S
Ställmästarn: [citat] Köp en säck grovsalt och strössla lite då och då i gruset och nån decimeter utanför. Alternativt kan du ha en sprutflaska Roundup eller Klorex vid bordet och dutta på lite när det börjar grönska.
16 svar · 4,7k läst
·
pacman42
pacman42: Staket kommer man inte under utan trimmer. Om man inte gör som en granne som gjorde staketets underliggare så hög att klipparen kan klippa över tomtgränsen.
14 svar · 24,2k läst
A
Anders Olsson2029: Har en 2 år gammal robotklippare av märket Grouw. När jag startade upp den för säsongen fick jag ett grönt blinkande sken på laddstationen. Har kollat avgränsningskabeln men den är hel. Har provat att sätta dit en ny kabel (ca30cm) på den röda o svarta anslutningen på laddaren men problemet kvarstår. Inköpt på Maxi där ja fick ett telefonnummer till nån firma som skickade mig
0 svar · 489 läst
J
J_B: Bumpar upp den här tråden o frågar om nån vet om det passar med 22cm knivdisk eller om 20cm är max. Går den o hitta billigare än på Clas Ohlson? Hittar för 155kr men då tillkommer frakt så man är i allafall uppe i samma pris som Clas Ohlson.
6 svar · 10,3k läst
·
N
nsune: Har en lyfco 1750e som spårar ur titt som tätt, upptäkt att det kommit fukt i sensorer höger o vänster kalla fram o bak torkade ur dessa och sedan allt ok.
0 svar · 1,3k läst
N
Nyalund: Husqvarna återförsäljare brukar ha kostnadsfri konsultation på plats innan köp. Jag utnyttjade den funktionen innan köp för jag var osäker, jag var ganska säker på att det var en HQ jag skulle ha men inte vilken modell. I mitt fall handlade det mycket om vilken klippare som skulle klara min kuperade tomt men även slingdragningen
4 svar · 1,7k läst
·
mrmatroy
mrmatroy: Problem: • Laddstationen lyser grönt till att ibland blinka blått, efter att ha kopplat ur strömkabeln och satt in den igen så lyser den grönt. • Robotgräsklipparen hittar ingen slingsignal & varnar att den är instängd från och till, ibland åker den runt i cirklar. • Kontakt mellan AL & G1(?) Åtgärder: • Resistansmätt slingorna, längsta slingan gav 9,4 ohm varav allt under
0 svar · 767 läst
T
Thomas_Blekinge: Tack. Jag ska testa andra varianter.
3 svar · 684 läst
·
yonsson
yonsson: Någon som har tips på vart man kan köpa ersättningsbatteri? Har hittat en mystisk sida och Claes Ohlson men de är rätt dyra.
5 svar · 7,5k läst
·
Boemo
Boemo: [citat] Hej Jag har samma problem med min Stihl. Hur gjorde du? Fick du lämna in den eller kunde du fixa själv?
1 svar · 4,4k läst
D
Dilato: Det här är svensk kvalitet., kablar som ärgar sönder, inte ens förtennade i en produkt som ska användas utomhus under många år.eller..🤔🤓
24 svar · 2,6k läst
·
K
Kent-Ag3nt: Yes det som störde till det va att jag tyckte jag hade kontakt när jag mätte första gången vilket gjorde att jag hamnade på fel ställe att felsöka. Och ja, du har rätt såklart det heter bleck 😂
15 svar · 1,7k läst
·
K
kar013: Japp får ta kontakt med dem igen.
2 svar · 666 läst
L
Lilllen: Kan tillägga att jag själv har precis så. Största delen kuperad naturtomt med skog, äng, ormbunkar, en stor slänt full av liljekonvaljer, slänt med smultron osv.
3 svar · 719 läst
Demmpa
Demmpa: Typ såhär, [bild] Räcker troligen med halva högra övre svängen.
2 svar · 820 läst
·
K
Kent-Ag3nt: Felpost
1 svar · 985 läst
K
Kakelugnen566: [citat] Blev det bra?
9 svar · 3,8k läst
robert allerrud
robert allerrud: ska kolla om kablarna är hela till sensorerna på min worx som efter vintern inte tar laddning. Batteriet är nytt men vill inte ladda
0 svar · 438 läst
M
Milou3: [citat] Tack för tipset. Har fått svar från min reparatör, var fel på moderkortet.
2 svar · 1,6k läst
·
J
Joggin: [citat] Ska testa detta. Har nu provat klipparen i en annan trädgård där den fungerade felfritt. Däremot fungerade inte laddstationen med den andra klipparen, så troligen är det kortet. Laddstationen visade grön signal, men båda klipparna larmade på att de inte hade någon slingsignal. Ser inget fysiskt fel på kortet.
2 svar · 903 läst
L
Lüdwix: [citat] Grymt! Japp, kom på detta i efterhand också. Tacksam för ditt svar!
2 svar · 703 läst
·
I
Ironside: Gick vidare med reparationen. De började med att byta kablage, släpdisk, propp till serviceport och någon typ av lyftgivare med kretskort. De lät den gå nästan en hel dag på sin testslinga utan problem. Priset landade på 3 000 kr. Om det är så att den börjar strula igen inom två veckor, vilket serviceteknikern inte alls utesluter, sätter man tillbaka det gamla kablaget (1 400 kr)
7 svar · 1,3k läst
johnjensen
johnjensen: Bra att du lyckades till slut. Jag använde Grimsholms mätare och den visade hel signal men rätt svagt. Försökte lokalisera med mätaren vart men den tjöt även på slutet av slingan. Testade istället höger slinga och begränsningskabel. Fast sken. Provade vänster slinga och begränsningskabel och fick blinket om ingen signal. Bytta då ut halva slingan (800 kr för 200 meter) och nu
45 svar · 10,7k läst
·
Niklas Hultman1
Niklas Hultman1: [citat] Hur löste sig detta? Har exakt samma problem, bytt frontsensor och när jag kollar statusen på frontsensorerna innan laddning så blir dom svara alltså på verkade när laddare lyser rött för att sekunden senare slå över till kryss och sen lyser laddstatilnen grönt.. Blir tokig lyckades att får den o ladda till 49% EN gång sen dess har inget funkat. Tips mottages gärna
2 svar · 1,5k läst
B
Bytt: Hej Hittade lösningen man är tvungen att trycka upp hela klippdelen så går vredet på riktigt. Hade isär den 3 ggr innan jag kom på det
2 svar · 362 läst
U
Ulfpalle: Min stihl robotklippare går koffeinet efter han är full laddad Är det någon som har haft detta problem o vad gör man // Peter
0 svar · 454 läst
·
K
kollebolle: [citat] Tack! Jag gjorde en egen variant där jag tog bort stiften och satte in i en klämma. Blev bra och funkar!
7 svar · 1,0k läst
·
T
Tunan: [citat] Tack så mycket för svaret , funderar på att dra om guidekabeln till det område som du pratade om .
2 svar · 539 läst
·
L
LM Wennberg: Hej Har du testat om det fungerade med gardena till Husqvarna?
5 svar · 1,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.