L
lillalillajag: [citat] Med skura menade jag ju att jag skulle göra rent i duschen...Jag sprayade,gnuggade lite lätt med en trasa och sköljde sen av...och dom vita beläggningarna e ett faktum detta till trots:-( gaia:missade dock att blöta upp fogen först.... Antar att vi åker på att slänga på ett lager fog till uppepå detta för att få bort skiten... Så för min del blir det aldrig mer cillit bang
12 svar · 21,0k läst
Consensus
Consensus: Sannolikt är det backventilen i duschblandaren som har kärvat ihop. Tag isär och rengör eller byt.
1 svar · 6,0k läst
G
gladman: Jag kommer att ha en dusch från Macro eller INR .Är det kanske lämpligast att såga ut lite från profilen då isåfall? Och dessutom , vilken dusch rekomenderas utav dessa två hörnduschar?
4 svar · 2,2k läst
hecke
hecke: Om limmet skulle släppa mellan lagbiten och röret, så skulle silkonet kunna täta av runt lagbiten mot röret. Laglappen är i och för sig fixerad m.h.a. gjutningen men den hindrar inte ev. läckage i spalten mellan lagbiten och röret. Det är i alla fall så jag tänkte, men jag kan hålla med om att det är extra hängslen, men det kostar inget då jag har en silikontub liggande.
10 svar · 25,5k läst
·
G
gaia: Plastgolv har tendens att avslöja varje ojämnhet under och det finns risk att du får se varje plankkant under plasten efter ett tag. Vår plastgolv i kök låg på plankgolvet som var täckt med en tunn masonitskiva för att jämna ut underlaget ... och det fungerade. Ett tips? gaia
8 svar · 7,8k läst
J
Jan-L: Ok, så får det bli...tackar så mycket för dom snabba svaren:)
5 svar · 3,3k läst
tio_Pepe
tio_Pepe: [citat] Vilken lilla gummilist? Den på K-Rauta? Hur ser den ut mera exakt?
9 svar · 63,3k läst
J
jon_h: Jag kan inte heller se att det skulle innebära någon fördel med Pordrän, den dränerande effekten har man ju ingen nytta av. Tvärtom får man antagligen en sämre värmeisolering.
5 svar · 4,0k läst
haddirajan
haddirajan: Vi har ett Victory med system G4 eller G5 tror jag det hette. Den har ställbar lufttillförsel i småhålen i botten. Vi kör den på lägre effekt än hälften då det dånar rätt mycket om den när man krämar på. Karet har en bra kvalitetskänsla och nedsänkta dysor vilket gör att man sitter skönt i det, och slipper ha dessa i ryggen. Automatisk rengöring har den också, bara man fyller
1 svar · 4,7k läst
S
sampa75: I rummet finns en yttervägg på 1.4m varav där sitter ett fönster på 10 x 13. 1m av golvytan under fönstret är bara bjälklag då badrummet ligger på övervåningen och under golvet på utsidan är det ett inshack på huset där man går in i huset och garageport finns. Med andra ord hänger 1 m av badrummet i luften kan man säga! För övrigt är det Aluminiumfasad-20cm isolering-20mm
3 svar · 1,3k läst
J
jon_h: Sannolikt var den i onödan, det vill säga att det hade antagligen fungerat. Men inte säkert, och med tanke på att varken levrantör av material eller försäkringsbolag hade tagit på sig något ansvar för skador som uppstått till följd av kohesionsbrott mellan spackel och betong så vore det i mitt tycke väldigt dumt att chansa. Det räcker med att det blir en skada efter tio-femton år
29 svar · 13,9k läst
J
jon_h: Det går inte, allt måste rivas bort. Man kan inte skarva tätskiktet på ett tillfredsställande sätt.
3 svar · 3,9k läst
J
jon_h: Förstår vad du menar, och nej, vi kanske inte ska ta upp den diskussionen här. :)
7 svar · 2,6k läst
J
jon_h: Okej, det är ju en ganska normal dimension som ska fungera bra. Jepp, som ett rutnät i så fall. Men det är antagligen enklare att köra den andra varianten.
15 svar · 4,2k läst
J
jon_h: Jag föreslår att du söker lite eller läser den klistrade tråden. Detta har diskuterats mycket. :)
1 svar · 3,4k läst
J
jon_h: Absolut, jag hade gjort precis som hecke säger. Ut med skruvarna och möla ner silikon utan att flytta muggen. Sen tillbaka med skruvarna igen.
8 svar · 1,6k läst
J
jon_h: Det kan jag inte tänka mig att det gör. Har svårt att tro att det skulle hända någonting med den torra fuktspärren för att det inte sitter plattor på den.
