Har installerat in jolly till våra LED-lampor i hallen.
Nu har vi insett att vi behöver en till knapp för att styra dessa.

Har ingen möjlighet att dra tråd mellan punkterna så jag hoppas det finns någon trådlös lösning.
För att styra och dimmra så använder man en vanlig återfjädrande brytare där man lägger på fasen under tiden man trycker på knappen.

Hur kan man lösa det med en trådlös brytare, helst som ser ut som Eljo Trend?

Tack på förhand!

Hager har trådlösa grejer som skulle funka för detta.
Sensor (sändare) som sitter vid brytare sen har du en aktor (Mottagare) som sitter vid jollyn, programmera önskad funktion, finns en funktion som är lämpad för just detta. aktorn behöver 230V, men det finns ju vid jollyn. sändaren finns både med 230V eller batteri.

Eyeball skrev:
Hager har trådlösa grejer som skulle funka för detta.
Sensor (sändare) som sitter vid brytare sen har du en aktor (Mottagare) som sitter vid jollyn, programmera önskad funktion, finns en funktion som är lämpad för just detta. aktorn behöver 230V, men det finns ju vid jollyn. sändaren finns både med 230V eller batteri.
Underbart

Tack för hjälpen!

Men det verkar som man behöver speciella verktyg för att få ihop dessa stämmer det?

Redigerat:
fgo skrev:
Underbart

Tack för hjälpen!

Men det verkar som man behöver speciella verktyg för att få ihop dessa stämmer det?
Nepp, det behöver man inte, Quicklink eller nåt sånt kallas det, något litet att trycka på knapparna med behövs, typ ett gem, spik, liten skruvmejsel eller likn är allt som behövs! tar bara nån minut att programmera.

du har inte lust att exakt speca vad det är jag behöver?
Elfirman i stan hade ingen större koll på vad jag skulle ha.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.