F
fritzki: Hej, Vi har rätt så nyligen köpt en vit kyl/frys som står i ett gammalt inbyggnadsskåp. Vi tänkte renovera hela köket nu och därför byta köksfläkt och ugn/spis samt sätta in en diskmaskin. Köksluckorna är från 40-talet. De är höga, släta och går upp till taket. Dessa ska vi bara lacka om till vitt. Handtagen är sånna gamla metallhandtag som användes på 40-50-talet och som
0 svar · 2,5k läst
·
M
Metamatik: Jo, jag ska ta några bilder i morgon med systemkameran.
19 svar · 3,9k läst
H
hempularen: Du bör ha gips som underlag för kakel. Om du har spånskiva eller annat stabilt underlag så kan du sätta 6mm ROT (renoverings) gips. Annars vanlig 13mm gips. Du behöver inte ha en specialare för våtrum eller liknande när det är i kök. Om du kör med 6mm gips så skruva relativt tätt (typ cc 30 eller tätare). Kör med kortast möjliga gipskruv , 30 eller 40mm. Tänk på att Prima
1 svar · 4,6k läst
H
Hertig: Vi skickar alltid med ett servicepaket, innehållande polish och förtunning för rengöring. Har man dom två sakerna så är det inga problem att hålla efter skivan!
3 svar · 5,3k läst
T
Tessok: Slå inte med hammaren direkt på "hålet" Använd en rörbit eller något annat hårt så man inte missar hålet. Materialet är relativt sprött men väldigt hårt. Vi planmonterar silgranitvaskar och kanterna är spröda innan man har monterat dem.
13 svar · 7,8k läst
H
Hertig: Alusockel från ballinjgslöv kostar 460:- för 2.4m Sockellist i plast 60:- för 2.4m
10 svar · 6,3k läst
H
hullan: okej, men rent funktionellt fungerar ett tätningsband lika bra som en liten sträng silicon eller fog. Det är en hyresrätt det gäller, hade jag ägt lyan själv hade jag naturligtvis velat ha fog i liknande nyans som det andra
10 svar · 1,9k läst
C
carinpeter: Vi ska ha ett avfallskåp på 30 cm. Vi köper ifrån Ballingslöv.
12 svar · 6,9k läst
T
tsarraz: Dock olika importörer i Sverige. Liebherr tas in av www.witt.dk medans miele har egen serviceorginisation.
2 svar · 7,5k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: 7-8 kvm är ganska mycket för att vara i ett kök och det innebär att han måste göra 2 besök hos er eftersom det blir tajt att sätta allting och foga samt dra silicon samma dag... Detta är anledningen att han räknat med två dagars arbete med körtider. Han kan mycket väl ha landat på 13-14 tim i beräkningen, men vad ska han då med de 2-3 tim andra dagen... För att då täcka upp så
5 svar · 2,5k läst
P
potatoking: Jag skall inte ha ugnen på samma ställe så jag behöver bara 2-faser och en noll (förutom jord) i detta uttag. Men jag har tänkt om. Kommer dra en nya kabel hela vägen från elcentralen för att göra det rätt och riktigt.
10 svar · 1,9k läst
S
stenkulla: dra ut maskinen släpa den till ett utrymme med golvbrunn tippa maskin 45 grader framåt ta bort silen och spola med varmvatten i botten på maskin tills du fått bort allt olöst diskmedel. sensorn sitter i hålet ca "kl 12 " dock är den dold. det troliga som hänt dig är att din syster eller man har öppnat maskin under gång för att stoppa i mer disk . så det kanske räcker att dra ut
1 svar · 4,4k läst
gruset
gruset: Hej, Söker med ljus och lykta efter något ställe i Stockholm alt. webbutik som säljer Osrams halogenarmatur Halonestra. Framförallt är jag intresserad av dubbeleluttagsmodulen som man kan koppla till armaturen; finns som tillbehör. Kan någon vänlig själ här hjälpa mig? Mvh/Anders
0 svar · 4,6k läst
ikeahantverkaren
ikeahantverkaren: [citat] Priserna är framtagna av ikea och någon som var med i förhandlingarna tyckte väl att det gav merarbete antar jag.
45 svar · 14,0k läst
G
Geisterfahrer: Vi hade nåt liknande, men det gick bort när vi gned in det med linolja. Prova i ett diskret hörn.
