Köpte nytt batteri inte orginal, funkade för min kompis men han hade inte 430x prg vara. Är det fel på något av batterierna eller är det inte kompatibelt?
Den tar ingen laddström öht. Negativt värde (-60 mA) på ström=urladdning.
Kolla kablar från laddbleck i klipparen.
Har du kvar de gamla originalbatterier så montera tillbaka dessa och se om det blir en positiv laddström=problem med nya batterier.
Kolla kablar från laddbleck i klipparen.
Har du kvar de gamla originalbatterier så montera tillbaka dessa och se om det blir en positiv laddström=problem med nya batterier.
Kollade, och fixat.. fortfarande samma fel. Det kan inte vara att klipparen försöker balansera cellerna? Och är ett dåligt så blir det aldrig jämt?E etompau skrev:
Har du testa med att återmontera de gamla originalbatterierna?Ovdimus skrev:
Balansera celler, nej det lär det inte vara.
Om du aldrig får ett positivt värde på laddströmmen så verkar det som där är ett avbrott i förbindelsen mellan laddbleck/batterier/laddstation.
Har inte kvar dem tyvärr..E etompau skrev:
Roboten detekterar ju när jag sätter den i laddaren, och säger att den sitter där när den har anslutning i kontaktytorna i laddaren. Den letar även sig tillbaka om jag tar ut den
OK, så den piper till när du kör in den i laddaren, då är kablaget nog OK.Ovdimus skrev:
Om klipparen funkade korrekt med de gamla batterier, men då kanske med förkortad klipptid, så är risken att det är något problem med piratbatterierna.
Var hos handlaren idag, hade tydligen fått fel batterier🤣 återkommer om det funkar, men tack för tipset om kablarna den ena var rostig så bytade ut dem till rostfritt 😉E etompau skrev:
Fick andra batteriet fungerade inte.. bara inte något har pajat kretskortetE etompau skrev:
Har exakt samma fel med min 330x.
https://www.byggahus.se/forum/threads/maerkligt-fel-med-laddning.549038/#post-6212886
Uppdatera gärna om du hittar nåt
https://www.byggahus.se/forum/threads/maerkligt-fel-med-laddning.549038/#post-6212886
Uppdatera gärna om du hittar nåt
Kompisen har piratbatterier, funkar hos honom utan problem. Frågan är om det går att få in den äldre prg varan igen..K Kent-Ag3nt skrev: