Jag har grävt ur ca 10x10 cm "ränna" där jag låtit duken fortsätta ned i den. Sen fyllt rännan med stenmjöl. Vattna på och det blir en hård yta som ogräs har svårt ta sig genom. Klippare kan enkelt köra på ytan. Jag har i princip gjort detta runt hela huset, alla planteringar inkl äppelträd. På så vis slipper jag köra grästrimmer..

• Gilla
Sunn000
  • Laddar…
C Cosmo89 skrev:
Hej!

Jag är sugen på att anlägga en mindre och enklare grusad sittplats vid vår framsida, se AI-genererad exempelbild. Vi har robotgräsklippare, hur löser jag på bästa sätt kanten mot gräsmattan? Att lägga kantsten eller liknande undviker jag gärna, jag vill egentligen lägga minimalt med tid på detta (därav grus...!) - men jag är samtidigt mån om att så långt det är möjligt slippa massa kanter som ska trimmas.

Om jag lägger gruset i nivå med gräset, klarar roboten att gå över och klippa eller kommer den fastna i gruset? Jag har sett att Grimsholm säljer såna här: [länk]

Det hade varit en intressant lösning, men de är alldeles för små dessvärre.

Hjälp tas tacksamt emot!
Köp en säck grovsalt och strössla lite då och då i gruset och nån decimeter utanför. Alternativt kan du ha en sprutflaska Roundup eller Klorex vid bordet och dutta på lite när det börjar grönska.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.