1 svar · 4,5k läst
M
minimipp: tack för tipset ang försäkringsbolag ska kolla upp detta, se om det är lönt
6 svar · 11,0k läst
M
maabse: Glömde säga att bänskivan på andra sidan köket är Virrvarr ljusgrå, liksom stänkskyddet över diskbänken.
10 svar · 4,7k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Nja... Den är ju grövre och kan vid mindre fogar vara svår att få ner ordentligt... I övrigt blir ju ytan lite ruggigare och grövre också,,,
1 svar · 3,0k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Kan bara säga att det är skrämmande... Har väldigt svårt att förstå hur folk har mage att behandla sina kunder så här... Kan bara beklaga !
14 svar · 4,7k läst
G
garet: Nu börjar byggkaoset infinna sig. Vi river väggen för att göra matplatsen större. Vi drar ny el i taket och på väggen. Detta medför att vi sätter gles och slår på ny gips på väggen. I taket ska vi sätta bred råspont. Det kommer bli grovt och svårt att hålla rent, men snyggt tror vi. Plastmattan ska rivas ut och nytt golv ska läggas i hela köket. Samtliga golvlister, taklister,
2 svar · 8,6k läst
·
T
TuXy: [citat] Ja så är det väl. Jag har funderat både på att stänga och att ha det öppet. Eftersom jag gärna har en vanlig designkåpa så tycker jag inte man kan lösa det på något snyggt sätt ifall man samtidigt väljer att stänga till damm-utrymmet ovanför skåpen. Jag har iaf tagit tag i det hela och skurit upp en bit i taket, så får ändra om sista biten på röret innan det kommer
7 svar · 6,4k läst
·
M
Mr Lloyd Wright: Märkligt, det var ett tag sen jag testade men då var det inga problem att rita och beräkna pris på enklare konstruktioner. Har för mig att det finns en hyfsad hjälpfunktion också. En så pass enkel pryl ska inte vara svår att få till.
3 svar · 1,6k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Men nu är det ju inte så enkelt med alla dessa spotlight-system... Det går inte bara att leka "den lille elektrikern" hur som helst... Kan ju fungera men det bör kollas upp först innan man ger sig på det... Detsamma gäller t.ex vissa trafos som har anslutningar för 6st spotlights, men elektrikerna vägrar att koppla in mer än 5st på dem just för att de vet att det inte fungerar bra med
6 svar · 2,8k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Beroende på om du ska ha små glasmosaik typ... För då hade iaf jag föredragit så slätt underlag som möjligt så man kunde köra med 3 el. 4mm kam bara... och slippa trycka och kladda med fixet som kommer ut i fogarna... Kör du med 10x10 plattor kan det ju kvitta förstås...
8 svar · 1,3k läst
L
LOTTORP: Denna bänkskiva finns i köket. Är det någon som vet var jag får tag i den typen? Sort? Fabrikat? Gerhard_kjellen@hotmail.com
0 svar · 1,2k läst
·
D
daniel_se: Hej, Någon som har denna kyl/frys. Jag velar då jag inte sett den i verkligheten. Jag har sängen nära kylen och är orolig att deras dB-angivelse på 41 inte stämmer och att den är högljudd. http://www.tretti.se/vitvaror/kombinerad-kyl-frys/kyl-over-frys/samsung-rl44ecus1 /daniel
0 svar · 1,4k läst
M
Mig2006: Detta gällde Alingsås. Jag får söka vidare men det känns som glasmarknaden är ganska lokal. Hur långt är det värt att köra en nästan 4 meter lång glasskia?
3 svar · 1,5k läst
K
Kjell_G: Bra, då gör jag så Kjell G
2 svar · 1,3k läst
F
fn76: Siemens/Bosch garanterar att deras Aquastop är säker. Man behöver inte stänga av vattnet till diskmaskinen mellan diskningarna. Skulle det bli vattenläcka ändå betalar Siemens för skadorna. Står om det i deras bruksanvisning. Inte lönt att lägga pengar på ytterligare säkerhetslösningar.
17 svar · 6,7k läst
T
texastaz: Har satt upp ett kök nyligen med ikeas ädel vit det vart kanon och dom luckorna var en bra pris klass jag kan inget annat göra än att rekomendera ädel vit. Om någon mot förmodan frågar vad det är för kök så säg Vedum eller Mobalpa eller något annat stort märke för dom har exakt likadana luckor som ikeas ädel vit. det går inte att se skildnad på dom förutom prislappen . ta
1 svar · 2,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.