Knappsats automower 308
Ser att det går att köpa tangentbord då mina knappar blivit "sega".
Hur gör man själva bytet på bästa sätt?
Mao. hur sitter det fast?

Mvh
 
J
F Färdigbyggt skrev:
Knappsats automower 308
Ser att det går att köpa tangentbord då mina knappar blivit "sega".
Hur gör man själva bytet på bästa sätt?
Mao. hur sitter det fast?

Mvh
Mina föräldrar hade en (tror jag) sådan som ballade ur. Jag köpte en till begagnad sådan och rev ned och slaktade på delar, tror jag köpte av nån här på forumet. Genom att ta isär och rengöra fick jag faktiskt igång båda klipparna, det var oxid här och där på den jag köpte billigt och på en sensor på mina föräldrars. Jag fick ju även med laddare och power supply och batteri, så det blev gott om reservdelar. Bytte sensorn som krånglade till mkt billigare pris än en reservdel, fick dessutom extrakomponenter så jag kunde felsöka laddare, laddstation osv.

Funkade sålänge jag hade koll 2-3 år tror jag, farsan gick bort och morsan flyttat till lägenhet så vet inte hur det slutade med klipparen.

Men, för att svara på din fråga, de är lätta att ta isär och flytta delar hit och dit. Tror jag hittade några bilder eller nån film som visade litegranna, sen var det bara att testa sig fram. Jag tror det kommer lösa sig när du tar isär klipparen. Jag minns att den jag köpte hade defekt display, jag trodde den var spräckt, men det var nåt annat som var fel så det såg ut så, fick tillfälligt igång den också. Men oxiden gjorde att den klipparen bara gick att ha som reservdelar, för oxiden "kom tillbaka" efter rengöring, och egentligen fanns ju inget behov av en extraklippare. Kanske går det att lösa om man rengör och lackar eller oljar in så inte ny oxid bildas. Jag skulle misstänka du även kan ta isär och rengöra knappsatsen och inte behöver köpa nån ny. Annars, försök köpa en beg klippare för en femhundring och börja med att ta isär den, så lär du dig hur de sitter ihop, det brukar vara första gången man öppnar som man bryter av plastsnäppen och liknande...
 
J JohanLun skrev:
Mina föräldrar hade en (tror jag) sådan som ballade ur. Jag köpte en till begagnad sådan och rev ned och slaktade på delar, tror jag köpte av nån här på forumet. Genom att ta isär och rengöra fick jag faktiskt igång båda klipparna, det var oxid här och där på den jag köpte billigt och på en sensor på mina föräldrars. Jag fick ju även med laddare och power supply och batteri, så det blev gott om reservdelar. Bytte sensorn som krånglade till mkt billigare pris än en reservdel, fick dessutom extrakomponenter så jag kunde felsöka laddare, laddstation osv.

Funkade sålänge jag hade koll 2-3 år tror jag, farsan gick bort och morsan flyttat till lägenhet så vet inte hur det slutade med klipparen.

Men, för att svara på din fråga, de är lätta att ta isär och flytta delar hit och dit. Tror jag hittade några bilder eller nån film som visade litegranna, sen var det bara att testa sig fram. Jag tror det kommer lösa sig när du tar isär klipparen. Jag minns att den jag köpte hade defekt display, jag trodde den var spräckt, men det var nåt annat som var fel så det såg ut så, fick tillfälligt igång den också. Men oxiden gjorde att den klipparen bara gick att ha som reservdelar, för oxiden "kom tillbaka" efter rengöring, och egentligen fanns ju inget behov av en extraklippare. Kanske går det att lösa om man rengör och lackar eller oljar in så inte ny oxid bildas. Jag skulle misstänka du även kan ta isär och rengöra knappsatsen och inte behöver köpa nån ny. Annars, försök köpa en beg klippare för en femhundring och börja med att ta isär den, så lär du dig hur de sitter ihop, det brukar vara första gången man öppnar som man bryter av plastsnäppen och liknande...
Tack för tips. Tog en tunn kniv och "skalade" loss tangent plattan uppifrån. Såg då att plattkabeln går ner genom en slits ner till kortet . Då det blir att dela på överdelen för att komma åt kontakten tror jag. Sen införskaffa ny tangentplatta . Den har självhäftande undersida so ska täta mot väta. Menyknappen är helt slut.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.