Söker en normkapsling 2x8 plast eller plåt......

Varför så litet? Hager verkar inte ha mindre än 13 moduler bred iaf.
Tänk på att lite tomma platser är aldrig fel att ha för evt utbyggnad.

Platsbrist? :)

Hade det alltid varit obegränsad plats för central hade väl alla alltid monterat ett rittal golvskåp? ;) eller är det bara jag kanske... :p

Hager har 2, 4, 6, 8 och om det var även 10 modulbredder,
men 2 radigt, nää

Protte

Mmm...det är inte bara för att jävlas... ;)
Det skulle passa bäst med att ha centralen på höjden......en vanlig 2 radig blir onödigt stor....

A
Det finns, som prototypen säger, minikapslingar med 2, 4, 6, 8 och 10 modulers bredd. Men inga minikapslingar med 2 rader.

Ingenstans i hela världen?

A
Kanske på andra sidan östersjön eller i sydeuropa. Vad är det som gör att en 2x13 inte får plats? Det skiljer trots allt bara 68 mm på bredden, på hagers 13 och 8 modulers.

Jag får plats med en 3x18 men vill inte ha större än nödvändigt....det kommer att bli några reservplatser ändå.....

A
Då skulle jag rekommendera en 2x13 eller 1x18. Då blir det en riktig kapsling på en gång.

Plastic-Distribution-Box.jpg

Finns ju grejer.....hittar tyvärr inget ställe att köpa färre än 100st....

Köp en malmbergs plåtkapsling, korta skenorna och gör ett nytt lock.
Typ

Protte

Om du vill ha en 2x8-mod och du får plats med en 18-mod, kan du inte nöja dig med en 1x18 Hager Gamma då? Varför detta behov av special? Blir ju jobbigare att koppla dessutom.

//Patrik

Är det utseendet du gäckar dig över? Det finns finfina "lock/dörrar" att köpa till på hager centraler som gör att de smälter in riktigt fin faktiskt.

Mer en fix idé....:o
Det ska sitta i en UC och skulle kunna se ut hur fan som helst...;)
Får fundera om det blir till att bygga om en central eller anpassa i en plast kapsling typ Fibox.....återkommer....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.