Någon som testat denna ?
30% rabatt hos Husqvarna just ju.

https://www.husqvarna.com/se/installation-av-robotgrasklippare/automower-flexi-fence/

Är lite små sugen, känns som en bra lösning om man vill skärma av del av tomten utan att lägga ner en massa jobb. Är dock lite osäker på längden kabel. Skulle egentligen vilja ha längre men är osäker om det ens går att ha längre än 15 m 🤔

Husqvarna Automower Flexi Fence installation, svart med orange detaljer, 30% rabatt erbjudande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

C
En sån skulle jag också behöva.

Vad innebär:
Systemkrav: Automower® firmware modellår 2022.
månntro?

Slinga till robotklippare. Väcker barndomsminnen. Häftig pryl

• Haha
Festlund och 2 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
En sån skulle jag också behöva.

Vad innebär:
Systemkrav: Automower® firmware modellår 2022.
månntro?
Jag misstänker att men behöver allafall mjukvaruuppdatering from 2022, antar att man implementerade funktionen i mjukvaran då

C
N Nyalund skrev:
Jag misstänker att men behöver allafall mjukvaruuppdatering from 2022, antar att man implementerade funktionen i mjukvaran då
Ja, det var det jag hade hoppats på med vår nyuppgraderade klippare. Men sen skriver de det där med modellår?

C cpalm skrev:
Ja, det var det jag hade hoppats på med vår nyuppgraderade klippare. Men sen skriver de det där med modellår?
Man får köpa den via deras webbsida så kan man returnera den via distansköplagen. Min klippare är Modellår 2021

Har en Automower 420, säkert 6 år gammal. Vem uppdaterar mjukvaran?

T Thomas_Blekinge skrev:
Har en Automower 420, säkert 6 år gammal. Vem uppdaterar mjukvaran?
En auktoriserad HQ verkstad. Har aldrig hört att man kan göra det själv allafall

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Blev en beställning av Flexifence

Beställningssammanställning för Automower FlexiFence, pris 1253 kr, nedsatt från 1790 kr. Bild av gräsmatta med robotgräsklippare och blommor.
Skapa konto

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Kul grej! Känner spontant att jag nog skulle behöva två i den mån jag har nytta av någon. Näe, det får nog fortsätta vara plankor mot träkilar nedslagna i backen för min del.

• Gilla
Nyalund
  • Laddar…
C
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Näe, det får nog fortsätta vara plankor mot träkilar nedslagna i backen för min del.
Fördelen med denna är om man skall spärra av lite större områden tänker jag. Ser ingen anledning till att det inte skulle gå att förlänga den bortom 15m.

Jag kör på med kompostgaller kapade på mitten med vinkelslip. Fyra meter avspärrning för hundra spänn. Enkla att hantera.

Kompostgaller kapade på mitten på en gräsplan, avsedda som avspärrning.
Skapa konto

• Gilla
hsr13 och 2 till
  • Laddar…
C
tensiden tensiden skrev:
Fyra meter avspärrning för hundra spänn. Enkla att hantera.
Smart, men rätt säker på att vår klippare skulle mölja ner de där direkt. Den är inte det minsta finkänslig för hinder i vägen 😕

Fick hem en flexifence igår och testade den idag. Måste vare en sjukt stark signal i den slingan för klippare går inte i närheten av kabeln. Den vänder 0,5-1 meter innan o går åt ett annat håll. Trodde att den skulle gå över den lika mycket som vanliga gränskabeln men icke.

I övrigt en smidig enhet som är enkel att placera ut på ställen man inte vill att klipparen ska gå till

• Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
N Nyalund skrev:
Fick hem en flexifence igår och testade den idag. Måste vare en sjukt stark signal i den slingan för klippare går inte i närheten av kabeln. Den vänder 0,5-1 meter innan o går åt ett annat håll. Trodde att den skulle gå över den lika mycket som vanliga gränskabeln men icke.

I övrigt en smidig enhet som är enkel att placera ut på ställen man inte vill att klipparen ska gå till
Har du dubbelkollat installationen så att du inte lyckats korsa kablarna?
Instruktionsdiagram visar hur kablar inte ska korsas vid installation av en rektangulär enhet, med en förstorad varning för korsande ledningar.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.