M
Memmo: [citat] Gräsklipparen var ställt på parkeringläge. Fick igång den. Tack!
21 svar · 4,9k läst
·
M
micke_9: Jag provade att köpa från Aliexpress och ja det är billigt men inte så bra. Magneten är inte alls lika stark som original magneten. Jag skulle istället rekommendera att köpa från Letmerepair.se mycket dyrare men sen fungerar det. https://reservdelarochtillbehor.se/fritid-tradgard/worx-robot/ovrigt/magnet-50022499
6,0k svar · 1815,6k läst
·
pacman42
pacman42: Kolla laddströmmen, det kan vara batteriet som gett upp också.
7 svar · 833 läst
M
Memmo: [citat] Hej! Kunde inte hitta i tråden svar på din fråga. Har du löst problemet? Har samma problem. Mvh Mehmed
2,1k svar · 860,4k läst
·
B
BJohan: Nej, jag försökte hitta någon med samma klippare där jag kunde testköra min. Inget napp tyvärr. Det blir till att ta bort laddstationen och lämna in den och klipparen på felsökning.
13 svar · 1,6k läst
·
Mbent
Mbent: [citat] tack, jag löste det. kolla på laddplattan där de va röd (+) och svart (-) kabel, tog multimetern och kolla vilken som va vilken i kontakten från laddstationen och på så vis fick jag fram vart + och - skulle ligga i kontakten från trafon. kabelen från laddstationen som va svart och vit är +.
45 svar · 12,0k läst
·
E
etompau: Sannolikt larmet som låter. Dock borde det sluta först då PIN-koden matas in. Mer går inte att säga utan att veta vad som står på klipparens display.
3 svar · 1,1k läst
prototypen
prototypen: Vår Husqvarna och grannens gardena (som är en Husqvarna)) där har vi slingorna mot varandra så vår går 35 cm in på grannens och deras går in på vår tomt en bit. Andra robotfabrikat kan få problem men leta på forumet för det är avhandlat tidigare. Protte
3 svar · 1,2k läst
F
Farbror_Sven: [citat] Skönt att det löste sig. Tack för svar! /Sven
3 svar · 2,1k läst
pacman42
pacman42: Gen2 av Automower är extremt eftertraktade. Trasiga klippare (beroende på fel) säljs ofta för runt 5000kr. De är väldigt lätta att reparera själva, det är det som gör att de är dyra. Reservdelar säljs också begagnade, vilket också håller upp priserna på klipparna. Jag fick nyligen tag på en till reservdelsmaskin så jag är dock nöjd. 😎 Om klipparen inte laddar så brukar
15 svar · 2,8k läst
·
P
Pillard: Japp! Efter en total övergång med kompressorn har vi blåst allt rent och även filat lite på laddplattorna. Då verkar det funka. Så oklart vad felet var dock
2 svar · 1,0k läst
E
etompau: Bra med återkoppling och kul att det löste sig. Lärdomen får väl bli att en strukturerad felsökning kan spara tid & pengar.
12 svar · 1,2k läst
·
I
IVA-snickarn: Uppenbarligen missat denna tråden. Sökte nu långt senare eftersom min automower 420 slirar och river upp gräset i lite brantare slänt så fort gräset blir vått. Det är ett problem jag skulle vilja lösa. Jättesnygg lösning Marie Bö. Men jösses vad mycket surkartar som hoppade på dig...!? Hur har det gått sen? Funkar lösningen fortfarande? Eller har du vidareutvecklat den?
85 svar · 44,0k läst
·
T
TureIII: [citat] Ät medveten om det, frågan gäller åt vilket håll jag skall dra guidetråden. Tänk att laddaren ditter på mitten av tomten och begränsningstråden går ut åt höger runt tomten och in i det vänstra uttagen, från mitten av laddaren kopplas guidekabeln och då åt vilket håll , den kommer ju att gå mitt emellan men hur.
