5 182 läst ·
7 svar
5k läst
7 svar
Gipsa tak, kan jag fästa direkt i befintlig panel i taket?
Hej, nybörjarfråga igen.. Jag ska sätta gips i mitt garagetak, nu sitter det 22mm spontad panel (heter det väll?)som är spikad i takstolarna, kan jag skruva gipset direkt o dom eller måste jag glesa med något kraftigare över dessa?
Tack på förhand!
Tack på förhand!
Du säger 22 , normalt i tak är bara 12,5 mm panel .nu är det grovt
Skruvar du tätt gå det bra , normalt sätts gips på reglar 60 C/C på vägg och i tak 30 C/C
det blir mycket skruv upp i genom så passa dig för att göra dig illa om du kryper ovanpå
Skruven ska gå i genom för att bita bra
Skruvar du tätt gå det bra , normalt sätts gips på reglar 60 C/C på vägg och i tak 30 C/C
det blir mycket skruv upp i genom så passa dig för att göra dig illa om du kryper ovanpå
Skruven ska gå i genom för att bita bra
okej tack! ja juste de kanske blir dumt med skruvarna som sticker upp. men jag tänkte bara lägga vindpapp under isoleringen mot takpanelen och inte ångspärr, så det kanske inte gör så mycket att det blir hål i vindskyddspappen. Den kanske inte behövs riktigt ändå egentligen.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Använd 30-35mm skruv. Finns ingen anledning att skruven går igenom. Biter ju inte så bra i luft
Vad för 12,5 mm panel är vanlig i garagetak ? Länka gärna. TS du har troligtvis råspont i taket. Så det är bara skruva upp gipsen direkt på denna.S skutten11 skrev:
Har inte sagt bu eller bä om takmaterialet ,nornalt med 12,5mm panel i tak , men TS säger att han har 22 där , och mitt svar var , skruva direkt i taket och det tog han till sig
Så det är väl inga problem eller annat för gipsen där vad jag förstår
Så det är väl inga problem eller annat för gipsen där vad jag förstår
Klicka här för att svara