Du har inte provat din klippare i hans laddare om det blir nån skillnad?
Tänker så man kan utesluta laddstation isåfall.

Programvara löser väl bara serviceställen, tror man behöver nån specialprogramvara.

Ovdimus
K Kent-Ag3nt skrev:
Du har inte provat din klippare i hans laddare om det blir nån skillnad?
Tänker så man kan utesluta laddstation isåfall.

Programvara löser väl bara serviceställen, tror man behöver nån specialprogramvara.
Alla som har problem har 430x prgvara. Ingen verkar ha 330x. Men jo skall prova i hans vid tillfälle

Gör det, är ändå högst intressant och veta. Får väl bli att köpa orginalbatterier annars.

På äldre 330X och 320 blir kabeln rätt ofta kass mellan laddbläck och kontakt till chassit. Ohm mät båda sladdarna. Det ska vara under 1ohm.
Det går fukt I dem så att de ärjar av invändigt. Kolla det!

G GordonE skrev:
På äldre 330X och 320 blir kabeln rätt ofta kass mellan laddbläck och kontakt till chassit. Ohm mät båda sladdarna. Det ska vara under 1ohm.
Det går fukt I dem så att de ärjar av invändigt. Kolla det!
Exakt det jag gjorde nu för en stund sen, minus-sidan är helt kolsvart. Så nu ska jag jaga en ny kabel för test.

Ovdimus
Ovdimus Ovdimus skrev:
[länk]
Tänkte bara byta kabeln istället för hela delen, är ju bara två kabelskor som skruvas i bläcken sen.
Har ett serviceställe i stan där jag bor som jag tänkte åka förbi sen och kika. Kanske kommer undan med nån hundring på sin höjd med lite tur :)

Nu va jag nere och köpte en ny kabel med bläck, 300 spänn fick jag ge för en sprillas ny orginal haha! Blev sjukt förvånad men nu fungerar det igen. Allt gott!

• Haha
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Ovdimus
K Kent-Ag3nt skrev:
Nu va jag nere och köpte en ny kabel med bläck, 300 spänn fick jag ge för en sprillas ny orginal haha! Blev sjukt förvånad men nu fungerar det igen. Allt gott!
Snyggt! När jag tittade närmare på min såg jag att den var klämd från fabrik, så den var lite platt på ett ställe. Jag skarvade med en egengjord stump, men skickade tillbaka mina piratbatterier och beställde några andra, så jag vet inte om det fungerar förrän de nya har kommit. Spännande!
Skönt att det löste sig för dig. Bra jobbat, och tack för att du delade med dig!
Förresten, var kan man köpa original för 300 kr?

Det här är svensk kvalitet., kablar som ärgar sönder, inte ens förtennade i en produkt som ska användas utomhus under många år.eller..🤔🤓

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.