3 svar · 895 läst
M
Mille Ubbe: [citat] Hejsan igen. Nu fixade jag en utbytesmotor från Stiga för min 225s och fick samma lilla motor och kan ni tänka er...jag fick samma fel på den. Knivmotorfel.... Men snälla som de nu var där jag köpte den sista motorn var att jag fick göra ett återköp. Jag gogglade vidare och fann ett intressant inlägg om en ny app från Ambrigio Robot. Och där uppdaterade jag min 225s med
1 svar · 1,6k läst
J
jdaniels: Min kompis hade samma fel, hjulet fram hade släppt i sitt fäste så den trodde den var upplyft. Lite svets senare var den som ny :)
1 svar · 1,6k läst
·
C
CalleCa: Hej Detta hände för mig idag också. Meddela mig om du hittar någon lösning. Jag har tagit ut batteriet höjt klipphöjd, gjort rent men inget har hjälpt. calle.camp@ gmail.com
1 svar · 1,3k läst
Ganlet
Ganlet: Med risk att jag är inne på fel spår här... Hade liknande symptom att den fungerade efter ett tag inne i värmen, och krånglade så fort den kom ut i kylan och fukten. Hängde sig blev och var oresponsiv. Kommer inte ihåg om displayen fungerade i sig eller inte. Bytte displaykåpa+tangentbord och till ny tätningslist (samt damask till strömbrytaren som troligen var grundorsakek) och
3 svar · 4,5k läst
E
etompau: [citat] OK, om det blinkar rött med en testslinga så kan det ev. vara fel på själva laddplattan och dess antenn. Felsymptomen "spretar" lite. Kolla att trafon lämnar korrekt spänning, mät på laddblecken i laddaren, drygt 20 V ska finnas där. Ja beg.slingan måste hålla en slingresistans på < 20 ohm, värde däröver kommer att indikeras med blått blink på laddaren.
3 svar · 1,6k läst
Bowman
Bowman: [citat] Tack vad skönt att höra :) ja det skall nog vara så då. Fräsiga färger på din maskin!
11 svar · 1,1k läst
·
F
fohswe: [citat] Så! Idag dog laddstationen, inget ljus alls. Bytte kretskort, tog ny slingsignal och nu rullar klipparen igen. Spänningen mellan AL/AR och Guide var ca 13.5 på nya kretskortet, och höll sig stabilt.
10 svar · 4,3k läst
·
J
joakimbrodd: [citat] Vad bjuder du :) Bor i Göteborg.
11 svar · 5,2k läst
·
Walle85
Walle85: Om jag har förstått det rätt så är Luba 2 smartare än första generationen då den kan ta hjälp av sin kamera för att navigera. Första generationen har problem när den tappar GPS signal och den kräver ganska många satelliter för att få OK signal. Den står still tills den får kontakt igen, men generation 2 har jag för mig ska klara detta bättre och köra vidare med hjälp av
2 svar · 2,0k läst
·
G
Gjutjärn: Kan göra ett tillägg här då jag ev hittat ett fel.. Det jag nu till sist kom och prova var att jag kopplade ur guiden från stationen. Tog bort guiden ur inställningarna under yttäckning samt hitta station. Gjorde en guidekalibrering som lyckades, gick igenom med notering att guiden inte hittades. Efter detta så kör jag ut den på timer/auto/huvudyta (verkar heta olika beroende på
1 svar · 1,0k läst
T
Tommy0520: Detta fungerade för mig. Rengör kontaktytorna för laddning på både basen och gräsklipparen med fint sandpapper.
0 svar · 1,4k läst
pacman42
pacman42: Och för de som inte får en lösning så enkelt på problemet så har jag en annan (lite jobbigare) metod. Om man vill minska frekvensen av tid som klipparen spenderar i ett område så kan man med begränsningen göre en "vägg" på en del av passagen som går in till detta område, gärna mitt på så att klipparen kan följa kanterna ut. Man gör denna vägg genom att lägga begränsningen
9 svar · 6,8k läst
·
J
Johan_Eng: Fick du ordning på detta? Jag har samma problem. Det verkar funka en stund om man stänger av huvudströmbrytaren, men sedan återkommer det, efter 1 timme eller 1 månad. Iblan "reparerar" det sig självt, ibland inte. Har bytt kretskort för krocksensorerna. Är en 430x
1 svar · 3,1k läst
A
aweste00: [citat] OK, supertack! En annan fråga om du är insatt; Är fukt ett vanligt problem? Jag är 99% på att jag bytte alla packningar för några år sedan.
6 svar · 2,1k läst
S
slumpbild1: Hej Min stiga ställer sig i paus läge , någon som vet varför ? Går de att kolla batteristatus på något sätt ?
0 svar · 1,4k läst
T
Thomas_Blekinge: Vi har haft frågan tidigare och jag försökte förklara mina forskningsresultat: https://www.byggahus.se/forum/threads/automover-begraensningskablerna-pajar-vid-aska.525631/page-3#post-5843408 #34. Mina undersökningar relaterade till jordförlagda högspänningskablar med tjock mantel (typ 5 mm). Klippslingans mantel är < 1mm så begränsningskabeln är illa ute när blixten slår ned i
21 svar · 7,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.