Köpte nytt batteri inte orginal, funkade för min kompis men han hade inte 430x prg vara. Är det fel på något av batterierna eller är det inte kompatibelt?

• Husqvarna display som visar batteristatus för Batteri 1 och Batteri 2 med spänning, strömstyrka och temperatur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Husqvarnas batteridisplay visar spänning 17.0V, laddcykler 1161, laddnivå 2517 mAh, ström -66 mA, temperatur 21.6°C, kapacitet 2600 mAh.
    Skapa konto
  • Display på en Husqvarna enhet som visar batteriinformation inklusive spänning, laddningar, laddnivå, ström, temperatur och kapacitet.
    Skapa konto
Den tar ingen laddström öht. Negativt värde (-60 mA) på ström=urladdning.
Kolla kablar från laddbleck i klipparen.

Har du kvar de gamla originalbatterier så montera tillbaka dessa och se om det blir en positiv laddström=problem med nya batterier.

E etompau skrev:
Den tar ingen laddström öht. Negativt värde (-60 mA) på ström=urladdning.
Kolla kablar från laddbleck i klipparen.

Har du kvar de gamla originalbatterier så montera tillbaka dessa och se om det blir en positiv laddström=problem med nya batterier.
Kollade, och fixat.. fortfarande samma fel. Det kan inte vara att klipparen försöker balansera cellerna? Och är ett dåligt så blir det aldrig jämt?

Ovdimus Ovdimus skrev:
Kollade, och fixat.. fortfarande samma fel. Det kan inte vara att klipparen försöker balansera cellerna? Och är ett dåligt så blir det aldrig jämt?
Har du testa med att återmontera de gamla originalbatterierna?
Balansera celler, nej det lär det inte vara.

Om du aldrig får ett positivt värde på laddströmmen så verkar det som där är ett avbrott i förbindelsen mellan laddbleck/batterier/laddstation.

E etompau skrev:
Har du testa med att återmontera de gamla originalbatterierna?
Balansera celler, nej det lär det inte vara.

Om du aldrig får ett positivt värde på laddströmmen så verkar det som där är ett avbrott i förbindelsen mellan laddbleck/batterier/laddstation.
Har inte kvar dem tyvärr..
Roboten detekterar ju när jag sätter den i laddaren, och säger att den sitter där när den har anslutning i kontaktytorna i laddaren. Den letar även sig tillbaka om jag tar ut den

Ovdimus Ovdimus skrev:
Har inte kvar dem tyvärr..
Roboten detekterar ju när jag sätter den i laddaren, och säger att den sitter där när den har anslutning i kontaktytorna i laddaren. Den letar även sig tillbaka om jag tar ut den
OK, så den piper till när du kör in den i laddaren, då är kablaget nog OK.
Om klipparen funkade korrekt med de gamla batterier, men då kanske med förkortad klipptid, så är risken att det är något problem med piratbatterierna.

E etompau skrev:
Om klipparen funkade korrekt med de gamla batterier, men då kanske med förkortad klipptid, så är risken att det är något problem med piratbatterierna.
Var hos handlaren idag, hade tydligen fått fel batterier🤣 återkommer om det funkar, men tack för tipset om kablarna den ena var rostig så bytade ut dem till rostfritt 😉

• Gilla
etompau
  • Laddar…
E etompau skrev:
Fick andra batteriet fungerade inte.. bara inte något har pajat kretskortet

K Kent-Ag3nt skrev:
Har exakt samma fel med min 330x.
[länk]

Uppdatera gärna om du hittar nåt
Kan du köra med ett batteri?

K Kent-Ag3nt skrev:
Har exakt samma fel med min 330x.
[länk]

Uppdatera gärna om du hittar nåt
Har du uppdaterat din så det står 430X?

Ovdimus Ovdimus skrev:
Har du uppdaterat din så det står 430X?
Rätt säker på det ja, kan kolla när jag kommer hem.
Kan nog köra med ett batteri men problemet är att ingen av dem laddar ordentligt.

K Kent-Ag3nt skrev:
Rätt säker på det ja, kan kolla när jag kommer hem.
Kan nog köra med ett batteri men problemet är att ingen av dem laddar ordentligt.
Kolla direkt och återkoppla, vi kan ha hittat problemet

Yes har programvaran för 430x

• Skärm på en Husqvarna-enhet med menyer och data för 430x-programvaran.
    Skapa konto
K Kent-Ag3nt skrev:
Yes har programvaran för 430x
Kompisen har piratbatterier, funkar hos honom utan problem. Frågan är om det går att få in den äldre prg varan igen..

• Display av Husqvarna-enhet med programvaru- och produktionsdatum, visar knappar för start, back, meny och park.
    Skapa konto
  • Husqvarna kontrollpanel med skärm som visar programvaruversioner och datum; användardiskussion om programuppdateringar och piratbatterier.
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.