T
tjommeost: Verkar få bli så.
6 svar · 2,9k läst
·
B
Bedholm: Jag har tömt spånet för att förstärka bjälklaget och dra rör för nytt badrum. Det är ett golvbjälklag, krypgrund under. Tips på var i Stockholm man kan köpa cellulosa isolering? Verkar som det bästa eller lin
10 svar · 8,6k läst
J
justusandersson: [citat] Ja, [citat] Ja.
3 svar · 8,5k läst
·
ricebridge
ricebridge: Biltemas dubbelhäftande tejp sitter som BERGET, kan jag försäkra, men är ändå relativt oblodigt att ta bort. Rekommenderas varmt!
2 svar · 3,3k läst
S
SwiftD: Har nu pratat med tillverkaren, den är självbärande.
22 svar · 31,6k läst
·
nino
nino: Jag drog även i skarvarna , man vet aldrig vilken väg luften / ljudet tar och gör man allt man kan så har man gjort det... hoppar man ett moment och det fortfarande är lyhört så börjar man fundera... :)
14 svar · 7,8k läst
H
huggan: Man ska ha ram runt. Kan gå utan men kan bli problem.
1 svar · 3,5k läst
·
H
HenrikLWW: Hej! Håller på med ett Attefallshus där vi vill lägga in ett fiskbensparkett, 1-stav, på en hyfsat nygjuten platta. Har scoutat the interwebs och har en idé om konstruktion men tar gärna emot feedback och idéer/synpunkter. Tänker typ följande konstruktion uppifrån och ner: Ventilerad sockel. Parkett. Isoleringsmatta, typ Platon. Dämpningsmatta. Betong med vattenburen golvvärme. Kan
0 svar · 1,3k läst
S
skutten11: PÅ undersidan då vad jag förstår , annars syns dom inte , dom minsta jag vet är plastis har fyra ben mot formen och fyra ben uppåt för att klämma ner järnet i ca 3 cm för järnet från formbotten , dom kommer att synas på undersidan som 4 små plastbluppar Även om man gör egna så syns även dom som en rund blupp Vet inte om du kan ha dom andra med stor fot ( finns på varuhusen
5 svar · 2,1k läst
A
Alko: Ja, det blir väl så man gör. Högkant låter vingligt. Icke bordsmonterad fräs finns. Brukar ta mig en timme bara att sätta anhållet, fästa upp, ställa in fräsen etc, fräsa försiktigt i många varv för att slippa urflisning. Vill verkligen lära mig använda bordssågen mer.
5 svar · 2,6k läst
·
P
Paxman: Varför måste ni byta ribborna? Måla dem vita så kommer det bli en jädra skillnad! Vi stod inför samma problem, fast med en svängd trappa (180°) från källaren. Furu, furu, furu...gulnad furu så långt ögat nådde. Vi målade alla ribbor och räcket längs övre planet i högblankt vitt, sen har vi inte kommit längre. Tanken är att måla vagnstycken och sättstegen (vi har stängd
4 svar · 6,7k läst
Microkatten
Microkatten: Gammalt tegel kan vara väldigt trevligt att ha öppet. Annars var det vanliga att man putsade tegelväggarna med kalk- eller lerputs. Dessa kan man sedan också måla om man vill ha lite färg på väggen. Tillägg: I slutet av 1800-talet och runt sekelskiftet hade man gärna mustiga och mörka tapeter med mycket mönster i stadens lägenheter. Vid den tiden gillade man att överbelamra sina hem
5 svar · 2,7k läst
·
tobbe72
tobbe72: Microlit döljer inga ojämnheter,kanske var konktrets renoveringsväv du använde första gången?
3 svar · 3,4k läst
D
DanielO8: Hittade min list här : http://www.valbotra.se/wp-content/uploads/veckebo/1870-2017.pdf Det är en dekorlist, tavellist. Sedan finns det många sågerier som kan hjälpa till med att tillverka listprofiler efter önskemål.
