R
rolf47: ändrat
10 svar · 2,6k läst
R
raveper
raveper: Även inducerad spänning kan ställa till det när kablar ligger för nära varandra. :)
5 svar · 3,7k läst
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Att inte DM är "på" innebär alltså att den är avstängd med strömbrytaren? Kan det finnas givare som är kopplade utanför denna strömbrytare? Tömningen?
6 svar · 6,7k läst
F
Fredrik Norberg: Jag är också ute efter denna dimmer. Någon som lyckats hitta den?
11 svar · 7,7k läst
·
O
Odjuret: Att byta ut ett uttag mot ett billigt är ingen fara, men att byta ut en massa.... då svär man ordentligt...
8 svar · 13,4k läst
·
P
Pierre1981: Tycker Häger/Hager har bättre kvalitetskänsla. Både normdelar och normkapslingar. Dock är Schneider ett bra val av kvalitet.
5 svar · 3,6k läst
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Eftersom lampan ska skyddsjordas, och eftersom du har jordade uttag i rummet, så måste du använda en kabel med skyddsledare. Den blir då lite grövre vilket kräver en annan lite större kabellist, men det är bara att gilla läget som är så populärt att säga idag. :)
2 svar · 2,5k läst
GK100
GK100: Trefasmotorer behöver och ska inte ha nolla ansluten, och det spelar ingen roll för ditt problem dvs en läckström fas(er) -> jord. Och som tidigare nämnts är det lämpligt att inte ha denna typ av utrustning på åtminstone samma JFB som övriga huset, går bra helt utan JFB också. Se bara till att allt är helt korrekt vad gäller skyddsjordningen så är det helt ok.
8 svar · 3,9k läst
T
TryggareBob: Tack, jag skall prova lite senare och återkomma med resultatet .
2 svar · 1,2k läst
E
elmont: Dålig kvalitet.
6 svar · 1,4k läst
Enk Projektet
Enk Projektet: Gissar nätägaren kommer göra en tape eller krympskarv och det är som flera är inne på bäst att den ligger backen så att den inte är så lätt att komma åt.... Skönt att det löste sig så enkelt :)
16 svar · 6,2k läst
P
PCLarsson: Vad kostar ett eio-test för en normal villa på säg 150 m2. När väl branden är framme har ju alla papper brunnit upp ;-)
10 svar · 3,2k läst
N
noone70: [citat] Sånt gillar vi :)
24 svar · 5,5k läst
·
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Det är ju det jag säger; skall man dö av elchock kan det väl åtminstone vara från en PH Kotte eller någon Panton och inte av någon Kina-skit. Lite stil får det ändå vara. http://www.nyteknik.se/nyheter/energi_miljo/energi/article3750749.ece http://www.miniinthebox.com/sv/
0 svar · 998 läst
S
Sister ray: Tusen tack för det! Då blir det till att fixa en snurra till så halveras ju laddningstiden!
36 svar · 8,2k läst
·
J
Joacim Altberg: Förlåt, i all min lycka så missade jag att svara här :thumbup: Det var säkringen i dimmern som hade gått, köpte ny säkring för 20 spänn (aningen dyrt kan jag tycka för en liten glassäkring). Nu lyser det fint i köket å alla är nöjda! Tack för dagens hjälteinsats!! // Jocke
11 svar · 9,2k läst
prototypen
prototypen: I inlägg #4 där finns en JFB nämnd. Protte
15 svar · 2,4k läst
T
Toddep: Tack för hjälpen. Det var så enkelt som du skrev Leisti. :)
5 svar · 20,8k läst
Mikael_L
Mikael_L: Ja dom är redan uppsatta nu. Och fast det är så litet på utsidan var det föredömligt rymligt att jobba med inuti. Jag blev faktiskt förvånad. :) Ett av uttagen är inkommande ett rörutlopp i väggen, men sen sytt vidare med EKLK. Det var ändå trevligt att jobba med.
6 svar · 7,5k läst
·
P
perkaby: [citat] Ja, fast nu skrev du ju om "spisen" tidigare och vanligast idag är att en spis kopplas in med 3-faser, nolla samt skyddsjord. Dvs 5-ledare...
45 svar · 16,3k läst
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Om du inte måste använda hager finns det många andra betydligt billigare alt. I denna tråd hittar du lite: http://www.byggahus.se/forum/el/179486-elmatare-i-din-skap.html
8 svar · 2,0k läst
snaggletooth
snaggletooth: [citat] Det är LED-ljuskällor....
7 svar · 1,9k läst
prototypen
prototypen: Tydligen så tycker aluminiumoxid om vatten. protte
16 svar · 6,5k läst
Demmpa
Demmpa: Jag hade antingen kör kyl/frys på ordinarie (ensamma) JFB eller så hade jag delat centralen på två JFBer.
8 svar · 4,9k läst
Mattias_Jo1
Mattias_Jo1: FOUND IT...men inte med inspektions kameran. Kom för nära väggen. Jag gjorde avlånga hål och filmade med mobilen. Får hem och inspektera å mäta i kväll. Precis vid sidan om en regel. [bild]
22 svar · 3,0k läst
·
V
VikHe: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=67134 Netgears GS-serie är rätt små och smidiga, och fungerar bra :)
17 svar · 3,7k läst
·
L
Location: Är nyfiken på vad din elektriker säger också i tid och pris så uppdatera gärna din tråd sen!
3 svar · 3,4k läst
·
S
stugan_i_skogen: En glödlampa i serie (ja i serie) med t.ex. en switchad laptopnätdel gör underverk
3 svar · 2,7k läst
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: [citat] Det är som sagt inte alls ovanligt att det inte sitter något relä som sådant. Att man specar dålig brytförmåga för induktiva laster (skriver bara resistiva etc.) brukar vara en indikation på att man inte kostat på sig något "riktigt" relä. Så kolla det.
11 svar · 2,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.