Rönnbär1
Rönnbär1: [citat] Det får bli att jag hyr in installationen av allt direkt, för min gräsmatta är komplex i utformning och vinklar och avstånd mellan där det ska klippas (grusgång emellan) med buskar o annat ivägen. Tack för ditt svar!
5 svar · 2,3k läst
SDJ
SDJ: [citat] Hej Har samma problem. Ens motorn snurrar något snabbare. Hittade du någon lösning? Det finns även parameter inställningar i en ”ännu hemligare meny” dock är det väldigt lite information om dom.
3 svar · 2,2k läst
Turbopumpen
Turbopumpen: [citat] I wish :D Ska köra slut på den jag har först.
9 svar · 4,4k läst
·
Stickan56
Stickan56: [citat] Eller varför inte skicka in löven till grannen.😎 Stickan
2 svar · 1,1k läst
S
Solgubbe: Tack till alla ni som kom med era kloka tankar. Tog det säkra före det osäkra och byggde en med en in- och ett utgång. Nu när jag försökte ladda batteriet till gräsklipparen inomhus så visade det sig att ladd-stationens lampa lyser konstant grön, i vanliga fall ska den blinka grönt som visar att det håller på att laddas. själva klipparen går inte att varken starta eller ladda. Har
4 svar · 2,2k läst
Magnus1234567890
Magnus1234567890: Hej Jag har en Stiga autoclip 230s som plötsligt efter regn i somras fått problem. Roboten går ut och åker men klipper inte, stannar och får ett felmeddelande (kommer inte ihåg vilket). Någon som har någon ide vad som kan vara fel…? Har varit inne på verkstad men de tyckte inte det var värt att läggga ner tid på felsökning. Tips på vart delar kan införskaffas uppskattas. Allt
0 svar · 1,5k läst
C
canard1971: Jag fick mail nu från Bosch angående avstänging av GSM/2G-nätverket. Många Indego-klippare kommunicerar ju över GSM och kommer bli påverkade när GSM-nätet stängs ner. Bosch kommer att köra en kampanj och byta ut 2G-modulerna till 4G-moduler kostnadsfritt. Så det kan vara en bra idé att kolla att era klippare är registrerade hos Bosch och kolla inboxen. Från mailet: "Som du kanske
239 svar · 75,8k läst
·
R
ronnygl: [citat] Det var backupp batteriet på kretskortet som behövdes bytas
1 svar · 2,4k läst
E
etompau: [citat] Ja att ha tillgång till snabb service och tillgång till reservdelar är viktigt. Här tror jag det kan brista för uppstickarmärkena. Vi har kört med en gardenamaskin i 10 år, inga problem med slingan, i alla fall inget som snabbt kan fixas. Även om slingan nu kan ses som något gammalmodigt system, så är det enkelt att installera, ger bra cm-precision hela tiden utan extra system
4 svar · 1,5k läst
MD88
MD88: [citat] Ja, än så länge lever den iallafall 😅
20 svar · 13,2k läst
·
D
danoleena: Jag har nu pratat med kvalificerad återförsäljare. Ska inte vara några problem när 3G släcks ner
6 svar · 2,2k läst
M
Memmo: [citat] Gräsklipparen var ställt på parkeringläge. Fick igång den. Tack!
21 svar · 5,1k läst
·
M
Memmo: [citat] Hej! Kunde inte hitta i tråden svar på din fråga. Har du löst problemet? Har samma problem. Mvh Mehmed
2,1k svar · 861,8k läst
·
B
BJohan: Nej, jag försökte hitta någon med samma klippare där jag kunde testköra min. Inget napp tyvärr. Det blir till att ta bort laddstationen och lämna in den och klipparen på felsökning.
13 svar · 1,7k läst
·
Mbent
Mbent: [citat] tack, jag löste det. kolla på laddplattan där de va röd (+) och svart (-) kabel, tog multimetern och kolla vilken som va vilken i kontakten från laddstationen och på så vis fick jag fram vart + och - skulle ligga i kontakten från trafon. kabelen från laddstationen som va svart och vit är +.
45 svar · 12,5k läst
·
E
etompau: Sannolikt larmet som låter. Dock borde det sluta först då PIN-koden matas in. Mer går inte att säga utan att veta vad som står på klipparens display.