4 svar · 2,0k läst
·
M
MagHam: Me like... (y) Nu kommer du fram med vp-rör åt alla håll utan att såga sönder regelverket. 21 ytterpanel håller alldeles utmärkt tyngden av gips med dom korta cc-avstånden. Du har ju betongvalv, men om taket hade varit ett trätak i ett trähus letar man upp bjälklagslinjen och låter varannan första bräda följa dom. Kryssningen i en träkåk har en fördel till, och det är att taket
25 svar · 26,3k läst
·
G
Gårdsboende: Hade nog kört på denna, fäst i väggen nedanför trappan och sedan svängt den runt hörnet och fäst andra änden i den stsbiliseringsgrejen som går till golvet. [bild]
2 svar · 6,4k läst
·
S
skutten11: Har inte sagt bu eller bä om takmaterialet ,nornalt med 12,5mm panel i tak , men TS säger att han har 22 där , och mitt svar var , skruva direkt i taket och det tog han till sig Så det är väl inga problem eller annat för gipsen där vad jag förstår
7 svar · 5,2k läst
J
jazzer: Nu behöll jag de befintliga väggar på 3 sidor och gipsade bara en vägg, som var förbaskat ful. Eftersom gipsen/stålreglar då ansluter mot en rätt så ojämn vägg blev det automatiskt en luftspalt i sidorna på väggen, från golv till tak. Hade först tänkt snygga till med en smyglist i varje sida, men efter tapetsering tänker man (jag) inte på det. Enda problemet är att det blev
3 svar · 5,0k läst
·
L
Lane: tyvärr, kom barnvagnar ivägen...
17 svar · 13,8k läst
·
K
Kallebo: Har lite samma fundering, så jag följer tråden med intresse. Tänker tyvärr att du nog måste kontakta ett finsnickeri om du inte vill fräsa själv..
1 svar · 1,3k läst
H
hempularen: Jag tror som sagt att det faller redan på höjdkravet, inget av de staketen ser ut att vara högt nog. Sedan håller det troligen inte heller.
4 svar · 3,7k läst
J
justusandersson: Hopplöst att räkna på, men visst är det vackert. Jag tro inte på gjutet. Svårigheten ligger i att samla den kompetens som behövs.
23 svar · 23,8k läst
·
BigR
BigR: Ja den är toppen. Jag har limmat hela hösten med en sådan. Gelen är bra för att den fäster på ytor där det tunna superlimmet suger in. För plastskivor hörde jag att det finns limmer som reagerar med plasten och ”svetsar” ihop det. Har kollat lite på loctite men deras produktsidor var svårnavigerade. Sedan kan jag inte något om plasttyper heller, styren, pvc, abs, poly-någonting
2 svar · 6,1k läst
·
D
danne_88: Vet att beijer har 45x195 fingerskarvat i 6 och 8m längd man kan beställa i st om butiken inte har det. Ligger på deras centrallager
9 svar · 7,6k läst
K
Kurtivan: Stick in snabeln på en 5:56 spray bakom taklisten och duscha på lite där det knarrar värst
4 svar · 2,7k läst
Oldboy
Oldboy: Tycks ha slintit på tangentbordet. Men har resonerat/räknat som du.
5 svar · 1,9k läst
Oldboy
Oldboy: "Men jag får bygga ut smygen utanför gipsen, annars har inte golvsockeln i korridoren nått att gå emot? Blir konstigt att gå förbi med sockeln i hålet då där kommer ett foder?" Tänkte att sidostyckena/dörrfodret skulle vara en bred bräda där man fräser ur på baksidan så att det går några mm in över korridorens gipsskivor. (Tänk jättebred bröstlist stående vertikalt.)
6 svar · 2,1k läst
·
E
epw: [citat] Precis, så skruvar du gipsen i den så binder den samman dom skivorna så slipper du sprickan i hörnet.
5 svar · 1,9k läst
S
SnickareHobb: Jag var till Beijers och köpte skivor där istället. Känns som bättre kvalitet. Och dom ändrar inte sort stup i kvarten,
8 svar · 7,8k läst
·
Workingclasshero
Workingclasshero: Då du vill både ta bort väggen och öppna upp i taket så rekommenderar jag dig att ta hjälp av en byggnadsingenjör/konstruktör. Självklar ska du göra dessa förändringar, och ta rätt hjälp. Kommer bli ett kalasgarage det där.
12 svar · 3,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.