont om.
Rapid larmcentral har en. Rapid vägrar dock att vidarebefodra bilder i samband med larm, utan de använder bilderna för egen verifiering.
Lövestads larmcentral säger att de ska skaffa en, men vet inte hur det går.
http://runmysecurity.com har en tjänst för detta. Rätt dyr, 125 kr i månaden.
Kvalitén på bilderna är rätt usel.. men tanken där är ju att man mest ska se om ngn rör sig och inte kunna identifiera personen som jag förstått det. Upplösningen är ju bara 320x240
För övrigt, att sätta upp larmet själv är inga som helst problem. Däremot att ansluta det mot tex G4s eller Securitas går inte om du inte får ngn larminstallatör att skriva ut ett intyg.
Andra larmcentraler bryr sig inte om detta intyg utan du får ansluta dig själv. Själv kör jag Falck larmcentral som i sin tur anlitar G4S som väktare. Kostar 110 kr i månaden (inkl nyckelförvaring) sen kostar en utryckning 1500 kr.
Hade jag skaffat larm igen hade jag skippat kamera.För mkt krångel med Powermasterns. Hade hellre satsat på ngn IP-kamera typ http://www.foscam.com/pro.aspx?TypeID=1 med en lämplig app till telefonen http://itunes.apple.com/us/app/foscam-surveillance-pro/id373509500?mt=8
Skicka PM om du har fler funderingar (eller vill se ngt exempel på hur bildkvaliten ser ut etc).
Sådana servrar är det ont om.
Rapid larmcentral har en. Rapid vägrar dock att vidarebefodra bilder i samband med larm, utan de använder bilderna för egen verifiering.
Lövestads larmcentral säger att de ska skaffa en, men vet inte hur det går.
http://runmysecurity.com har en tjänst för detta. Rätt dyr, 125 kr i månaden.
Kvalitén på bilderna är rätt usel.. men tanken där är ju att man mest ska se om ngn rör sig och inte kunna identifiera personen som jag förstått det. Upplösningen är ju bara 320x240
För övrigt, att sätta upp larmet själv är inga som helst problem. Däremot att ansluta det mot tex G4s eller Securitas går inte om du inte får ngn larminstallatör att skriva ut ett intyg.
Andra larmcentraler bryr sig inte om detta intyg utan du får ansluta dig själv. Själv kör jag Falck larmcentral som i sin tur anlitar G4S som väktare. Kostar 110 kr i månaden (inkl nyckelförvaring) sen kostar en utryckning 1500 kr.
Hade jag skaffat larm igen hade jag skippat kamera.För mkt krångel med Powermasterns. Hade hellre satsat på ngn IP-kamera typ http://www.foscam.com/pro.aspx?TypeID=1 med en lämplig app till telefonen http://itunes.apple.com/us/app/foscam-surveillance-pro/id373509500?mt=8
Skicka PM om du har fler funderingar (eller vill se ngt exempel på hur bildkvaliten ser ut etc).
Redigerat:
Jag har ett Powermaster10 sedan ett halvår utan abonnemang och med bilder som jag tycker funkar bra. Ingen vidare kvalitet men jag ser iallafall om det är någon jag känner om larmet löser ut.
Ja man kan avgöra om det är någon man känner, men att använda bilderna till någon identifiering vid en rättegång etc tror jag blir svårt.Stepside-57 skrev:
Kikar man på tex andra småkameror som man bygger in i diverse saker, så håller ju dessa avsevärt bättre kvalité så tycker nog att de tar bra betalt för en ganska dålig kamera.
Jämför tex med den här http://spionkamerabutiken.se/nyckelkamera/spionkamera_nyckel_dv816_n
Köpte du din via ngn svensk återförsäljare så att du kör via testservern, eller kör du mot någon annan server?
Ja jag köpte larmet i Sverige och fick hjälp att sätta upp det mot någon server. Fungerar bra tycker jag. Vill veta om det larmar om det är katten eller någon som jag inte känner igen, eller om det brinner om huset är rökfyllt. Antar att jag kan larma polisen om jag ser någon med huvtröja på bilderna och brandkåren om bilden är rökfylld så mig passar det utmärkt. Jag känner igen om det är någon i familjen eller någon utomstående eller katten på bilderna. Har kopplat in "både vanlig telefon och GSM". Får tydligen larm men inga bilder om någon har en störsändare så det känns också tryggt.
