Hej!
Nya knivar(Huskvarna Orgnial, 2 dagar gamla).
Samtliga 3 knivar har gått av?!
Någon som har erfarenhet av detta? Kan detta ens hända?(Har en 1 åring som precis börjat gå, hittar inte resterna av bladen)
(Detta är tredje säsongen roboten klipper, finns inga stenar/hårda ytor inom arbetsområde)
Nya knivar(Huskvarna Orgnial, 2 dagar gamla).
Samtliga 3 knivar har gått av?!
Någon som har erfarenhet av detta? Kan detta ens hända?(Har en 1 åring som precis börjat gå, hittar inte resterna av bladen)
(Detta är tredje säsongen roboten klipper, finns inga stenar/hårda ytor inom arbetsområde)
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 700 inlägg
Jag har varit med om att en uppsättning jag fick efter jag lämnade in på service gått av.
Enligt firman ska det varit HQ original.
Gissningsvis felaktig härdning av stålet.
Enligt firman ska det varit HQ original.
Gissningsvis felaktig härdning av stålet.
Intressant svar!13th Marine skrev:
Det är nämligen servicen som gjorde bytet på min med. Inga stenar eller dylikt på din tomt som du misstänker roboten kört in i?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 700 inlägg
Vi har haft klipparen i 9 säsonger nu, de första körde vi med HQ original som följde med klipparen, de senaste åren har jag kört med Grimsholms.R Rasmus1989 skrev:
Det var den enda gången som knivarna gått av istället för att böja sig.
Klipparen har en fenomenal förmåga att hitta saker att slöa ner knivarna mot 😅
En möjlig orsak är om skruvarna monterats fel så att bladen inte kan rotera fritt runt "halsen" på skruven.
Då lär de gå av istället för att vika undan, som det är tänkt.
Torde lätt kunna bekräftas genom att undersöka om den delen av bladen som sitter kvar kan snurra fritt runt skruven.
Då lär de gå av istället för att vika undan, som det är tänkt.
Torde lätt kunna bekräftas genom att undersöka om den delen av bladen som sitter kvar kan snurra fritt runt skruven.
@Rasmus1989 : Nu har mina också gått av 😠
Originalknivar som monterades av serviceverkstaden härom månaden.
Aldrig hänt tidigare och klipparen är inne på åttonde säsongen, så det var oväntat.
Fler som drabbats?
Originalknivar som monterades av serviceverkstaden härom månaden.
Aldrig hänt tidigare och klipparen är inne på åttonde säsongen, så det var oväntat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fler som drabbats?
Klicka här för att svara