Demmpa
Demmpa: Typ såhär, [bild] Räcker troligen med halva högra övre svängen.
2 svar · 810 läst
·
K
Kent-Ag3nt: Felpost
1 svar · 913 läst
K
Kakelugnen566: [citat] Blev det bra?
9 svar · 3,7k läst
robert allerrud
robert allerrud: ska kolla om kablarna är hela till sensorerna på min worx som efter vintern inte tar laddning. Batteriet är nytt men vill inte ladda
0 svar · 419 läst
M
Milou3: [citat] Tack för tipset. Har fått svar från min reparatör, var fel på moderkortet.
2 svar · 1,5k läst
·
J
Joggin: [citat] Ska testa detta. Har nu provat klipparen i en annan trädgård där den fungerade felfritt. Däremot fungerade inte laddstationen med den andra klipparen, så troligen är det kortet. Laddstationen visade grön signal, men båda klipparna larmade på att de inte hade någon slingsignal. Ser inget fysiskt fel på kortet.
2 svar · 856 läst
L
Lüdwix: [citat] Grymt! Japp, kom på detta i efterhand också. Tacksam för ditt svar!
2 svar · 674 läst
·
I
Ironside: Gick vidare med reparationen. De började med att byta kablage, släpdisk, propp till serviceport och någon typ av lyftgivare med kretskort. De lät den gå nästan en hel dag på sin testslinga utan problem. Priset landade på 3 000 kr. Om det är så att den börjar strula igen inom två veckor, vilket serviceteknikern inte alls utesluter, sätter man tillbaka det gamla kablaget (1 400 kr)
7 svar · 1,3k läst
johnjensen
johnjensen: Bra att du lyckades till slut. Jag använde Grimsholms mätare och den visade hel signal men rätt svagt. Försökte lokalisera med mätaren vart men den tjöt även på slutet av slingan. Testade istället höger slinga och begränsningskabel. Fast sken. Provade vänster slinga och begränsningskabel och fick blinket om ingen signal. Bytta då ut halva slingan (800 kr för 200 meter) och nu
45 svar · 10,5k läst
·
Niklas Hultman1
Niklas Hultman1: [citat] Hur löste sig detta? Har exakt samma problem, bytt frontsensor och när jag kollar statusen på frontsensorerna innan laddning så blir dom svara alltså på verkade när laddare lyser rött för att sekunden senare slå över till kryss och sen lyser laddstatilnen grönt.. Blir tokig lyckades att får den o ladda till 49% EN gång sen dess har inget funkat. Tips mottages gärna
2 svar · 1,5k läst
B
Bytt: Hej Hittade lösningen man är tvungen att trycka upp hela klippdelen så går vredet på riktigt. Hade isär den 3 ggr innan jag kom på det
2 svar · 361 läst
U
Ulfpalle: Min stihl robotklippare går koffeinet efter han är full laddad Är det någon som har haft detta problem o vad gör man // Peter
0 svar · 451 läst
·
K
kollebolle: [citat] Tack! Jag gjorde en egen variant där jag tog bort stiften och satte in i en klämma. Blev bra och funkar!
7 svar · 1,0k läst
·
T
Tunan: [citat] Tack så mycket för svaret , funderar på att dra om guidekabeln till det område som du pratade om .
2 svar · 508 läst
·
L
LM Wennberg: Hej Har du testat om det fungerade med gardena till Husqvarna?
5 svar · 1,4k läst
A
aifos83: Min backar aldrig ut utan det står ganska direkt att det är slingsignal fel. Och sedan får det inte att generera ny slingsignal heller.
4 svar · 811 läst
·
L
Lamp: Hallå på er, Nu var det dags för min 430X 2019 att behöva ett batteribyte. Började naturligtvis med att åka iväg och köpa fel batteri vilket jag insåg när jag obducerade klipparen. Nu till min fråga, jag har det "gamla" batteriet 593 11 84-02 och det finns plats för 2 stycken i vaggan. Är det bara att köpa 2 stycken batterier koppla in och luta sig tillbaka? Jag har en hyggligt stor
0 svar · 1,9k läst
·
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: [citat] Ja, precis. Det finns inte mycket man kan göra i form av att ”nolla” fel tyvärr, men man kan läsa av dem och få notiser om dem. Och man kan ändra klipptider och klipphöjd och sånt om man vill det – oftast enklare än på maskinens lilla display. Det vanligaste felet om man har en något ojämn gräsmatta (vilket du inte verkar ha) är att klipparen meddelar att den är
3 svar · 1,5k läst
UrsäktaRöran
UrsäktaRöran: Vi köpte också en 305E NERA och har haft den igång i ungefär två veckor. Vårt Wi-Fi täcker hela gräsmattan, så vi valde att börja utan referensstation och det har fungerat fint. Vi har tre träd på tomten, men inget av dem är lika stort eller tätt som det du beskriver. Därför har vi inte haft några problem med förlorad mottagning. Däremot har roboten kört fast vid
1 svar · 3,0k läst
·
E
etompau: [citat] Hur lyser dioden när du gör en testslinga? Får du fast grönt ljus så lär du ha avbrott i beg.kabeln i gräsmattan.
6 svar · 4,1k läst
Daydreamer
Daydreamer: Hur har det gått för er? Blev det reklamation? Jag har samma problem med min 415X …
7 svar · 3,4k läst
T
thomaslj: [citat] Sitter med Windows dator, men får samma meddelande som trådskaparen "inte ansluten". Ingen annan med samma problem?
2 svar · 2,9k läst
·
Karl webmaster Johansson
Karl webmaster Johansson: [citat] Tråkigt att höra att du har problem med robotklipparen. Har ärligt talat inget tips att ge dig då jag bara klipper med vanlig "gammal" motorgräsklippare typ Klippo Excellent H. Men när du köpte din robotklippare... du brydde dig aldrig om att spara din gamla bensinklippare? Tom jag som enbart kör bensin har tom en gammal bensinare i reserv om min nuvarande bensinklippare skulle
1 svar · 607 läst
S
SPP: Tack, ska testa/Staffan
2 svar · 995 läst
M
Marierobban: [citat] Om man ger gräsklipparen en liten knuff ut ur laddaren går den iväg och klipper. Annars står den kvar i laddaren och det står klipper, på väg hela tiden.
3 svar · 1,4k läst
E
erik832995: [citat] Ja ,den såg lite annorlunda ut än den första. Vill minnas att de på butiken sa att husqvarna bytt pga många fel. Kan eventuellt vara att den första satt i solgasset.
4 svar · 1,3k läst
F
Fredrich: [citat] Den var trasig. Åkte in och bytte och nu funkar det
1 svar · 1,1k läst
·
E
etompau: [citat] Spontant tro jag det blir svårt att få något vettigt resultat med denna mätare och en defekt beg.kabel Även detta instrument är gjort för tele/kraft-kablar som har bättre kvalité och förläggning än en i jorden nerpetad beg.kabel. Det lär ockås kräva lite kunskap och erfarenhet att använda och avläsa instrumentet. Men om det finns konkreta exempel på att den funkar till
7 svar · 1,2k läst
M
mafghan: Hur gick det här?
7 svar · 3,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.