3 svar · 1,2k läst
prototypen
prototypen: Vår Husqvarna och grannens gardena (som är en Husqvarna)) där har vi slingorna mot varandra så vår går 35 cm in på grannens och deras går in på vår tomt en bit. Andra robotfabrikat kan få problem men leta på forumet för det är avhandlat tidigare. Protte
3 svar · 1,2k läst
F
Farbror_Sven: [citat] Skönt att det löste sig. Tack för svar! /Sven
3 svar · 2,2k läst
pacman42
pacman42: Gen2 av Automower är extremt eftertraktade. Trasiga klippare (beroende på fel) säljs ofta för runt 5000kr. De är väldigt lätta att reparera själva, det är det som gör att de är dyra. Reservdelar säljs också begagnade, vilket också håller upp priserna på klipparna. Jag fick nyligen tag på en till reservdelsmaskin så jag är dock nöjd. 😎 Om klipparen inte laddar så brukar
15 svar · 2,9k läst
·
P
Pillard: Japp! Efter en total övergång med kompressorn har vi blåst allt rent och även filat lite på laddplattorna. Då verkar det funka. Så oklart vad felet var dock
2 svar · 1,1k läst
E
etompau: Bra med återkoppling och kul att det löste sig. Lärdomen får väl bli att en strukturerad felsökning kan spara tid & pengar.
12 svar · 1,2k läst
·
I
IVA-snickarn: Uppenbarligen missat denna tråden. Sökte nu långt senare eftersom min automower 420 slirar och river upp gräset i lite brantare slänt så fort gräset blir vått. Det är ett problem jag skulle vilja lösa. Jättesnygg lösning Marie Bö. Men jösses vad mycket surkartar som hoppade på dig...!? Hur har det gått sen? Funkar lösningen fortfarande? Eller har du vidareutvecklat den?
85 svar · 44,1k läst
·
T
TureIII: [citat] Ät medveten om det, frågan gäller åt vilket håll jag skall dra guidetråden. Tänk att laddaren ditter på mitten av tomten och begränsningstråden går ut åt höger runt tomten och in i det vänstra uttagen, från mitten av laddaren kopplas guidekabeln och då åt vilket håll , den kommer ju att gå mitt emellan men hur.
3 svar · 898 läst
M
Mille Ubbe: [citat] Hejsan igen. Nu fixade jag en utbytesmotor från Stiga för min 225s och fick samma lilla motor och kan ni tänka er...jag fick samma fel på den. Knivmotorfel.... Men snälla som de nu var där jag köpte den sista motorn var att jag fick göra ett återköp. Jag gogglade vidare och fann ett intressant inlägg om en ny app från Ambrigio Robot. Och där uppdaterade jag min 225s med
1 svar · 1,7k läst
J
jdaniels: Min kompis hade samma fel, hjulet fram hade släppt i sitt fäste så den trodde den var upplyft. Lite svets senare var den som ny :)
1 svar · 1,6k läst
·
C
CalleCa: Hej Detta hände för mig idag också. Meddela mig om du hittar någon lösning. Jag har tagit ut batteriet höjt klipphöjd, gjort rent men inget har hjälpt. calle.camp@ gmail.com
1 svar · 1,4k läst
Ganlet
Ganlet: Med risk att jag är inne på fel spår här... Hade liknande symptom att den fungerade efter ett tag inne i värmen, och krånglade så fort den kom ut i kylan och fukten. Hängde sig blev och var oresponsiv. Kommer inte ihåg om displayen fungerade i sig eller inte. Bytte displaykåpa+tangentbord och till ny tätningslist (samt damask till strömbrytaren som troligen var grundorsakek) och
3 svar · 4,6k läst
E
etompau: [citat] OK, om det blinkar rött med en testslinga så kan det ev. vara fel på själva laddplattan och dess antenn. Felsymptomen "spretar" lite. Kolla att trafon lämnar korrekt spänning, mät på laddblecken i laddaren, drygt 20 V ska finnas där. Ja beg.slingan måste hålla en slingresistans på < 20 ohm, värde däröver kommer att indikeras med blått blink på laddaren.
3 svar · 1,7k läst
Bowman
Bowman: [citat] Tack vad skönt att höra :) ja det skall nog vara så då. Fräsiga färger på din maskin!
11 svar · 1,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.