Sorry Tessan, jag vet inget om materialet.
Plast/komposit, blir väl matt och repigt (=ohygieniskt) efter ett tag.
Men då har väl modet svängt och allt svart skall ändå bytas ut.

Vad som störde mig mest var "Extra tillbehör: Skärbräda i glas".
Vem i h-e använder en skärbräda i GLAS? Goa ljud när kniven når glaset.

Pröva på ett fönster först innan du köper den!

//KoW
 
År det inte samma som Silgranit och vad liknande varumärken kan tänkas heta? Vi har iallafall en Silgranit från Blanco och den äger. Tål allt mellan varmaste kastrull till vassaste kniv.
 
Starkt som bara den när det gäller reptålighet men slag är det lite sämre med.
Tappa en gryta eller stekpanna så är det risk att den spricker.
Om man låter bli att tappa tunga grejer i vasken är den helt helt OK.
Snygga är dom och lätta att hålla rena. (inga repor som samlar skit)
 
Tack för alla svar. Det står på Intras hemsida att materialet är tre gånger hårdare än vanlig granit, vet inte om jagdet är santt men jag har i alla fall beställt en sådan diskho. Kvik säljer dem nämligen för halva priset så jag fick en väldigt billigt. (Under 2000 kr fick jag betala)

Det där med att modet svänger och det svarta blir omodernt efter ett tag, det är inget jag brukar bry mig om utan jag har det jag gillar. Vi har en svart diskmaskin och svart fläktkåpa också och dem tänker vi inte byta ut om modet svänger hehe! Blir för dyrt!
 
imported_Tessan skrev:
...men jag har i alla fall beställt en sådan diskho...
Hej Tessan, hoppas att du blir nöjd med diskhon!

Men du köpte väl inte glasskärbrädan?

//KoW
 
KnockOnWood skrev:
Hej Tessan, hoppas att du blir nöjd med diskhon!

Men du köpte väl inte glasskärbrädan?

//KoW
Nej, den köpte jag inte =)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.