1 svar · 2,1k läst
H
hempularen: Kan inte komma med några kronor och ören. men spontant så känns det som att låter hantverkare göra den dyra delen, och fixar det enklaste och billigaste på annat håll, och kommer då inte att får några som helst garantier för det utfröda arbetet. Tätskickt och plattsättning är ur garantisynpunkt en enhet. Uppskattningen om 2-3 dagar låter oerhört optimistiskt. Jag tror att du
1 svar · 2,8k läst
F
freewave: hej lägger här ut en länk på våran blogg som visar hur vi helrenoverat vårat badrum steg för steg. det är ett projektarbete som jag och en klasskompis haft som skolarbete. vi går båda två energiprogrammet(VVS) PA Redovisning Badrum
0 svar · 2,5k läst
DrKnowLittle
DrKnowLittle: Har letat ett tag efter ett bubbelbad som kunde får plats i vårt badrum och blev erbjuden att köpa ett från IDO som heter Me & You Nån som har erfaranheter från det karet eller IDOs andra bubbel , är det värt priskillanden mot ett billigare import kar från importlagret osv ? Finns väldigt dåligt med sidor på weben som verkar sälja IDO bubbel så om nån har några tips om var man kan
0 svar · 2,8k läst
J
jon_h: [citat] Det spelar inte så stor roll hur de fixeras, men de får inte sitta löst så att de går att rubba dem. Detta för att tätskiktet går sönder på en sekund annars, innan man fått dit brickorna som håller fast rören. Har man en regelvägg kan man fästa dem i reglarna eller en kortling innan man sätter dit skivorna. I en murad vägg så får man helt enkelt lägga fast dem med ett
5 svar · 1,6k läst
phl
phl: Spelar ingen roll, men som dave_R säger är det lättare att sätta väggskivorna först. Förutom att de är lättare att skruva har du fördelen att flytspacklet fyller ut glipan mellan golvet du spacklar på och skivans nederkant. Sätter du dem efter flytspacklet måste du bry dig om det oxo.
2 svar · 3,2k läst
J
jon_h: Det bästa är om de får ett eget upplag och inte behöver hänga i de intilliggande bjälkarna, men det är inte alltid det går. Då får man försöka kortla i och fästa mellan de befintliga bjälkarna så nära deras upplag som möjligt. Nu pratar jag naturligtvis generellt, jag vet ju inte vad du har för dimensioner på bjälkarna och hur långt det är mellan upplagen, men detta är
10 svar · 6,5k läst
J
jon_h: [citat] Aha. Jo, det stämmer ju, så gjorde man ofta. Jag trodde du menade att man inte hade tätskikt överhuvudtaget.
9 svar · 10,7k läst
Ardexsmitten
Ardexsmitten: BS Flex ger en slät och jämn fog utan porer. Är rätt speciell att foga med, den skall blandas betydligt mycket lösare än normal fogmassa och är som dom flesta Ardex produkterna snabb. Blanda ej till för mycket på en gång. Har ett foto som visar 10mm fog, glasblock fogade med BS Flex. Bilden är tagen efter första tvättningen och fogen är näst intill helt slät redan. Efter en
7 svar · 6,3k läst
·
J
jon_h: Efter man tätat utrymmet med fogskum eller liknande gjuter man med till exempel flytspackel så att nivån på slitsbotten hamnar en bit över golvet. Jag brukar tätskikta som vanligt runt rör och sådär. Sedan låter man en bit elrör eller liknande mynna ut så att läckande vatten syns på golvet utanför luckan. Det finns ju någon sorts elektronisk läckagevarnare som man har under
8 svar · 28,9k läst
H
hjerpe: [citat] Ja det beror ju på hur mycket golvet lutar... Men är borde väl handla om ca 20-30mm
1 svar · 5,3k läst
L
Lassie: Jag reklamrade väldigt väl, och fick en ny hylla med skruvfästen + pengarna tillbaka för limmet. Hyllan i sig var fin tyckte vi så den vågade/ville vi ha, men glassplitter i duschen en gång till kändes mindre upphetsande.
7 svar · 6,8k läst
·
EB
EB: Vi har grävd brunn med mycket mineral i vattnet, mest koppar. Vi lät kontrollera vattnet för två år sedan, och låg på gränsen i vissa fall. Men vi installerade inte filter i alla fall. Och vi har vitt kakel och vit fog i badrummet. Nu efter två år, och det är i och för sig inte så lång tid, så är både kakel och fog vita och fina. Jag impregnerade fogen i duschen. Men i
6 svar · 5,2k läst
M
MickeÖ: Låter bra, då kör jag med mattan.
4 svar · 3,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.