2 045 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Var köper man betongklossar
Har letat överallt efter betongklossar, finns att köpa på diverse företag men man måste ha firma för att handla på dessa. Har inte lyckats hitta på nätet eller på bygghandlar. Funderar starkt på att tillverka dem själv. Någon som har något tips på hur jag skall göra dem alternativt var man kan köpa. Skulle helst vilja ha trefot med rundade hörn, kan dock vara svårt att göra själv..
Hittade precis distanser, sökte på valvdistans och då hittade jag plastdistanser med liten anläggningsyta. Dessa borde fungera även om det är plast och inte betong. Kommer att ha en synlig betongyta och vill inte att distanserna skall synas för mycket.
PÅ undersidan då vad jag förstår , annars syns dom inte , dom minsta jag vet är plastis har fyra ben mot formen och fyra ben uppåt för att klämma ner järnet i ca 3 cm för järnet från formbotten , dom kommer att synas på undersidan som 4 små plastbluppar
Även om man gör egna så syns även dom som en rund blupp
Vet inte om du kan ha dom andra med stor fot ( finns på varuhusen röda gröna gula ) för olika höjd , lyfta och ruska lite i järnen när du gjuter , kanske svårt om du har en betongbil på plats , men grabbarna brukar vara bra , då kryper det in betong mellan dom och formen , bara att dom stor rakt
Även om man gör egna så syns även dom som en rund blupp
Vet inte om du kan ha dom andra med stor fot ( finns på varuhusen röda gröna gula ) för olika höjd , lyfta och ruska lite i järnen när du gjuter , kanske svårt om du har en betongbil på plats , men grabbarna brukar vara bra , då kryper det in betong mellan dom och formen , bara att dom stor rakt
Klicka här för att svara