Jupps, det är ett bra larm ingen tvekan om det.Stepside-57 skrev:Ja jag köpte larmet i Sverige och fick hjälp att sätta upp det mot någon server. Fungerar bra tycker jag. Vill veta om det larmar om det är katten eller någon som jag inte känner igen, eller om det brinner om huset är rökfyllt. Antar att jag kan larma polisen om jag ser någon med huvtröja på bilderna och brandkåren om bilden är rökfylld så mig passar det utmärkt. Jag känner igen om det är någon i familjen eller någon utomstående eller katten på bilderna. Har kopplat in "både vanlig telefon och GSM". Får tydligen larm men inga bilder om någon har en störsändare så det känns också tryggt.
Däremot hade jag idag struntat i kameradetektorer och istället köpt IP-kamera som sagt. Blir ungefär samma peng. Högre kvalité och du slipper förlita dig på en extern server. Då kan du ju logga in på dessa kameror när du får ett SMS om att larmet har gått.
Men det är väl en smaksak.
Har en AXIS kamera med bättre upplösning som jag började med men har aldrig lyckats komma åt den utifrån. Kan se på den när jag är hemma men det känns ganska värdelöst så den här lösningen passade mig utmärkt. IP kameran har jag så jag ser baksidan på huset genom fönstret och skulle gärna vilja se den när jag är på jobbet men har lagt ner det projektet för tillfället eftersom jag inte vet hur jag ska få till det. 
Handlar troligen att få till port-forwarding i routern bara.Stepside-57 skrev:Har en AXIS kamera med bättre upplösning som jag började med men har aldrig lyckats komma åt den utifrån. Kan se på den när jag är hemma men det känns ganska värdelöst så den här lösningen passade mig utmärkt. IP kameran har jag så jag ser baksidan på huset genom fönstret och skulle gärna vilja se den när jag är på jobbet men har lagt ner det projektet för tillfället eftersom jag inte vet hur jag ska få till det.![]()
http://www.axis.com/solutions/system/internet_access.htm
Såg förresten att det kommit en uppgradering även för de svenska Powermasterlarmen nu så att även dom klarar av alla tillbehör som tex de engelska enheterna gör.
http://www.klsab.se/utbytescentral-powermaster-10-v-15/288-0
Precis. Har sett det också. Lite surt att inte det gick att uppgradera utan centralen måste bytas ut. Men det är likadant med bilen också. man kan inte räkna med att få alla tillbehör till nya årsmodellen om man köpt den gamla. Ska nog uppgradera för jag vill ha temperaturdetektor ordnad innan vintern. Jag är glad att jag kan uppgradera min central så jag inte behöver köpa en till och försöka sälja den gamla.
Ang AXIS kameran så får jag kanske försöka en gång till. Tack för hjälpen med länken, ska kontrollera det.
Ang AXIS kameran så får jag kanske försöka en gång till. Tack för hjälpen med länken, ska kontrollera det.
Jag fick en gammal version när jag köpte från england, dvs en som inte klarar temperaturdetektor, och viss larmpaneler.Stepside-57 skrev:Precis. Har sett det också. Lite surt att inte det gick att uppgradera utan centralen måste bytas ut. Men det är likadant med bilen också. man kan inte räkna med att få alla tillbehör till nya årsmodellen om man köpt den gamla. Ska nog uppgradera för jag vill ha temperaturdetektor ordnad innan vintern. Jag är glad att jag kan uppgradera min central så jag inte behöver köpa en till och försöka sälja den gamla.
Ang AXIS kameran så får jag kanske försöka en gång till. Tack för hjälpen med länken, ska kontrollera det.
Men när jag då opponerade mig så skickade de faktiskt en ny. Gratis.
Så vill någon köpa en larmpanel med v13 så har jag en över.
För övrigt beställde även jag en temperaturdetektor så sent som i går. Känns som något som kan vara bra att ha.