Lagt den åt fel håll borde det vara i så fall, den är ju inte sammankopplad med slingan i övrigt. Men effekten då är normalt något annat, nämligen att klipparen stannar och ger felmeddelande ”utanför arbetsområdet”.

E etompau skrev:
Har du dubbelkollat installationen så att du inte lyckats korsa kablarna?
[bild]
Japp, kablarna korsar inte varandra utan går fritt ur enheten

Uppdaterar med lite mer info

Blev en retur/reklamation på denna, den fungerade en dag sen körde klipparen över enheten och klippte kabeln 🙁. Den var sååå lovande första dygnet och sen sprack det. Fattar inte vad som hände men jag antar att det inte var någon signal i slingan som gjorde att klipparen körde över slingan och på enheten som den måste ha lyft upp från sina fästen i marken. Kabeln klipptes av och det blev rejäla märken i enheten 😱

Skickade in till Husqvarna supporten vad som hade hänt och att jag ville göra retur/reklamation. Fick svar dagen efter att dom gör en återbetalning på summan den kostade och att jag kunde behålla enheten.

Riktig världsklass service från Husqvarna !

Har ju ingen användning av enheten då den känns opålitlig men hanteringen från deras sida var riktigt jävla bra 👍

• Wow
cpalm
  • Laddar…
C
N Nyalund skrev:
Blev en retur/reklamation på denna
Äsch då. Fick min precis idag. Hoppas den fungerar bättre 😬

Blev lite besviken över att man förväntas kapa kabeln till den längd man behöver.
Då är det ju inte "flexi" längre i min värld... Ibland är det ju ett större, ibland ett mindre område som skall avgränsas.

Dessutom det här med minst 60 cm till guide/begränsningsslinga kanske blir ett praktiskt problem.

C cpalm skrev:
Äsch då. Fick min precis idag. Hoppas den fungerar bättre 😬

Blev lite besviken över att man förväntas kapa kabeln till den längd man behöver.
Då är det ju inte "flexi" längre i min värld... Ibland är det ju ett större, ibland ett mindre område som skall avgränsas.

Dessutom det här med minst 60 cm till guide/begränsningsslinga kanske blir ett praktiskt problem.
Hoppas det var fel på min så det funkar för dig.

Näe, den har ju vissa begränsningar och kanske inte är så flexi som man säger

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.