Vi har en 45 cm diskmaskin och det funkar bra för oss, en 60 cm skulle inte riktigt få plats. Vi är två i hushållet.
Jag handdiskar alla kastruller, stekpannor och knivar eftersom jag är rädd om dessa. Är uppvuxen utan diskmaskin och hade inte heller diskmaskin i min lilla "ungmöslya" och tycker egentligen att det är en ganska onödig pryl. Det känns som om jag fortfarande lägger lika mycket tid på disken som när jag jag inte hade någon diskmaskin. Dessutom tycker jag att det blir renare när man handdiskar - även om vi är noggranna med att skölja av disken innan vi sätter in den i maskinen.
Dessutom tycker jag att det blir renare när man handdiskar - även om vi är noggranna med att skölja av disken innan vi sätter in den i maskinen.
Om du dels 'behöver' skölja disken innan du sätter in den, dels upplever att det inte blir rent, så menar jag att du har antingen dålig diskmaskin, dåligt diskmedel, eller både och.
Har själv haft 45 cm Electrolux, har nu köpt 60 cm Miele, och förordar absolut 60 cm. Kör allt utom kockknivarna i maskinen. Det är dessutom billigare att diska i maskin än för hand om man diskar eller sköljer i rinnande vatten. Diskmedel kör jag Yes Powerdrops, bäst i test i vad det nu var, Råd o Rön kanske. Har provat andra men det straffade sig snabbt genom permanent mjölkig missfärgning på glas. Riktigt riktigt irriterande...
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.