Det vågar jag inte svara på.
Hur lång på ett ungefär blir begränsning och guide?

stavee
Lexington Lexington skrev:
Det vågar jag inte svara på.
Hur lång på ett ungefär blir begränsning och guide?
Jag mätte med hjälp av Minkarta och det ser ut som:

• Vänster sidoslinga skulle vara 150-170 m
  • Höger sidoslinga skulle vara 120-140 m
  • Guide 100 m

(Inkluderar slingan runt huset)

Min pappa fick precis en Husqvarna installerad av ett företag.
Ca 200 meter begränsningsslinga där guiden sitter ungefär mitt på, alltså 100 m åt båda hållen.
Guiden ca 60 m lång. Det verkar iaf fungera utmärkt.
Nu har ju du lite längre sträcka ca 300 m begränsning och 100 m guide så vågar tyvärr inte svara.

• Gilla
stavee
  • Laddar…
Jag har över en kilometer med kabel för min 450x. Fortfarande under 10ohm på alla slingor. Och då har jag säkert 50 skarvar på det (en skarv sabbar inget så länge som den görs ordentligt, och då menar jag inte att löda och fippla med gammal militär telekabel och skit utan bara klämma åt 3M-hylsan ordentligt).

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
C
Passagen nere till vänster ser för trång ut om det är skalenligt ritat. Behövs ca. 1 meter.

• Gilla
stavee
  • Laddar…
stavee
Tack för all er input. Gräsklipparen har varit installerad i ungefär en vecka nu.

Några saker jag lärde mig
- Gräv ner kabeln, jag gjorde en provkörning med kabeln fastspänd och jag fick så många skärskador att jag stannade och grävde ner den
- Laddstationen måste vara jämn, annars blir det problem med dockningen
- Försök inte täcka hela trädgården med gräsklipparen, undvik ojämna områden så att du inte behöver flytta roboten hela tiden
- Använd en åskskydd

• Gilla
Lexington
  • Laddar…
stavee stavee skrev:
Tack för all er input. Gräsklipparen har varit installerad i ungefär en vecka nu.

Några saker jag lärde mig
- Gräv ner kabeln, jag gjorde en provkörning med kabeln fastspänd och jag fick så många skärskador att jag stannade och grävde ner den
- Laddstationen måste vara jämn, annars blir det problem med dockningen
- Försök inte täcka hela trädgården med gräsklipparen, undvik ojämna områden så att du inte behöver flytta roboten hela tiden
- Använd en åskskydd
Vilken lösning körde du på med guide och slinga?

stavee
Lexington Lexington skrev:
Vilken lösning körde du på med guide och slinga?
Detta var den slutgiltiga layouten

• Trädgårdsdesignskiss med gångstigar, buskar, träd och en byggnad samt markerade avstånd för trådgårdens layout.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lexington och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.