Hej. Installerade en begagnad automower 305 på sommarstugan förra året. Allt fungerade problemfritt. I vår när den skulle igång så funkade inget. Efter mycket felsökning så visade det sig att kretskortet i laddstationen var kass. Monterade nytt idag och trodde klipparen skulle hoppa igång, men icke!!!!
Lampan lyser grönt, men klipparen säger 'ingen slingsignal' och vägrar köra.
Har provat med återställning (men inte lyckats göra en fabriksåterställning), har bytt pin-kod. Har försökt generera ny slingsignal, men då står det "inget ändrades".
Slingan är ok, tror jag.
Vad ska man kolla härnäst?
Har provat med återställning (men inte lyckats göra en fabriksåterställning), har bytt pin-kod. Har försökt generera ny slingsignal, men då står det "inget ändrades".
Slingan är ok, tror jag.
Redigerat:
Att utesluta att det är just slingan är ju ett bra första steg. Är det en helt ny slinga? Annars är det ju jättevanligt att den släppt i någon skarv, att man råkat gräva av den under vintern och liknande. Min brukar blinka nästan varje vår och då är det bara att börja felsöka var på slingan den gått av.K kebab skrev:Hej. Installerade en begagnad automower 305 på sommarstugan förra året. Allt fungerade problemfritt. I vår när den skulle igång så funkade inget. Efter mycket felsökning så visade det sig att kretskortet i laddstationen var kass. Monterade nytt idag och trodde klipparen skulle hoppa igång, men icke!!!!
Har provat med återställning (men inte lyckats göra en fabriksåterställning), har bytt pin-kod. Slingan är ok, tror jag.
K kebab skrev:Hej. Installerade en begagnad automower 305 på sommarstugan förra året. Allt fungerade problemfritt. I vår när den skulle igång så funkade inget. Efter mycket felsökning så visade det sig att kretskortet i laddstationen var kass. Monterade nytt idag och trodde klipparen skulle hoppa igång, men icke!!!!
Har provat med återställning (men inte lyckats göra en fabriksåterställning), har bytt pin-kod. Slingan är ok, tror jag.
Jo men om det lyser fast sken ska den väl vara ok?P Peter321 skrev:Att utesluta att det är just slingan är ju ett bra första steg. Är det en helt ny slinga? Annars är det ju jättevanligt att den släppt i någon skarv, att man råkat gräva av den under vintern och liknande. Min brukar blinka nästan varje vår och då är det bara att börja felsöka var på slingan den gått av.
Körde med en begränsingskabeltestare sist, och den pep hela varvet runt.
Ja det har du rätt i, min laddstation har nog alltid blinkat när det varit strul med slingan.K kebab skrev:
Har du lite extra kabel skulle du kanske ändå kunna göra en ny tillfällig kort slinga bara utlagd på gräset för att utesluta den.
Byt slingsensor kretskortet.
Klicka här för att svara