2 509 läst ·
22 svar
3k läst
22 svar
Installerar jag min robotgräsklippare rätt?
Min pappa fick precis en Husqvarna installerad av ett företag.
Ca 200 meter begränsningsslinga där guiden sitter ungefär mitt på, alltså 100 m åt båda hållen.
Guiden ca 60 m lång. Det verkar iaf fungera utmärkt.
Nu har ju du lite längre sträcka ca 300 m begränsning och 100 m guide så vågar tyvärr inte svara.
Ca 200 meter begränsningsslinga där guiden sitter ungefär mitt på, alltså 100 m åt båda hållen.
Guiden ca 60 m lång. Det verkar iaf fungera utmärkt.
Nu har ju du lite längre sträcka ca 300 m begränsning och 100 m guide så vågar tyvärr inte svara.
Jag har över en kilometer med kabel för min 450x. Fortfarande under 10ohm på alla slingor. Och då har jag säkert 50 skarvar på det (en skarv sabbar inget så länge som den görs ordentligt, och då menar jag inte att löda och fippla med gammal militär telekabel och skit utan bara klämma åt 3M-hylsan ordentligt).
Tack för all er input. Gräsklipparen har varit installerad i ungefär en vecka nu.
Några saker jag lärde mig
- Gräv ner kabeln, jag gjorde en provkörning med kabeln fastspänd och jag fick så många skärskador att jag stannade och grävde ner den
- Laddstationen måste vara jämn, annars blir det problem med dockningen
- Försök inte täcka hela trädgården med gräsklipparen, undvik ojämna områden så att du inte behöver flytta roboten hela tiden
- Använd en åskskydd
- Gräv ner kabeln, jag gjorde en provkörning med kabeln fastspänd och jag fick så många skärskador att jag stannade och grävde ner den
- Försök inte täcka hela trädgården med gräsklipparen, undvik ojämna områden så att du inte behöver flytta roboten hela tiden
- Använd en åskskydd
Vilken lösning körde du på med guide och slinga?stavee skrev:
Tack för all er input. Gräsklipparen har varit installerad i ungefär en vecka nu.
- Använd en åskskydd
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Går ej att spola, Gustavsberg toalett, letar reservdelar av rätt typ
Badrum -
Rätt strategi för ett 100 år gammalt hus - rivning eller byggnadsvård?
Artikelkommentarer -
Välj rätt robotgräsklippare
Artikelkommentarer -
Vad gäller om en BRF installerar solceller och vill sälja el till den som innehar bostadsrätten
Juridik -
Worx robotgräsklippare - Hur demonterar man ratten som man ställer in klipphöjden med?
Robotgräsklippare