Hej
Jag bor i en bostadsrätt med centralventilation. Söker därför en fläkt med timerstyrt spjäll och har sett flera alternativ.
För att få en så diskret fläkt som möjligt funderar jag på att att bygga in en fläkt direkt i överskåpet och skippa kåpan. Är det någon som har erfarenhet av det? Hur mkt sämre blir effekten utan utdragsfunktion eller kåpa?
Obs. Det måste vara en fläkt utan motor och endast med timerstyrt spjäll
Tacksam för svar
Jag bor i en bostadsrätt med centralventilation. Söker därför en fläkt med timerstyrt spjäll och har sett flera alternativ.
För att få en så diskret fläkt som möjligt funderar jag på att att bygga in en fläkt direkt i överskåpet och skippa kåpan. Är det någon som har erfarenhet av det? Hur mkt sämre blir effekten utan utdragsfunktion eller kåpa?
Obs. Det måste vara en fläkt utan motor och endast med timerstyrt spjäll
Tacksam för svar
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Om det är i en lägenhet du bor i skall du ha Alliance för lägeneht dvs att det bara är ett "timerspjäll" i fläkten alltså ingen motor då den troligtvis sitter på taket på huset och suger hela tiden.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden