4 213 läst ·
11 svar
4k läst
11 svar
Limma glasskiva på OSB
Självbyggare
· Stockholm
· 8 591 inlägg
Nu har jag pratat med 5 olika glasmästare och alla har olika åsikter om uppsättningen, huruvida man ska/bör ha härdat glas, om man kan måla baksidan själv med gott resultat och slutligen om man i så fall ska ha optiwhite-glas. Nu är jag helt förvirrad (det kanske gäller glasbranschen också?).
Välkommen till livet som husfixare! Tycker ofta att man råkar ut för liknande när man bryter tidigare okänd mark i kunskapsträsket. Man pratar med 3-4 olika personer och får 5-6 olika svar. Så måste man ta tag i det själv för att inte riskera att någon annan gör det på fel sätt.
Hmm... inte mycket till givande svar, men jag kände bara att jag fick en deja vú.
Har de som rekommenderar möjligen någon referens till att just hans förslag är bra? Nåt som han gjort tidigare och kan visa upp är naturligtvis det allra bästa.
Sätter du gips kan du ju måla på det, så borde det ju inte vara så mycket mer att fundera på. Möjligen kan man få med sig lite glasprover/spill och sätta framför den målade skivan och se hur man trivs.
Hmm... inte mycket till givande svar, men jag kände bara att jag fick en deja vú.
Har de som rekommenderar möjligen någon referens till att just hans förslag är bra? Nåt som han gjort tidigare och kan visa upp är naturligtvis det allra bästa.
Sätter du gips kan du ju måla på det, så borde det ju inte vara så mycket mer att fundera på. Möjligen kan man få med sig lite glasprover/spill och sätta framför den målade skivan och se hur man trivs.
Hej, har en ohärdad glasskiva. I nederkant är den fastsatt/tätad med en silikonsträng (inget bakom skivan alltså). Ovankant sitter en mindre list som är skruvad snett uppåt i fönsterbänkskivan. Endast denna fastsättning, fungerar bra hittills (ca 1 år). Tapet bakom (och gips bakom tapeten...), skivans storlek är ca 170 x 30 cm.
(Edit) Och det var visst även en silikonsträng längs kortsidorna på skivan....minnet är kort.
(Edit) Och det var visst även en silikonsträng längs kortsidorna på skivan....minnet är kort.
Redigerat:
Klicka här för att svara