624 läst ·
4 svar
624 läst
4 svar
Automower 430x - hittar inte fram till startplats
Medlem
· Västra Götalands
· 15 inlägg
Jag har en Automower 430x som jag inte kan få att starta där jag vill. I inställningarna för yttäckning har jag ställt in den att följa guidekabel 2 i 100m (och detta 100% av gångerna för att testa). Gräsklipparen kommer dock bara en kort bit innan den kör in i husväggen. Vad kan detta bero på?
Jag har backningsavstånd satt till 300cm. När jag testade att ändra detta till 100cm blev det än mer fel, gräsklipparen backade 100cm och vände sig sedan rakt emot husväggen och körde in i den. Vi har bott här i tre år och tidigare har gräsklipparen oftare tagit sig till denna yta (jag försöker nå) så kan något ha ändrats som gjort att den nu kör in i husväggen? Vi har dragit om kablar men inte på denna sida huset.
Se video: https://photos.app.goo.gl/VZGcTLnuXhe19Aow8
Jag har backningsavstånd satt till 300cm. När jag testade att ändra detta till 100cm blev det än mer fel, gräsklipparen backade 100cm och vände sig sedan rakt emot husväggen och körde in i den. Vi har bott här i tre år och tidigare har gräsklipparen oftare tagit sig till denna yta (jag försöker nå) så kan något ha ändrats som gjort att den nu kör in i husväggen? Vi har dragit om kablar men inte på denna sida huset.
Se video: https://photos.app.goo.gl/VZGcTLnuXhe19Aow8
Redigerat:
Har du 2 guidekablar ?G guspersson skrev:Jag har en Automower 430x som jag inte kan få att starta där jag vill. I inställningarna för yttäckning har jag ställt in den att följa guidekabel 2 i 100m (och detta 100% av gångerna för att testa). Gräsklipparen kommer dock bara en kort bit innan den kör in i husväggen. Vad kan detta bero på?
Jag kör bara med en men vid något tillfälle när jag ställde ut laddststionen monterade jag den på fel anslutning mot vad appen var inställd på. Sen dess är jag mer noggrann när jag kopplar in den efter en vinter 😁
Medlem
· Västra Götalands
· 15 inlägg
Ja det är två guidekablar. Vi har dock lämnat allt över vintern så borde inte vara felkopplat.
N Nyalund skrev:
Klicka här för att svara